hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
Har ett pearl 2000 med pad till och undrar hur jag får det att atomatiskt att sätta en färg bara jag sätter dit pennan
kör med eurolite pc64 led
kör med eurolite pc64 led
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
jag höjer frågan lite då jag skulla vilja använda den funktionen
jo jag kör även med andra rgb armaturer men det funkar inte på dom heller
jo jag kör även med andra rgb armaturer men det funkar inte på dom heller
- Anders Herbertzon
- PAR-20
- Inlägg: 84
- Blev medlem: mån 26 nov 2007, 01:13
- Presentation: http://krafty.se
http://highvoltagedesigns.se - Ort: Rättvik
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
http://files.avolitesdownload.com/Downl ... 270804.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
/ Hebbe
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
ko det står såhär
Changing colours and other attributes
If the fixture can do colour mixing, you can set the colour by drawing in
the colour control area of the tablet. There is a colour Nudge pad which
allows you to change the colour slightly as for positions. The colour
Absolute pad lets you set up a new colour. The Luminosity bar sets the
brightness of the colour.
You can change individual attributes of selected fixtures by pressing the
pen on to one of the attribute pads, then (without lifting the pen)
drawing up and down on the tablet.
You can also use the fader bar to change attributes, press the pen on
the attribute pad you want to change then draw up and down on the
fader bar.
Press the pen on the Dimmer pad above the fader bar to allocate it to
the dimmer attribute.
There is an Align pad and a Flip pad which allow instant access to the
functions on the console (see page 128)
Det står inget hur man får det att funka
Changing colours and other attributes
If the fixture can do colour mixing, you can set the colour by drawing in
the colour control area of the tablet. There is a colour Nudge pad which
allows you to change the colour slightly as for positions. The colour
Absolute pad lets you set up a new colour. The Luminosity bar sets the
brightness of the colour.
You can change individual attributes of selected fixtures by pressing the
pen on to one of the attribute pads, then (without lifting the pen)
drawing up and down on the tablet.
You can also use the fader bar to change attributes, press the pen on
the attribute pad you want to change then draw up and down on the
fader bar.
Press the pen on the Dimmer pad above the fader bar to allocate it to
the dimmer attribute.
There is an Align pad and a Flip pad which allow instant access to the
functions on the console (see page 128)
Det står inget hur man får det att funka
- Peter Jönköping Hallin
- PAR-30
- Inlägg: 135
- Blev medlem: mån 29 okt 2007, 20:07
- Ort: Jönköping
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
Exakt vilken Personalityfile använder du?
Är det EXP64REB.r20 ?
Är det EXP64REB.r20 ?
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
EXP64RGB.R20 och CHCP6CH.R20
- Peter Jönköping Hallin
- PAR-30
- Inlägg: 135
- Blev medlem: mån 29 okt 2007, 20:07
- Ort: Jönköping
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
I mitt huvud ringen en liten klocka om att GTn bara hanterar CMY armaturer med hjälp av "colorpickern".
Men testa att ändra pers. filen så att den ser ut såhär:
DMX
10 1 L 1 100 1N B 1 "Red" 255 255 0
10 61 L 2 100 1N C 1 "Green" 255 255 0
9 61 L 3 100 1N D 1 "Blue" 255 0 229
1 1 H 4 100 1N H 1 "Dimmer" 255 0 0
2 61 L 5 100 1N O 1 "Shutter" 0 0 0
END
Detta får bordet att tro att det är en CMY armatur vilket då borde betyda att den reagerar på färgval.
Färgerna kommer inte att bli rätt men det är en bit påväg.
Glöm inte heller att "dra upp" "luminosity" regel på sidan av GTn.
Men testa att ändra pers. filen så att den ser ut såhär:
DMX
10 1 L 1 100 1N B 1 "Red" 255 255 0
10 61 L 2 100 1N C 1 "Green" 255 255 0
9 61 L 3 100 1N D 1 "Blue" 255 0 229
1 1 H 4 100 1N H 1 "Dimmer" 255 0 0
2 61 L 5 100 1N O 1 "Shutter" 0 0 0
END
Detta får bordet att tro att det är en CMY armatur vilket då borde betyda att den reagerar på färgval.
Färgerna kommer inte att bli rätt men det är en bit påväg.
Glöm inte heller att "dra upp" "luminosity" regel på sidan av GTn.
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
Så hur kommer styrningen funka nu?
Finns det nått sätt att lura bordet att ge en dimmer kanal som tar procent på färg kanalerna?
Då led panelerna saknar dimmer kanal men man kan ställa intensiteten på färgena proportionerligt.
Finns det nått sätt att lura bordet att ge en dimmer kanal som tar procent på färg kanalerna?
Då led panelerna saknar dimmer kanal men man kan ställa intensiteten på färgena proportionerligt.
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
nu skrev jag så här:
; 'Eurolite LED Par 64 RGB', 5 DMX Channels, filename: EXP64RGB.R20
;
; Date By Description
; 13-10-06 Pers Creator Created - Exported from Diamond 4 file.
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The device name, upto 11 characters, no spaces are allowed
DEVICE EX_LP64RGB mode=5 DMX, 8bit 5 DMX Channels
NAME "Eurolite" "LED Par 64 RGB"
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The Type of instrument, 1 & M must required for backward compatibility
; The middle number denotes the number of DMX channels used
TYPE 1 5 M
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Mirror/Head resolution
MIRROR 0 0 0
; | | |
; | | |_______ maximum tilt movement (in degrees)
; | |____________ maximum pan movement (in degrees)
; |_________________ 1 means moving mirror, 2 means moving head
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Patching Information. (Upto 10 lines allowed)
; Upto 10 lines of 159 chars are allowed including formulae
; Variables used d=dmx number(1..512), h=handle(1..60), n=devicename (11-char)
; Allowed modifiers
; +,-,*,/,(,) basic arithmatic
; % means remainder after divide
; & means logical AND
; | means logical OR
; R means reverse the bits of the current result (operates on a byte)
; ^ means logical Exclusive OR (operates on a byte)
; > means shift to the right
; < shift to the left
; r followed by number means get the value of that parameter
; d DMX address
; n Fixture name, a 0 terminated character string
; h The handle number
DEVICEADDRESS
"Handle %2d"h
"Fixture %11s"n
"DMX %03d"d
""
""
"Set to 5 DMX, 8bit"
""
""
DAEND
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Specify DMX limits
;
; minimum allowed dmx number
MINDMX=1
;
; maximum allowed dmx number
MAXDMX=507
;
; DMX number must be divisible by this
DIVBY=1
;
;----------------------------------------------------------------------------
; DMX channel description
;
; Column by column description of each DMX channel
; 1. The channels bank number (1..12)
; 2. The upper faders in the bank (1) or the lower faders in the bank (61)
; 3. Channel type (L=LTP, H=HTP, I=Instant LTP, S=16-bit instant LTP,
; s=16-bit Fadeable LTP
; 4. DMX offset (1..number of DMX channels)
; 5. The output level is proportionally recdced by this level (0..100%)
; 6. The curve number (applicable only to HTP channels), usually set to 1
; 7. Inverted (I) or Normal (N)
; 8. Attribute type (A=Color Wheel1, BCD=Color Mix, E=Pan, F=Tilt,
; G=Iris, H=Dimmer, I=Gobo1, J=Gobo2, K=Gobo1_Rotate, L=Focus,
; M=Gobo2_Rotate, N=Color Wheel2, O=Shutter, P=Prism, Q=Zoom,
; R=Effect_Rotate, S=Frost, 0=uncategorised)
; 9. Checksum channel (Always 1)
;10. Attribute name, must be enclosed in quotes and upto 12 characters allowed
;11. The ON value of this channel (0..255)
;12. The Highlight level of this channel
;13. The Lowlight level of this channel
;
DMX
10 1 L 1 100 1N B 1 "Red" 255 255 0
10 61 L 2 100 1N C 1 "Green" 255 255 0
9 61 L 3 100 1N D 1 "Blue" 255 0 229
1 1 H 4 100 1N H 1 "Dimmer" 255 0 0
2 61 L 5 100 1N O 1 "Shutter" 0 0 0
END
;
;----------------------------------------------------------------------------
TEXT
Eurolite LED Par 64 RGB
5 DMX, 8bit
INPUT fixture DMX No.
Press a Fixture
Select or Swop button
to make the patch.
END
ATTR
Function Obsolete
END
;----------------------------------------------------------------------------
; Preset Palette Tables
;----------------------------------------------------------------------------
; Macros
;----------------------------------------------------------------------------
; Range Tables
; Column by column description...
; 1. Low DMX value (inclusive)
; 2. High DMX value (inclusive)
; 3. Displayed text (max 11 chars)
; Variables used a=low val, b=high val, c=DMX val
RANGE 5 ;Shutter
0 10 "Safe"
11 255 "Flash %3d%%"0+(((c-a)*100)/(b-a))
REND
; 'Eurolite LED Par 64 RGB', 5 DMX Channels, filename: EXP64RGB.R20
;
; Date By Description
; 13-10-06 Pers Creator Created - Exported from Diamond 4 file.
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The device name, upto 11 characters, no spaces are allowed
DEVICE EX_LP64RGB mode=5 DMX, 8bit 5 DMX Channels
NAME "Eurolite" "LED Par 64 RGB"
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The Type of instrument, 1 & M must required for backward compatibility
; The middle number denotes the number of DMX channels used
TYPE 1 5 M
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Mirror/Head resolution
MIRROR 0 0 0
; | | |
; | | |_______ maximum tilt movement (in degrees)
; | |____________ maximum pan movement (in degrees)
; |_________________ 1 means moving mirror, 2 means moving head
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Patching Information. (Upto 10 lines allowed)
; Upto 10 lines of 159 chars are allowed including formulae
; Variables used d=dmx number(1..512), h=handle(1..60), n=devicename (11-char)
; Allowed modifiers
; +,-,*,/,(,) basic arithmatic
; % means remainder after divide
; & means logical AND
; | means logical OR
; R means reverse the bits of the current result (operates on a byte)
; ^ means logical Exclusive OR (operates on a byte)
; > means shift to the right
; < shift to the left
; r followed by number means get the value of that parameter
; d DMX address
; n Fixture name, a 0 terminated character string
; h The handle number
DEVICEADDRESS
"Handle %2d"h
"Fixture %11s"n
"DMX %03d"d
""
""
"Set to 5 DMX, 8bit"
""
""
DAEND
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Specify DMX limits
;
; minimum allowed dmx number
MINDMX=1
;
; maximum allowed dmx number
MAXDMX=507
;
; DMX number must be divisible by this
DIVBY=1
;
;----------------------------------------------------------------------------
; DMX channel description
;
; Column by column description of each DMX channel
; 1. The channels bank number (1..12)
; 2. The upper faders in the bank (1) or the lower faders in the bank (61)
; 3. Channel type (L=LTP, H=HTP, I=Instant LTP, S=16-bit instant LTP,
; s=16-bit Fadeable LTP
; 4. DMX offset (1..number of DMX channels)
; 5. The output level is proportionally recdced by this level (0..100%)
; 6. The curve number (applicable only to HTP channels), usually set to 1
; 7. Inverted (I) or Normal (N)
; 8. Attribute type (A=Color Wheel1, BCD=Color Mix, E=Pan, F=Tilt,
; G=Iris, H=Dimmer, I=Gobo1, J=Gobo2, K=Gobo1_Rotate, L=Focus,
; M=Gobo2_Rotate, N=Color Wheel2, O=Shutter, P=Prism, Q=Zoom,
; R=Effect_Rotate, S=Frost, 0=uncategorised)
; 9. Checksum channel (Always 1)
;10. Attribute name, must be enclosed in quotes and upto 12 characters allowed
;11. The ON value of this channel (0..255)
;12. The Highlight level of this channel
;13. The Lowlight level of this channel
;
DMX
10 1 L 1 100 1N B 1 "Red" 255 255 0
10 61 L 2 100 1N C 1 "Green" 255 255 0
9 61 L 3 100 1N D 1 "Blue" 255 0 229
1 1 H 4 100 1N H 1 "Dimmer" 255 0 0
2 61 L 5 100 1N O 1 "Shutter" 0 0 0
END
;
;----------------------------------------------------------------------------
TEXT
Eurolite LED Par 64 RGB
5 DMX, 8bit
INPUT fixture DMX No.
