högtalare?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20

högtalare?

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Hallå! Jag fick tag i 2 st slutsteg,

1. yamaha 250 xs serien
2. inter m 1000

Så nu är mitt problem att jag inte riktigt vet vad jag ska ha för högtalare. Tänkte ha basar och toppar. Så är det någon snäll själ som kanske kunde hjälpa mig med mitt lilla "I-lands" problem!

Tack på förhand.

Trygve Torsrud
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av Trygve Torsrud »

Er vel vanligst og kjøpe høyttalere først og amping til de etter på da! Men kan anbefale JBL SRX :D
mvh

Trygve Torsrud
Oslo, Norge
http://www.oll.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Mmm SRX. 712M är ingen dum låda för den vikten. :)
"This is the updated input list"

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20

Ian Delahorne skrev:Mmm SRX. 712M är ingen dum låda för den vikten. :)
Tackar! Men vad är det för steg som jag fått tag i? Har sökt info men utan resultat! :cry: Och vilket steg ska man köra basen med respektive topp? Jag tänkte ha dom som mobilt dj!

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20

Nu har jag fått tag i lite fakta.

Inter M 1000

8ohm 1kw(stereo ch) - 330w
4ohm 1kw(stereo ch) - 500w
8ohm(bridged mono) 1000w

Och på detta slutsteg tänkte jag köra basen, Men ska jag brygga och köra en låda? Och i så fall, Vad kan ni rekomendera då? eller ska jag köra stereo med 2 lådor? Och i sånna fall, Vilka kan ni rekomendera då?

Yamaha 250xs

8ohm (stereo) - 170w
4ohm(stereo) - 250w
8ohm(bridged mono) - 500w

Och på denna tänkte jag köra toppar, Helst då i 4ohm, Har ni några förslag på ett par bra toppar/fullrang lådor?

Andreas Birgerson
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Andreas Birgerson »

låter inte som allt för starka stärkare du fått tag i duger detta verkligen till mer än 50 dansande gäster inomhus? du bör ju precis som du säger koncentrera dig på högtalare som är specade för 4 ohm.
fundera på att köpa till ett Alto MAC 2.4 mycket bra pris/prestanda i detta steg

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20

Andreas Birgerson skrev:låter inte som allt för starka stärkare du fått tag i duger detta verkligen till mer än 50 dansande gäster inomhus? du bör ju precis som du säger koncentrera dig på högtalare som är specade för 4 ohm.
fundera på att köpa till ett Alto MAC 2.4 mycket bra pris/prestanda i detta steg
Nä det var inga höjdar steg, Men jag fick dom i princip gratis,:) Så jag tänkte göra något med dom. Men så är det ju så jäkla svårt att hitta några lådor som ligger på 4ohm, Iallafall om man inte vill lägga ut för mycket cash :D

Skriv svar