Något att filma med..

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Jonas Nordstedt
PAR-20
PAR-20

Något att filma med..

Inlägg av Jonas Nordstedt »

Tja! Det är så att jag funderar på att införskaffa någon vettig dv-kamera. Är det någon här på forumet som har någon ide om vad man ska köpa. Är ju en riktig djungel har jag märkt nu när jag har kollat lite snabbt.

Jag har varit inne på att köpa en beg. dv-kamera, men frågan är om det är någon idé när de nya dv-kamerorna är pressade när det gäller priser och kvaliten verkar okej. Men det ska ju vara en dv-kamera som funkar bra i mörker.

Aja skulle vara kul om någon hade något tips på någon dv-kamera. Prisklassen ska väl ligga runt 0-4500 eller något i den stilen.

Tackar på förhand för tipsen!
::Din doktor här i cyberspace::

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

vad ska du filma, i mörker eller, vad har du för krav? för 4500 får man knappt en okej dv-kamera, iaf enligt min åsikt

Jonas Nordstedt
PAR-20
PAR-20

jaja så jävla avancerat ska det inte vara :P. Men något som funkar lite bättre än alla andra när det gäller att filma i mörker i den prisklassen. Hitta en kamera som verkar duga åt mig.. Sony DHC-HC17. Någon som har koll på om det är något att ha, trots sitt låga pris!?

Användarvisningsbild
Erik Eklund
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Erik Eklund »

Canon XL1-s tycker jag funkar bra, men den ligger en bra bit över din budget. Den nya versionen heter XL 2 om jag inte har fel? Jag håller med Rickard, för 4500 får du nog inte en så bra kamera. :(
Men jag kan inte hitta den kameran du frågat om, däremot DCR-HC 17 kan det vara denna du menar?
För att den verkar okej, med funktionen "Nightshot plus" som gör att du kan filma i totalt mörker :wink:

Länk till XL2: http://www.canon.se/for_home/product_fi ... gital/XL2/

Länk på pricerunner: http://se.pricerunner.com/sound-and-vis ... 66/details

Jonas Nordstedt
PAR-20
PAR-20

haha den där var väl lite väääl kanske :P. hmm jag blanda nog ihop några bokstäver, DCR-HC 17 stämmer bättre. Aja den får nog duga för mitt bruk ;)

Skriv svar