Idol-finalen
-
Mikael Thieme
- PAR-64

- Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Jag blev glatt överraskad över två saker i sändningen. Dels att Kelly Clarkson (eller snarare hennes bolag) hade modet att göra en unplugged version som föreföll helt live. Genast blir det ungefär 50 dB mer intressant att både se och lyssna på än en hjärndöd singback fullversion, som varenda j-l envisas med att göra.
Dels att musikmixen i sin helhet lät betydligt bättre än i många av deltävlingarna. Tummen upp!
Dels att musikmixen i sin helhet lät betydligt bättre än i många av deltävlingarna. Tummen upp!
- David Wennberg
- PAR-64

-
Mikael Thieme
- PAR-64

- David Wennberg
- PAR-64

- Jonas Lundin
- PAR-30

- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
jag tyckt det såg ut som sennheiser skm5200. tittade efter den lilla neumann märket på mickarna men såg inget så jag är inte säker på att det var med neumann kapseln.Jonas Lundin skrev:Var de där silvermickarna Sennheisers nya? Nu har vi nog backat ett steg tror jag till dom där gamla mickarna som nån kanske minns vad dom hette? Såg ut som Neumann KMS 105 i nickelutförande och hade en kort liten antenn.
http://www.sennheiser.com/sennheiser/ic ... oot/500434
- PAR-30

- Emil Enander
- PAR-30

Gustaf Gagge skrev:jag tyckt det såg ut som sennheiser skm5200. tittade efter den lilla neumann märket på mickarna men såg inget så jag är inte säker på att det var med neumann kapseln.Jonas Lundin skrev:Var de där silvermickarna Sennheisers nya? Nu har vi nog backat ett steg tror jag till dom där gamla mickarna som nån kanske minns vad dom hette? Såg ut som Neumann KMS 105 i nickelutförande och hade en kort liten antenn.
http://www.sennheiser.com/sennheiser/ic ... oot/500434
Hehe du känner väll till TV4 haha...Tar bort all reklam dom lägger märke till hehe. Fast nu va de LIVE iofs.
Peace
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
- Tobbe Friberg
- PAR-36

- Kontakt:
TV4 är en komersiell kanal som lever på reklam intäckter så varför ska dom produktplacera om dom inte får betalt för det......Jakob Carlsson skrev:Emil: dom kan inte sätta över Neumann-märken på prylar dom inte äger, men på alla laptops som man ser i olika program (nyhetsmorgon och liknande) sitter det alltid en rund röd TV4-logga på baksidan av skärmen där tillverkarens logga alltid sitter, ser skitfult ut på en silverfärgad laptop
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
- Tobbe Friberg
- PAR-36

- Kontakt:
-
David Göransson
- PAR-36

-
Jakob Carlsson
- PAR-64

Tobbe: allt som TV4 köper in som dom kommer använda i sändning döljer dom tillverkarens logga på eftersom den är reklam för tillverkaren (använder TV4 något så måste det ju vara bra, det är ju ett stort företag, så tänker folk). Men på Idol-finalen så äger inte TV4 mickarna utan dom ägs av DM-Audio, alltså kan dom inte täcka över tillverkarens logga 
-
Calle Brattberg
- PAR-30

se där Friberg! nu fick du reda på hur det funkar på TV4a också!Jakob Carlsson skrev:Tobbe: allt som TV4 köper in som dom kommer använda i sändning döljer dom tillverkarens logga på eftersom den är reklam för tillverkaren (använder TV4 något så måste det ju vara bra, det är ju ett stort företag, så tänker folk). Men på Idol-finalen så äger inte TV4 mickarna utan dom ägs av DM-Audio, alltså kan dom inte täcka över tillverkarens logga
Brattberg
“we are not happy till youre not happy!”
“we are not happy till youre not happy!”
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

-
Mikael Thieme
- PAR-64

-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- David Wennberg
- PAR-64

-
Per Johanson
- PAR-64

Jakob, det finns ett uttryck som jag ofta använder om mig själv. Jag är hellre tyst och så får folk tvivla på min intelligens än att jag öppnar munnen och undanröjer alla tvivel.
Man måste inte svara på precis allt, fråga David!
Man måste inte svara på precis allt, fråga David!
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa