tack och adjö

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

tack och adjö

Inlägg av Tobias Walka »

Efter som det som diskuteras på forumet inte har utvecklats nämnvärt dom senaste 2-3 åren, utan alla gnäller fortfarande på varandra i största allmänhet, samt att ens bara läsa allt gnäll har tappat sin tjusning, så tackar jag för mig och håller mig till andra branchrelaterade forum/maillistor i stället.

Dom som känner mig och vill ha tag på mig vet var jag finns.

Ha det!

Tobias Walka
Ljudtekniker
Borås Stadsteater
Q.E.D

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Hej!

Tråkigt att du har tagit det beslutet, jag kan hålla med dig om att vi admins och moderatorer ibland bara suckar och undrar vad vi har gett oss in på, men vår målsättning är att skapa ett givande forum där medlemmarna kan diskutera med varandra på ett seriöst sätt.

Forumet återspeglar verkligheten, det finns de som alltid tror sig ha rätt, det finns de som inte klarar av att diskutera på en seriös nivå, det finns de som bara måste kommentera ett inlägg så fort de ser det "bara för att", även om det inte tillför något vettigt till diskussionen. Jag är fullt övertygad om att samma situation skulle uppstå även om diskussionerna skulle förts i "verkligheten", mun mot mun.

Tack för din tid på forumet och det du har bidragit med, och välkommen tillbaka när du känner dig sugen igen! Det finns ju ett antal medlemmar som har tagit sina pauser för att sedan komma tillbaka med nya tag.

Forumet kan bara bli seriösare om ni medlemmar också vill det, vilket vi hoppas!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Ses på stan Walka
Ljud & Ljus samt Eventsäkerhet

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Jonas: Jag tror att du har fel faktiskt. Jag tror att många av oss skulle komma jättebra överens i verkliga livet, men att rastlöshet och kommunikationsmissar ställer till det för oss här.

Vi syns när vi syns Tobbe. Kom hit med Rentokiller snart vetja!
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Henrik Öberg
PAR-30
PAR-30
Presentation: Vi syns nästa gång! Nästa gång, då syns vi! Har vi inte setts nästa gång så får vi synas tidigare!
Kontakt:

Inlägg av Henrik Öberg »

Walka in Peace!

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

David Wennberg skrev:Jonas: Jag tror att du har fel faktiskt. Jag tror att många av oss skulle komma jättebra överens i verkliga livet, men att rastlöshet och kommunikationsmissar ställer till det för oss här.

Det tror jag faktiskt också... eller jag vet faktiskt. Det finns de jag har haft hyfsat "hetsiga" diskussioner med här på forumet som jag även känner eller iaf har träffat irl och kommer alldeles lysande överens med.

Jag tror inte man ska dra alltför hastiga slutsatser om att diskussioner på något sätt skulle vara personliga. Diskussioner är ju vad det är, folk som ofta har olika åsikter om ett speciellt ämne. Skulle alla tycka lika så skulle vi ju knappast behöva diskutera :)

Väldigt synd att folk lämnar forumet eller inte vill posta dock.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar