Intelligentsound

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Daniel Hedman
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 180
Blev medlem: mån 15 jan 2007, 15:04
Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
Ort: BÅLSTA
Kontakt:

Intelligentsound

Inlägg av Daniel Hedman »

Jag läste en artikel i lokaltidningen idag jag har känt till firman ett par år och har min uppfattning om högtalarna. Jag undrar om det är någon som har högtalare från den här tillverkaren intelligentsound och vad ni har för åsikt om högtalarna. Urklippet är hämtat från http://www.enahabotidningen.se där kan ni se artikeln med bilder.
Bilagor
klipp.JPG
klipp.JPG (145.2 KiB) Visad 2929 gånger

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Folk som menar att en meter nätkabel spelar roll för ljudåtergivningen orkar jag inte ens bemöta. Produkterna kan vara bra för det, har inte hört dem, marknadföringen är i mina ögon mycket oseriös och borde göra mer skada än nytta.

Vad kostar dom?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Sträckmetallsfrontern på deras PA-lådor, inga spec:ar på frekvensgång, inga kurvor, hifi-kablar på hemsidan... milt utsagt oseriöst intryck.

Namnen på deras referenser för monitorer var intressanta, vore bra att se datum på (vad jag minns så har Tretow lagt av helt för ett par år sen så de där måste vara gamla klipp). Edit: Se här, det var inte bara mitt oseriöshetsfilter som gick igång.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1890
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Hehe, redan 2006 var det ju någon som försökte kränga in dem via forumet.

http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php?t=1716
Högtalare från intelligent sound

Man ska inte tro på allt som står på nätet ;)

Sedan är ju 180 000:- för 2 st studiohögtalare kanske lite att ta i?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Daniel Andreasson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 232
Blev medlem: sön 05 aug 2007, 12:33
Presentation: To be tight is one thing but to be tight and funky, James knew that
Ort: västra götaland

Inlägg av Daniel Andreasson »

ser ut som om dom säljer samma installations högtalare som master-audios. B serie.

http://master-audio.com/products.php?id=416&lang=en

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster