Quarnevalen
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
ElectroAudioHB
- PAR-36

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
ElectroAudioHB
- PAR-36

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
Och man fick väcka sin eventriggertarm igen. Inget ont om RN eller så, men jag kommer i blixtbelysning ihåg varför jag bestämde mig för att bara göra vita-handskar-gig (NEJ, Ian, INTE såna vita handskar..) och komma till byggd rigg med sina dyra mikar, göra popmusik och se dryg ut..
Sittningsljudet (dvs MT4'orna) tog kanske 1.5h att bygga, och sen gick det åt en massa tid, typ 6h, till att sno ihop ljus och annat bjäfs. Jag lovar att jag hade handskar hela tiden jag rörde Den Onda Materien, så ljudsystemet är osmittat...
Brusgolvet var runt 100dB A-vägt som värst average, med toppar uppåt 108 dB. Vi spelade 5-8 dB över det med ljudanläggningen, vilket gav god hörbarhet, ända bak till mixplats.
Sittningsljudet (dvs MT4'orna) tog kanske 1.5h att bygga, och sen gick det åt en massa tid, typ 6h, till att sno ihop ljus och annat bjäfs. Jag lovar att jag hade handskar hela tiden jag rörde Den Onda Materien, så ljudsystemet är osmittat...
Brusgolvet var runt 100dB A-vägt som värst average, med toppar uppåt 108 dB. Vi spelade 5-8 dB över det med ljudanläggningen, vilket gav god hörbarhet, ända bak till mixplats.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
ElectroAudioHB
- PAR-36

- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
ElectroAudioHB
- PAR-36

Okej.ian skrev:vi tog alltså hornen (med element) ur våra existerande venuelådor som sitter i huset.
Men i alla fall.
Det jag är intresserad av är mellanbiten som sitter inuti hornet och delar hornet i två, hur den ser ut och hur den kan tänkas fungera.
Speciellt den sidan som sitter emot elementet, ifall det skapar nån variant av förkammare eller om den bara är gjord för att ge en jämnare spridning i det övre registret.
Vet du hur den mellanbiten ser ut? Är den formad som två hopsatta flygplansvingar eller är den kantig på nått sätt emot elementet?
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
ElectroAudioHB
- PAR-36

Jo, det var så eran kille förklarade det med.ian skrev:faspluggen? Den är exponentialformad om jag minns rätt, för att göra hornet till ett exponentialhorn (sidorna är raka). Men jag är långt ifrån säker.
Men kanten mot elementet, den är ju bredare än utsidan antar jag, så frågan är hur den är utformad.
Har du sett hornen med elementet urtaget?
Hur såg insidan på faspluggen ut då?
- JunkButLoud
- Rookie

- Kontakt:
Illumination
Bild på skåpen (94x40 midhorn i denna version, blir ej så i slutgiltiga)

Har ritn på midhornet. Kan maila den.

-
ElectroAudioHB
- PAR-36

Re: Illumination
Hej, välkommen hit.JunkButLoud skrev:Bild på skåpen (94x40 midhorn i denna version, blir ej så i slutgiltiga)
Som sagt var, det vore snällt om du mailade den.
Själv kommer jag nog att försöka bygga 90x30 annars så blir det kanske 90x40 horn tror jag så att dom passar någorlunda med mina diskanter som sprider rätt smalt i vertikalled.
Kan ju tillägga att jag frågade christoffer om ritningen också, så att du vet att det är samma person som frågat efter den.
- JunkButLoud
- Rookie

- Kontakt:
Tackar.ElectroAudioHB skrev:Hej, välkommen hit.JunkButLoud skrev:Bild på skåpen (94x40 midhorn i denna version, blir ej så i slutgiltiga)
Har ritn på midhornet. Kan maila den.![]()
Som sagt var, det vore snällt om du mailade den.
Kan ju tillägga att jag frågade christoffer om ritningen också, så att du vet att det är samma person som frågat efter den.
Ok, antar att det är syntar-Koffe vi pratar om.
-
ElectroAudioHB
- PAR-36

Med tanke på att han går på syntklubb så, troligtvis...JunkButLoud skrev: Ok, antar att det är syntar-Koffe vi pratar om.