Klipsch MWM Split

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Elias Lothström
PAR-20
PAR-20
Presentation: Ny medlem här, som hoppas på att lära mig mycket genom det här forumet, speciellt om PA-ljud.

Klipsch MWM Split

Inlägg av Elias Lothström »

Hej hej! Plockade upp ett par gamla rariteter som hade stått och gömt sig på ett lager länge häromdagen.

Två st hornsubbar från Klipsch gamla PA-lina.
Namnet är Klipsch MWM split, och såhär ser de ut; (subbarna alltså) https://community.klipsch.com/uploads/m ... 003673.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Inte mitt system på bilden.

Jag tänkte höra mig för om det är någon här som har någon erfarenhet av dessa?
T.ex. vart det kan passa att dela, hur frekvensgången ser ut och effekttålighet osv
Elementen som sitter i är original och inte utmärkta med modellnamn.

Någon som arbetat med dessa?
Stora som hus är de iaf..

Sen som en liten sidnot så undrar jag om någon har en bra tabell över ljudvågors längd över frekvensbandet?

Tack för uppmärksamheten
/Elias

Användarvisningsbild
Åke Paulsson
PAR-36
PAR-36
Presentation: Kör ljud och ljus halvprofessionellt på Åke Paulsson Media.

Re: Klipsch MWM Split

Inlägg av Åke Paulsson »

Elias Lothström skrev:Hej hej! Plockade upp ett par gamla rariteter som hade stått och gömt sig på ett lager länge häromdagen.

Två st hornsubbar från Klipsch gamla PA-lina.
Namnet är Klipsch MWM split, och såhär ser de ut; (subbarna alltså) https://community.klipsch.com/uploads/m ... 003673.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Inte mitt system på bilden.

Jag tänkte höra mig för om det är någon här som har någon erfarenhet av dessa?
T.ex. vart det kan passa att dela, hur frekvensgången ser ut och effekttålighet osv
Elementen som sitter i är original och inte utmärkta med modellnamn.

Någon som arbetat med dessa?
Stora som hus är de iaf..

Sen som en liten sidnot så undrar jag om någon har en bra tabell över ljudvågors längd över frekvensbandet?

Tack för uppmärksamheten
/Elias
Hej Elias!

Första frågan har jag tyvärr inget svar på, men den andra är lättare, den kan du själv räkna ut.

Exempel: Ljudet rör sig med 340 meter per sekund, det innebär att en ton på 20 Hz är 17 meter (340/20=17).
För 200Hz är våglängden 1,7 meter (340/200=1,7) och för 2000Hz 0,17 meter (340/2000=0,17).

Hälsar Åke

Skriv svar