Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hur mickar jag bäst upp min cajon för att få en fet botten men samtidigt "snärten" från fingrarna.
Någon med tips på: mick och mikrofonplacering
Givetvis kan man ju skruva på EQ'n, men att börja med bra mick/mickar och mikrofonplacering är väl bäst.
Vad jag märkt är cajon inte speciellt svårt eller känsligt. Brukar vara rätt lätt att få att funka. En mik på vardera sida, prova lite med placeringen. Jag brukar köra en 57:a på framsidan och en Audix D6 eller Beta52 på baksidan. Placering brukar bli där miken får plats utan att den som spelar klappar till den
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Presentation: Arbetar främst som DJ på olika typer företagsevent samt på flertalet festvåningar. Är också verksam som ljudtekniker och har på senare tid börja pula mer och mer med ljus.
Sm58 i hålet. 58:an ger ett härligt "crunch" i ljudet tycker allafall jag låter bäst. Vill man köra två mickar så brukar jag köra en konding på framsidan (cirka 20-30 cm från cajonen).
jag testade med en 604'a på ett sånt där litet K & M pukfäste . . jag satte micken en bit in för mitt i hålet vart det bara en massa sub . ..
det var fin balans mellan attack och botten . . lät gött i sidefillet
Magnus Söderman, envis men snäll
I want everything louder than everything else (Ian Gillan, Deep Purple)
Presentation: Fram tills nu har jag frilansat som musiker & ljudtekniker, jobbat som instrumentlärare, Apple-försäljare och drivit egen konsultfirma. Nu är siktet inställt på juridiken men vem vet vad som händer i framtiden...