db Technologies Stage Opera 61.18

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Peder Norberg
PAR-20
PAR-20
Presentation: En ljud intresserad kille som vill köpa ett par DB Opera lyric 415 Aktiv högt!

db Technologies Stage Opera 61.18

Inlägg av Peder Norberg »

Hej på er!

Har en liten fråga till er som har varit med ett tag o har erfarenhet om dessa prylar!

Idag har jag ett par db 405 Opera toppar samt ett par Yorkville ps210 (2x10" bandpass) + Lem 24 prosessor för delning mm de används till fester samt när vänner o bekanta har partaj,lokalerna varierar från hemma 30m2 till
hyreslokal på ca 100m2 någon gång.

Nu till frågan!

1. 2st db Technologies Stage Opera 61.18 är de något att ha? låter de bra även med några år på nacken,led de av några problem typ slutsteg eller elementfel? Ifall man bortser storleken samt vikt då det inte är något problem eftersom jag kanske flytar på dem ca 4-5ggr/år!

2. Eller ska jag köpa de nya db Technologies 808 d ?

Då man ska räkna på det ekonomiska pris/prestanda också så kostar 61.18´orna mig ca 6000:- och 808´orna 12000:- i butik.

Hur skulle ni ha gjort?

Tacksam för svar!

Mvh Peder

Peder Norberg
PAR-20
PAR-20
Presentation: En ljud intresserad kille som vill köpa ett par DB Opera lyric 415 Aktiv högt!

Re: db Technologies Stage Opera 61.18

Ingen som vet något om de aktiva subarna :D

Magnus Gustafsson
PAR-56
PAR-56
Presentation: __________________________________________________

Inlägg av Magnus Gustafsson »

Har du läst denna tråd:

http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php? ... ilit=61.18" onclick="window.open(this.href);return false;

/M

Peder Norberg
PAR-20
PAR-20

Hej Magnus!

Jo jag har lusläst de trådar som fanns :)

Har nu köp ett par som kommer med schenker nästa vecka hoppas att säljaren var ärlig att prylarna fungerar som de ska !
Har inte kunnat kika o lyssna på prylarna då han bor i Malmö men har dock sett bilder på dem!

Mvh Peder

Skriv svar