JBN

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Eric Hising
PAR-36
PAR-36
Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
Kontakt:

JBN

Inlägg av Eric Hising »

Hej på er.

Tänkte bara kolla om det är någon här på forumet som har erfarenhet av JBN högtalare. Tydligen har de någon tak-modell för installation.

Är det något att ha eller?

Tacksam för svar.

/Eric.

Användarvisningsbild
Anders Plato
PAR-30
PAR-30
Presentation: Frilansande ljusdesigner inom scen, event samt arkitektur.
Kontakt:

Inlägg av Anders Plato »

Jag har haft och göra med dem och tycker det fungerar bra.

De är lika stora som en ackustikplatta så de monteras i befintliga tak.

Där jag var i kontakt med dem så användes de både till discoljud och som bakgrundmusik. Men kör man dem till disco så behöver man komplettera med basar också.

Det är helt klart ett bra alternativ till lokaler där man vill att högtalarna inte ska synas och där det sitter ett innertak.
Plato Ljusdesign
http://www.plato.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Presentation: ........................................

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Låter intressant, ÅF? Pris?
//Carpvik

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag har info! Och ett helt gäng moduler till salu.

Det beror helt vad dom andvänds till!!

Jag har jobbat med som dom är...Inte skoj att köra PA men med en komplettering med ett par "front" högtalare och dela av dom, Det måste du testa dig fram samt Eq dom.

Köra disco....Nja, iofs så kan man komp där oxo med ett par små toppar i varje hörn typ för att få lite "fräs"

Ljudet är riktigt riktat, rakt ner och det blir så gott som tyst på sidorna, Jätte bra om man har restaurang i direkt närhet.

Att ha dom som "miljö" ljud tycker jag är skit...Det blir som spjut rakt ner och med lite volym så blir man rätt döv ;-) om man går under en modul.

Men med lite jobb å komplettering så kan man få till ett riktigt bra sound och framförallt INGA stomvibrationer som kan vandra i ett hus.

Som sakt jag har ett 50tal som jag kan sälja/byta till ett bra pris om du ska göra någon installation.

fråga om du har nugr afunderingar så ska jag besvara så gott jag kan.

Obs, det finns ett par olika avrianter på modulerna...Dom första hade dålig frekvensgång dom senare är klar bättre.

Jag kan berätta vad Herr Näslund (JBN) har konstruerat...En BAS vägg. Det var helt otrolig...Om jag inte missminner mig så var det 800st 10" som drevs med 30kwatt....Jag testade att andvända en Baskagge typ 3m framför väggen och inte en tillstymmelse till rundgång...Men ett sjuhelvetes tryck i bröstkorgen. När han spelade så blev polisen nerringd av folk typ 2mil bort som trodde att "ryssen" var på ingående.

Denna installation sitter i en av spaniens största ishallar

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Christoffer Carpvik skrev:Låter intressant, ÅF? Pris?
JBN Sound Celing Örnköldsvik

inte så billigt, fast vad är det idag :wink:

Skriv svar