Hej!
jag har ett pearl tiger ljusbord som jag använder som master konsol. Jag ska programmera en längre effektfull ljusshow och vill därför främst använda pearl tiger för att kontrollera riggen. Dock skulle jag vid ett tillfälle vilja använda en madrix neo matris-styrning för vissa delar av riggen.
Pearl tiger kan ta in dmx från ett annat system med Include-funktionen dock så verkar den bara ta in ögonblicksbilder av den inkommande dmx-signalen.
Jag ska ha en typ av dynamiska eq-staplar som studsar på stagblinders. Signal från madrix neo genom pearl tigern alltså.
kan någon något om detta. Hittar inget bra om det i manualen...
MvH Anton
Multikonsol-programmering pearl tiger
-
Anton Guldberg
- Rookie

- Presentation: Hej!
Jag heter anton och sitter i ljud och bildgruppen på chalmers tekniska högskola.
hoppas allt är bra med er!
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Re: Multikonsol-programmering pearl tiger
En dmx merger låter som en lämplig lösning, dmx ut från tigern och dmx ut från neon in i mergern, sedan ut från mergern till scenen.
Mergern lägger ihop signalerna och (lite beroende på inställningarna i mergern) så tar högsta värdet överhand, så sänder pearl 0 till dina eq staplar och neon 255 så är det neon som får kontrollen, samma vid tvärt om.
Mergern lägger ihop signalerna och (lite beroende på inställningarna i mergern) så tar högsta värdet överhand, så sänder pearl 0 till dina eq staplar och neon 255 så är det neon som får kontrollen, samma vid tvärt om.
//Jonas - ljudoljus.net crew