Press a Fixture
Select or Swop button
to make the patch.
END
ATTR
Function Obsolete
END
;----------------------------------------------------------------------------
; Preset Palette Tables
;----------------------------------------------------------------------------
; Macros
;----------------------------------------------------------------------------
; Range Tables
; Column by column description...
; 1. Low DMX value (inclusive)
; 2. High DMX value (inclusive)
; 3. Displayed text (max 11 chars)
; Variables used a=low val, b=high val, c=DMX val
RANGE 5 ;Shutter
0 10 "Safe"
11 255 "Flash %3d%%"0+(((c-a)*100)/(b-a))
REND
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
; 'Chauvet COLORpalette', 6 DMX Channels, filename: CHCP6CH.R20
;
; Date By Description
; 03-09-07 Pers Creator Created - Exported from Diamond 4 file.
; 04-09-07 D.Milligan Checked
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The device name, upto 11 characters, no spaces are allowed
DEVICE CH_CP6CH mode=6 Channel Mode 6 DMX Channels
NAME "Chauvet" "COLORpalette, 6Ch"
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The Type of instrument, 1 & M must required for backward compatibility
; The middle number denotes the number of DMX channels used
TYPE 1 6 M
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Mirror/Head resolution
MIRROR 0 0 0
; | | |
; | | |_______ maximum tilt movement (in degrees)
; | |____________ maximum pan movement (in degrees)
; |_________________ 1 means moving mirror, 2 means moving head
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Patching Information. (Upto 10 lines allowed)
; Upto 10 lines of 159 chars are allowed including formulae
; Variables used d=dmx number(1..512), h=handle(1..60), n=devicename (11-char)
; Allowed modifiers
; +,-,*,/,(,) basic arithmatic
; % means remainder after divide
; & means logical AND
; | means logical OR
; R means reverse the bits of the current result (operates on a byte)
; ^ means logical Exclusive OR (operates on a byte)
; > means shift to the right
; < shift to the left
; r followed by number means get the value of that parameter
; d DMX address
; n Fixture name, a 0 terminated character string
; h The handle number
DEVICEADDRESS
"Handle %2d"h
"Fixture %11s"n
"DMX %03d"d
""
""
"Set to 6 Channel Mode"
""
""
DAEND
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Specify DMX limits
;
; minimum allowed dmx number
MINDMX=1
;
; maximum allowed dmx number
MAXDMX=506
;
; DMX number must be divisible by this
DIVBY=1
;
;----------------------------------------------------------------------------
; DMX channel description
;
; Column by column description of each DMX channel
; 1. The channels bank number (1..12)
; 2. The upper faders in the bank (1) or the lower faders in the bank (61)
; 3. Channel type (L=LTP, H=HTP, I=Instant LTP, S=16-bit instant LTP,
; s=16-bit Fadeable LTP
; 4. DMX offset (1..number of DMX channels)
; 5. The output level is proportionally recdced by this level (0..100%)
; 6. The curve number (applicable only to HTP channels), usually set to 1
; 7. Inverted (I) or Normal (N)
; 8. Attribute type (A=Color Wheel1, B=Cyan, C=Magenta, D=Yellow,
; E=Pan, F=Tilt, G=Iris, H=Dimmer, I=Gobo1, J=Gobo2, K=Gobo1_Rotate,
; L=Focus, M=Gobo2_Rotate, N=Color Wheel2, O=Shutter, P=Prism, Q=Zoom,
; R=Effect_Rotate, S=Frost, T=Red, U=Green, V=Blue, 0=uncategorised)
; 9. Checksum channel (Always 1)
;10. Attribute name, must be enclosed in quotes and upto 12 characters allowed
;11. The ON value of this channel (0..255)
;12. The Highlight level of this channel
;13. The Lowlight level of this channel
;
DMX
19 1 L 1 100 1N 0 1 "Control" 70 0 0
8 1 L 2 100 1N 0 1 "Speed" 255 0 0
2 61 L 3 100 1N O 1 "Shutter" 0 0 0
10 1 L 4 100 1N B 1 "Red" 255 255 0
10 61 L 5 100 1N C 1 "Green" 255 255 0
9 61 L 6 100 1N D 1 "Blue" 255 0 229
END
;
;----------------------------------------------------------------------------
TEXT
Chauvet COLORpalette
6 Channel Mode
INPUT fixture DMX No.
Press a Fixture
Select or Swop button
to make the patch.
END
ATTR
Function Obsolete
END
;----------------------------------------------------------------------------
; Preset Palette Tables
PFTABLE "Colors" 0 4 5 6
"Open" 1 00 00 00
"Red" 2 FF 00 00
"Amber" 3 FF 80 00
"Yellow" 4 FF FF 00
"Green" 5 00 FF 00
"Cyan" 6 00 FF FF
"Blue" 7 00 00 FF
"Lavender" 8 49 FC 04
"Purple" 9 80 00 FF
"Magenta" 10 FF 00 FF
PFEND
;----------------------------------------------------------------------------
; Macros
;----------------------------------------------------------------------------
; Range Tables
; Column by column description...
; 1. Low DMX value (inclusive)
; 2. High DMX value (inclusive)
; 3. Displayed text (max 11 chars)
; Variables used a=low val, b=high val, c=DMX val
RANGE 1 ;Control
0 19 "27 Channels"
20 39 "15 Channels"
40 59 "9 Channels"
60 79 "6 Channels"
80 89 "A/S Mode 1"
90 99 "A/S Mode 2"
100 109 "A/S Mode 3"
110 119 "A/S Mode 4"
120 129 "A/S Mode 5"
130 139 "A/S Mode 6"
140 149 "A/S Mode 7"
150 159 "A/S Mode 8"
160 169 "A/S Mode 9"
170 179 "A/S Mode 10"
180 189 "A/S Mode 11"
190 199 "A/S Mode 12"
200 209 "A/S Mode 13"
210 219 "A/S Mode 14"
220 229 "A/S Mode 15"
230 239 "Auto Mode 1"
240 255 "A/S Mode 16"
REND
RANGE 3 ;Shutter
0 2 "Open"
3 249 "Strobe %3d%%"0+(((c-a)*100)/(b-a))
250 255 "Sound"
REND
;
; Date By Description
; 03-09-07 Pers Creator Created - Exported from Diamond 4 file.
; 04-09-07 D.Milligan Checked
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The device name, upto 11 characters, no spaces are allowed
DEVICE CH_CP6CH mode=6 Channel Mode 6 DMX Channels
NAME "Chauvet" "COLORpalette, 6Ch"
;
;----------------------------------------------------------------------------
; The Type of instrument, 1 & M must required for backward compatibility
; The middle number denotes the number of DMX channels used
TYPE 1 6 M
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Mirror/Head resolution
MIRROR 0 0 0
; | | |
; | | |_______ maximum tilt movement (in degrees)
; | |____________ maximum pan movement (in degrees)
; |_________________ 1 means moving mirror, 2 means moving head
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Patching Information. (Upto 10 lines allowed)
; Upto 10 lines of 159 chars are allowed including formulae
; Variables used d=dmx number(1..512), h=handle(1..60), n=devicename (11-char)
; Allowed modifiers
; +,-,*,/,(,) basic arithmatic
; % means remainder after divide
; & means logical AND
; | means logical OR
; R means reverse the bits of the current result (operates on a byte)
; ^ means logical Exclusive OR (operates on a byte)
; > means shift to the right
; < shift to the left
; r followed by number means get the value of that parameter
; d DMX address
; n Fixture name, a 0 terminated character string
; h The handle number
DEVICEADDRESS
"Handle %2d"h
"Fixture %11s"n
"DMX %03d"d
""
""
"Set to 6 Channel Mode"
""
""
DAEND
;
;----------------------------------------------------------------------------
; Specify DMX limits
;
; minimum allowed dmx number
MINDMX=1
;
; maximum allowed dmx number
MAXDMX=506
;
; DMX number must be divisible by this
DIVBY=1
;
;----------------------------------------------------------------------------
; DMX channel description
;
; Column by column description of each DMX channel
; 1. The channels bank number (1..12)
; 2. The upper faders in the bank (1) or the lower faders in the bank (61)
; 3. Channel type (L=LTP, H=HTP, I=Instant LTP, S=16-bit instant LTP,
; s=16-bit Fadeable LTP
; 4. DMX offset (1..number of DMX channels)
; 5. The output level is proportionally recdced by this level (0..100%)
; 6. The curve number (applicable only to HTP channels), usually set to 1
; 7. Inverted (I) or Normal (N)
; 8. Attribute type (A=Color Wheel1, B=Cyan, C=Magenta, D=Yellow,
; E=Pan, F=Tilt, G=Iris, H=Dimmer, I=Gobo1, J=Gobo2, K=Gobo1_Rotate,
; L=Focus, M=Gobo2_Rotate, N=Color Wheel2, O=Shutter, P=Prism, Q=Zoom,
; R=Effect_Rotate, S=Frost, T=Red, U=Green, V=Blue, 0=uncategorised)
; 9. Checksum channel (Always 1)
;10. Attribute name, must be enclosed in quotes and upto 12 characters allowed
;11. The ON value of this channel (0..255)
;12. The Highlight level of this channel
;13. The Lowlight level of this channel
;
DMX
19 1 L 1 100 1N 0 1 "Control" 70 0 0
8 1 L 2 100 1N 0 1 "Speed" 255 0 0
2 61 L 3 100 1N O 1 "Shutter" 0 0 0
10 1 L 4 100 1N B 1 "Red" 255 255 0
10 61 L 5 100 1N C 1 "Green" 255 255 0
9 61 L 6 100 1N D 1 "Blue" 255 0 229
END
;
;----------------------------------------------------------------------------
TEXT
Chauvet COLORpalette
6 Channel Mode
INPUT fixture DMX No.
Press a Fixture
Select or Swop button
to make the patch.
END
ATTR
Function Obsolete
END
;----------------------------------------------------------------------------
; Preset Palette Tables
PFTABLE "Colors" 0 4 5 6
"Open" 1 00 00 00
"Red" 2 FF 00 00
"Amber" 3 FF 80 00
"Yellow" 4 FF FF 00
"Green" 5 00 FF 00
"Cyan" 6 00 FF FF
"Blue" 7 00 00 FF
"Lavender" 8 49 FC 04
"Purple" 9 80 00 FF
"Magenta" 10 FF 00 FF
PFEND
;----------------------------------------------------------------------------
; Macros
;----------------------------------------------------------------------------
; Range Tables
; Column by column description...
; 1. Low DMX value (inclusive)
; 2. High DMX value (inclusive)
; 3. Displayed text (max 11 chars)
; Variables used a=low val, b=high val, c=DMX val
RANGE 1 ;Control
0 19 "27 Channels"
20 39 "15 Channels"
40 59 "9 Channels"
60 79 "6 Channels"
80 89 "A/S Mode 1"
90 99 "A/S Mode 2"
100 109 "A/S Mode 3"
110 119 "A/S Mode 4"
120 129 "A/S Mode 5"
130 139 "A/S Mode 6"
140 149 "A/S Mode 7"
150 159 "A/S Mode 8"
160 169 "A/S Mode 9"
170 179 "A/S Mode 10"
180 189 "A/S Mode 11"
190 199 "A/S Mode 12"
200 209 "A/S Mode 13"
210 219 "A/S Mode 14"
220 229 "A/S Mode 15"
230 239 "Auto Mode 1"
240 255 "A/S Mode 16"
REND
RANGE 3 ;Shutter
0 2 "Open"
3 249 "Strobe %3d%%"0+(((c-a)*100)/(b-a))
250 255 "Sound"
REND
- Peter Jönköping Hallin
- PAR-30
- Inlägg: 135
- Blev medlem: mån 29 okt 2007, 20:07
- Ort: Jönköping
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
Kan inte svara på hur det kommer att fungera exakt eftersom att jag bara resonerar teoretiskt just nu och inte sitter vid ett bord.
Men eftersom att CMY är subtrativ (0 = VIT) färgblandning och RGB är adetiv (0 = SVART) så blir det ju lite baklänges om man säger så.
Skulle gissa att det kommer att bli ungefär såhär:
Väljer du blå så kommer RGB lampan att ge Gul (255 till Grön och Röd)
Röd borde bli Magenta
Grön borde bli Cyan
Cyan borde bli Grön
OSV.
Intensiteten borde fortfarande hamna åt rätt håll eftersom att 100% alltid ger mest färg.
Men detta är bara gissningar,
Vad jag vet så är Eurolight Led 64:an 5 kanalig.
R, G, B, Dimmer och Shutter
De jag har använt är iallafall sådanna
EXP64RGB.R20 filen se oxå ut att vara konfigurerad för det.
Annars så är detta en av de större bristerna i de gamla Pearlborden, dom kan inte göra en "Virutal dimmer", för att kunna det så måste man köra "Titan" mjukvaran och den funkar ju bara bra till Pearl Expert.
Men eftersom att CMY är subtrativ (0 = VIT) färgblandning och RGB är adetiv (0 = SVART) så blir det ju lite baklänges om man säger så.
Skulle gissa att det kommer att bli ungefär såhär:
Väljer du blå så kommer RGB lampan att ge Gul (255 till Grön och Röd)
Röd borde bli Magenta
Grön borde bli Cyan
Cyan borde bli Grön
OSV.
Intensiteten borde fortfarande hamna åt rätt håll eftersom att 100% alltid ger mest färg.
Men detta är bara gissningar,
Vad jag vet så är Eurolight Led 64:an 5 kanalig.
R, G, B, Dimmer och Shutter
De jag har använt är iallafall sådanna
EXP64RGB.R20 filen se oxå ut att vara konfigurerad för det.
Annars så är detta en av de större bristerna i de gamla Pearlborden, dom kan inte göra en "Virutal dimmer", för att kunna det så måste man köra "Titan" mjukvaran och den funkar ju bara bra till Pearl Expert.
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
ok gag tänkte försöka att få det här att funka inom 2 veckor för då ska riggen köras live
Men hur är det det går inte bara och vända på vad som är 0% och 100% ?
eller tänker jag helt fel nu
Det står så här i patch infon:
Patching Information. (Upto 10 lines allowed)
; Upto 10 lines of 159 chars are allowed including formulae
; Variables used d=dmx number(1..512), h=handle(1..60), n=devicename (11-char)
; Allowed modifiers
; +,-,*,/,(,) basic arithmatic
; % means remainder after divide
; & means logical AND
; | means logical OR
; R means reverse the bits of the current result (operates on a byte)
; ^ means logical Exclusive OR (operates on a byte)
; > means shift to the right
; < shift to the left
; r followed by number means get the value of that parameter
; d DMX address
; n Fixture name, a 0 terminated character string
; h The handle number
DEVICEADDRESS
"Handle %2d"h
"Fixture %11s"n
"DMX %03d"d
""
""
"Set to 6 Channel Mode"
""
""
DAEND
;
Skulle man inte kunna använda de logiska funktionerna där för att skapa en dimmer kanal?
Men hur är det det går inte bara och vända på vad som är 0% och 100% ?
eller tänker jag helt fel nu
Det står så här i patch infon:
Patching Information. (Upto 10 lines allowed)
; Upto 10 lines of 159 chars are allowed including formulae
; Variables used d=dmx number(1..512), h=handle(1..60), n=devicename (11-char)
; Allowed modifiers
; +,-,*,/,(,) basic arithmatic
; % means remainder after divide
; & means logical AND
; | means logical OR
; R means reverse the bits of the current result (operates on a byte)
; ^ means logical Exclusive OR (operates on a byte)
; > means shift to the right
; < shift to the left
; r followed by number means get the value of that parameter
; d DMX address
; n Fixture name, a 0 terminated character string
; h The handle number
DEVICEADDRESS
"Handle %2d"h
"Fixture %11s"n
"DMX %03d"d
""
""
"Set to 6 Channel Mode"
""
""
DAEND
;
Skulle man inte kunna använda de logiska funktionerna där för att skapa en dimmer kanal?
- Peter Jönköping Hallin
- PAR-30
- Inlägg: 135
- Blev medlem: mån 29 okt 2007, 20:07
- Ort: Jönköping
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
Som jag har försått det så finns det inget bra sätt att göra det, men sök här:
http://www.avolitesshop.co.uk/phpBB2/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Där finns endel trådar om det.
Att vända 0 och 100% hjälper ju tyvärr inte, eftersom att blått i RBG är 255 Blå men i CMY är det ju 255 Cyan och 255 Magenta osv.
http://www.avolitesshop.co.uk/phpBB2/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Där finns endel trådar om det.
Att vända 0 och 100% hjälper ju tyvärr inte, eftersom att blått i RBG är 255 Blå men i CMY är det ju 255 Cyan och 255 Magenta osv.
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
jag har försökt att bli medlem på det forumet men det värkar inte funka
men jag får försöka läsa på i allafall
men jag får försöka läsa på i allafall
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
jag har aldrig gått nån utbildning i ljusteknik så derför ställer jag denhär frågan:
varför 2 system för och blanda färg inom ljus?
har det att göra med att filtrena ligger på rad?
varför 2 system för och blanda färg inom ljus?
har det att göra med att filtrena ligger på rad?
- Anton Gildebrand
- PAR-64
- Inlägg: 1023
- Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
- Ort: Uppsala
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
För att det inte finns några LEDar med CMY färgerna?
Flest inlägg när den dör vinner!
-
- PAR-64
- Inlägg: 1784
- Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Ort: Helsingborg
- Kontakt:
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
Ja det har med att filterna ligger på rad. Ett tilter lägger inte till färger utan tar bort färger. När man blandar färjer med filter så behöver man göra det med CMY färjerna för få nästan hela färjskalan. Precis som skrivaren till datorn. Men med LED kannor och liknande där du har flera ljuskällor så lägger man till färjer. Med Gurundfärjerna Röd, Grön och Blå så kan man i princip får hela färgspectrat genom att blanda. en TV arbetar på samma princip. Ger du alla dessa färjerna från en LED så får man någorlunda vitt ljus men om du skulle sätta ett blått, rött och ett grönt filter framför en lampa så får du inget ljus alls för att filterna tar bort färger.Niklas Elste skrev:jag har aldrig gått nån utbildning i ljusteknik så derför ställer jag denhär frågan:
varför 2 system för och blanda färg inom ljus?
har det att göra med att filtrena ligger på rad?
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
jag misstänkte det
nu kommer nesta fråga hur får jag shape generatorn att fuka?
Jag kan inte välja shapes får lixom ingen lista för det
nu kommer nesta fråga hur får jag shape generatorn att fuka?
Jag kan inte välja shapes får lixom ingen lista för det
- Peter Jönköping Hallin
- PAR-30
- Inlägg: 135
- Blev medlem: mån 29 okt 2007, 20:07
- Ort: Jönköping
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
Niklas Elste skrev:jag misstänkte det
nu kommer nesta fråga hur får jag shape generatorn att fuka?
Jag kan inte välja shapes får lixom ingen lista för det
Du behöver troligtvis ladda shapelistan:
Vrid nyckeln till "System"
Tryck G (eller tror det står typ "Utilities")
och därefter "load shape file"
När du gör detta måste du ha en personality disk i läsaren och denna måste innehålla en fil som heter SG.dat.
Ju nyare disk du laddar ner från Avos hemsida desto fler shapes får du.
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.
- Niklas Elste
- PAR-64
- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: hur får jag färg blandnigs rutan att funka på avobordet
så det är denhär jag ska lägga in?
Kod: Markera allt
;Eds New Shape File
; Edited to Lowercase 31-7-01
; Edited to 8 character lengths 31-07-01
; Edited to include RGB shapes 19-11-07
; Edited to reduce default speeds 19-11-07
; Edited to add more RGB shapes 13-06-08
;<PATTERN> <"name">
PATTERN "SIN"
0 18 30 47 5a 6a 76 7d
7f 7d 76 6a 5a 47 30 18
0 ffe8 ffd0 ffb9 ffa6 ff96 ff8a ff83
ff80 ff83 ff8a ff96 ffa6 ffb9 ffd0 ffe8
PEND
;PATTERN "SIN"
; 0 c7f 18df 2502 30ca 3c1a 46d5 50e2
;5a27 628f 6a03 7071 75cb 7a02 7d0c 7ee2
;7fff 7ee2 7d0c 7a02 75cb 7071 6a03 628f
;5a27 50e2 46d5 3c1a 30ca 2502 18df c7f
; 0 f381 e721 dafe cf36 c3e6 b92b af1e
;a5d9 9d71 95fd 8f8f 8a35 85fe 82f4 811e
;8000 811e 82f4 85fe 8a35 8f8f 95fd 9d71
;a5d9 af1e b92b c3e6 cf36 dafe e721 f381
;PEND16
PATTERN "TRAPS"
0 20 40 5f 7f 7f 7f 7f
7f 7f 7f 7f 7f 5f 40 20
0 ffe0 ffc0 ffa1 ff80 ff80 ff80 ff80
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ffa1 ffc0 ffe0
PEND
PATTERN "SAW"
ff80 ff90 ffa0 ffb0 ffc0 ffd0 ffe0 fff0
0 10 20 30 40 50 60 70
7f 70 60 50 40 30 20 10
0 fff0 ffe0 ffd0 ffc0 ffb0 ffa0 ff90
PEND
PATTERN "RANDOM 1"
3c 10 4 18 32 54 78 65
ffbf ff86 ffdf ffa5 ffbe ffcf ffd0 ff81
5f 42 3e 30 22 1a 9 45
ffc3 ffe3 ffa6 fff0 ff8d ffd1 ffb6 ffc2
PEND
PATTERN "SPIRAL"
0 8 18 1a 0 ffd6 ffb9 ffc7
0 45 6a 4f 0 ffaa ff83 ffa6
0 5a 7d 56 0 ffb1 ff96 ffbb
0 39 47 2a 0 ffe6 ffe8 fff8
0 fff8 ffe8 ffe6 0 2a 47 39
0 ffbb ff96 ffb1 0 56 7d 5a
0 ffa6 ff83 ffaa 0 4f 6a 45
0 ffc7 ffb9 ffd6 0 1a 18 8
PEND
;PATTERN "SPIRAL"
; 0 18df 30ca 46d5 5a27 6a03 75cb 7d0c
;7fff 7d0c 75cb 6a03 5a27 46d5 30ca 18df
; 0 f391 e79b dc96 d2ed caff c51b c17a
;c000 c17a c51b caff d2ed dc96 e79b f391
; 0 637 c32 11b5 1689 1a80 1d72 1f43
;1fff 1f43 1d72 1a80 1689 11b5 c32 637
; 0 fce5 f9e7 f726 f4bc f2c0 f147 f05f
;f000 f05f f147 f2c0 f4bc f726 f9e7 fce5
; 0 31b 619 8da b44 d40 eb9 fa1
; fff fa1 eb9 d40 b44 8da 619 31b
; 0 f9c9 f3ce ee4b e977 e580 e28e e0bd
;e000 e0bd e28e e580 e977 ee4b f3ce f9c9
; 0 c6f 1865 236a 2d13 3501 3ae5 3e86
;3fff 3e86 3ae5 3501 2d13 236a 1865 c6f
; 0 e721 cf36 b92b a5d9 95fd 8a35 82f4
;8000 82f4 8a35 95fd a5d9 b92b cf36 e721
;PEND16
PATTERN "STEP UP"
0 0 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0 0 0
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
PEND
PATTERN "STEP DOWN"
0 0 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0 0 0
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
PEND
PATTERN "FLICK UP"
0 0 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0 0 7f
7f 0 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0 0 0
PEND
PATTERN "FLICK DOWN"
0 0 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0 0 ff80
ff80 0 0 0 0 0 0 0
0 0 0 0 0 0 0 0
PEND
PATTERN "PULSE1.1"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
PEND
PATTERN "PULSE1.2"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
ff80 ff80 ff80 7f 7f 7f 7f 7f
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
PEND
PATTERN "PULSE1.3"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
PEND
PATTERN "PULSE2.1"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 7f 7f 7f
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
PEND
PATTERN "PULSE3.1"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
PEND
PATTERN "STROBE"
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80 ff80
7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f 7f
PEND
;SHAPE <"name"> <"pattern">
;<Channel, 1=Color wheel, 2=Cyan, 3=Yellow, 4=Magenta, 5=Pan>
;<6=Tilt, 7=Iris, 8=Dimmer>
;<Ampitude (0..255)>
;<rate, 512/(rate*16)=seconds>
;<ramp 0=Off 1=ON>
;<repeat-repeats pattern after repeat number of fixtures>
;<spread-how the instruments are spread across the pattern, 0=even spread>
;<phase-0..360, position where the pattern is picked up from>
;<offset-base position for the channel 0..255)>
SHAPE "Circle 1" "SIN"
5 40 64 0 0 1 0 0
6 40 64 0 0 1 90 0
SEND
SHAPE "Circle Even" "SIN"
5 40 64 0 0 0 0 0
6 40 64 0 0 0 90 0
SEND
SHAPE "Rainbow Effect" "SIN"
2 255 64 0 0 1 0 128
20 255 64 0 0 1 0 128
3 255 64 0 0 1 120 128
21 255 64 0 0 1 120 128
4 255 64 0 0 1 240 128
22 255 64 0 0 1 240 128
SEND
SHAPE "Rainbow Spread" "SIN"
2 255 64 0 0 4 0 128
20 255 64 0 0 4 0 128
3 255 64 0 0 4 120 128
21 255 64 0 0 4 120 128
4 255 64 0 0 4 240 128
22 255 64 0 0 4 240 128
SEND
SHAPE "Iris" "SIN"
7 255 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Iris Spread" "SIN"
7 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Dimmer Spread" "SIN"
8 255 32 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Spiral" "SPIRAL"
5 40 32 0 0 1 0 0
6 40 32 0 0 1 11 0
SEND
SHAPE "Random" "RANDOM 1"
5 40 16 0 0 1 0 0
6 40 16 0 0 1 45 0
SEND
SHAPE "Random Spread" "RANDOM 1"
5 80 16 0 0 0 0 0
6 80 16 0 0 0 45 0
SEND
SHAPE "Tilt Saw" "SAW"
6 80 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Pan Saw" "SAW"
5 80 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer Saw" "SAW"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer Pulse1.1" "PULSE1.1"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer Pulse1.2" "PULSE1.2"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer PULSE1.3" "PULSE1.3"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer Pulse2.1" "PULSE2.1"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer Pulse3.1" "PULSE3.1"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer Step Up" "STEP UP"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer Step Dwn" "STEP DOWN"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Circle Parallel" "SIN"
5 40 64 0 0 1 0 0
6 40 64 0 0 1 90 0
SEND
SHAPE "Circle Even" "SIN"
5 40 64 0 0 0 0 0
6 40 64 0 0 0 90 0
SEND
SHAPE "Circle Odd/Eve" "SIN"
5 40 64 0 0 2 0 0
6 40 64 0 0 2 90 0
SEND
SHAPE "Pan Swing" "SIN"
5 80 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Tilt Swing" "SIN"
6 80 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Square Parallel" "TRAPS"
5 40 64 0 0 1 90 0
6 40 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Square Even" "TRAPS"
5 40 64 0 0 0 90 0
6 40 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Square Odd/Even" "TRAPS"
5 40 64 0 0 2 90 0
6 40 64 0 0 2 0 0
SEND
SHAPE "Square Corners" "TRAPS"
5 40 64 0 0 5 90 0
6 40 64 0 0 5 0 0
SEND
SHAPE "Square Spread7" "TRAPS"
5 40 64 0 0 8 90 0
6 40 64 0 0 8 0 0
SEND
SHAPE "Diamond Parallel" "SAW"
5 60 64 0 0 1 90 0
6 60 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Diamond Even" "SAW"
5 60 64 0 0 0 90 0
6 60 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Diamond Odd/Even" "SAW"
5 60 64 0 0 2 90 0
6 60 64 0 0 2 0 0
SEND
SHAPE "Pan Saw User" "SAW"
5 80 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Tilt Saw User" "SAW"
6 80 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Random Parallel" "RANDOM 1"
5 90 16 0 0 1 0 0
6 90 16 0 0 1 45 0
SEND
SHAPE "Random Even" "RANDOM 1"
5 90 16 0 0 0 0 0
6 90 16 0 0 0 45 0
SEND
SHAPE "Random Odd/Even" "RANDOM 1"
5 90 16 0 0 2 0 0
6 90 16 0 0 2 45 0
SEND
SHAPE "Spiral Parallel" "SPIRAL"
5 60 8 0 0 1 0 0
6 60 8 0 0 1 11 0
SEND
SHAPE "Spiral Even" "SPIRAL"
5 60 8 0 0 0 0 0
6 60 8 0 0 0 11 0
SEND
SHAPE "Rainbow Parallel" "SIN"
2 255 32 0 0 1 0 128
20 255 32 0 0 1 0 128
3 255 32 0 0 1 120 128
21 255 32 0 0 1 120 128
4 255 32 0 0 1 240 128
22 255 32 0 0 1 240 128
SEND
SHAPE "Rainbow Even" "SIN"
2 255 32 0 0 0 0 128
20 255 32 0 0 0 0 128
3 255 32 0 0 0 120 128
21 255 32 0 0 0 120 128
4 255 32 0 0 0 240 128
22 255 32 0 0 0 240 128
SEND
SHAPE "Rainbow Odd/Even" "SIN"
2 255 32 0 0 2 0 128
20 255 32 0 0 2 0 128
3 255 32 0 0 2 120 128
21 255 32 0 0 2 120 128
4 255 32 0 0 2 240 128
22 255 32 0 0 2 240 128
SEND
SHAPE "Rainbow User" "SIN"
2 255 64 0 0 1 0 0
20 255 64 0 0 1 0 0
3 255 64 0 0 1 120 0
21 255 64 0 0 1 120 0
4 255 64 0 0 1 240 0
22 255 64 0 0 1 240 0
SEND
SHAPE "Rainbow Even Usr" "SIN"
2 255 64 0 0 0 0 0
20 255 64 0 0 0 0 0
3 255 64 0 0 0 120 0
21 255 64 0 0 0 120 0
4 255 64 0 0 0 240 0
22 255 64 0 0 0 240 0
SEND
SHAPE "RGB Strobe" "PULSE3.1"
20 255 64 0 0 1 0 128
21 255 64 0 0 1 120 128
22 255 64 0 0 1 240 128
SEND
SHAPE "RGB Strobe 2" "STROBE"
20 255 64 0 0 1 0 128
21 255 64 0 0 1 75 128
22 255 64 0 0 1 285 128
SEND
SHAPE "Cyan Parallel" "SIN"
2 255 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Cyan Even" "SIN"
2 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Cyan Odd/Even" "SIN"
2 255 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Cyan User" "SIN"
2 255 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Cyan Eve User" "SIN"
2 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Magenta Parallel" "SIN"
3 255 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Magenta Even" "SIN"
3 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Magenta Odd/Even" "SIN"
3 255 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Magenta User" "SIN"
3 255 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Magenta Even Usr" "SIN"
3 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Yellow Parallel" "SIN"
4 255 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Yellow Even" "SIN"
4 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Yellow Odd/Even" "SIN"
4 255 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Yellow User" "SIN"
4 255 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Yellow Even Usr" "SIN"
4 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Red Parallel" "SIN"
20 255 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Red Even" "SIN"
20 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Red Odd/Even" "SIN"
20 255 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Red User" "SIN"
20 255 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Red Eve User" "SIN"
20 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Red Pulse3.1" "PULSE3.1"
20 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Red Strobe" "STROBE"
20 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Green Parallel" "SIN"
21 255 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Green Even" "SIN"
21 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Green Odd/Even" "SIN"
21 255 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Green User" "SIN"
21 255 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Green Even Usr" "SIN"
21 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Green Pulse3.1" "PULSE3.1"
21 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Green Strobe" "STROBE"
21 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Blue Parallel" "SIN"
22 255 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Blue Even" "SIN"
22 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Blue Odd/Even" "SIN"
22 255 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Blue User" "SIN"
22 255 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Blue Even Usr" "SIN"
22 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Blue Pulse3.1" "PULSE3.1"
22 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Blue Strobe" "STROBE"
22 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Col1Shak Parallel" "SIN"
1 256 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Col1Shak Even1" "SIN"
1 256 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Col1Shak Odd/Even" "SIN"
1 256 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Col1Shak" "SIN"
1 256 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Col1Shak Even2" "SIN"
1 256 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Col1Shak O/E" "SIN"
1 256 64 0 0 2 0 0
SEND
SHAPE "Col1 Wave1Usr" "STEP UP"
1 40 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Col1 Wave2Usr" "STEP DOWN"
1 40 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Col1 UsrFlik up" "FLICK UP"
1 40 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Col1 UsrFlik dwn" "FLICK DOWN"
1 40 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Col2Shak Parellel" "SIN"
14 256 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Col2Shak Even1" "SIN"
14 256 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Col2Shak Odd/Even" "SIN"
14 256 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Col2Shak" "SIN"
14 256 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Col2Shak Even2" "SIN"
14 256 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Col2Shak O/E" "SIN"
14 256 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Col2 Wave1Usr" "STEP UP"
14 40 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Col2 Wave2Usr" "STEP DOWN"
14 40 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Col2 UsrFlik up" "FLICK UP"
14 40 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Col2 UsrFlik dwn" "FLICK DOWN"
14 40 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Gobo1 Shak" "SIN"
9 256 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Gobo1 Shak Eve" "SIN"
9 256 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Gobo1 Shak O/E" "SIN"
9 256 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Gobo1 Shak PlU" "SIN"
9 40 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Gobo1 Shak EvU" "SIN"
9 40 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Gobo2 Shak1" "SIN"
10 40 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Gobo2 Shak Eve" "SIN"
10 40 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Gobo2 Shak O/E" "SIN"
10 40 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Gobo2 Shak2" "SIN"
10 40 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Gobo2 Shak EvU" "SIN"
10 40 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Gobo1 Rot1" "SIN"
11 60 64 0 0 1 0 192
SEND
SHAPE "Gobo1 Rot Eve" "SIN"
11 60 64 0 0 0 0 192
SEND
SHAPE "Gobo1 Rot2" "SIN"
11 60 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Gobo2 Rot1" "SIN"
13 60 64 0 0 1 0 192
SEND
SHAPE "Gobo2 Rot Even" "SIN"
13 60 64 0 0 0 0 192
SEND
SHAPE "Gobo2 Rot2" "SIN"
13 60 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Focus Shak" "SIN"
12 128 32 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Focus ShakEv" "SIN"
12 128 32 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Focus Quake" "SPIRAL"
12 128 16 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Focus QuakeEvU" "SPIRAL"
12 128 16 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Iris Shak1" "SIN"
7 255 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Iris Shak Eve" "SIN"
7 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Iris Shak O/E" "SIN"
7 255 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Iris Flik" "FLICK UP"
7 255 64 0 0 1 0 1
SEND
SHAPE "Iris Flik Eve" "FLICK UP"
7 255 64 0 0 0 0 1
SEND
SHAPE "Iris Shak2" "SIN"
7 255 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Iris ShakEv2" "SIN"
7 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Iris ShakO/E2" "SIN"
7 255 64 0 0 2 0 0
SEND
SHAPE "IrisFlik" "FLICK UP"
7 255 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "IrisFlik Even" "FLICK UP"
7 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer Saw1" "SAW"
8 255 64 0 0 1 0 128
SEND
SHAPE "Dimmer Saw Even" "SAW"
8 255 64 0 0 0 0 128
SEND
SHAPE "Dimmer Saw O/E" "SAW"
8 255 64 0 0 2 0 128
SEND
SHAPE "Dimmer Saw2" "SAW"
8 255 64 0 0 1 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer Saw EveU" "SAW"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer 1:1 User" "PULSE1.1"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer 1:2 User" "PULSE1.2"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer 1:3 User" "PULSE1.3"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer 2:1 User" "PULSE2.1"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
SHAPE "Dimmer 3:1 User" "PULSE3.1"
8 255 64 0 0 0 0 0
SEND
Senast redigerad av 1 Niklas Elste, redigerad totalt 0 gånger.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster