Snyggaste Ljussättning!!!
- Fredrik Nilsson
- PAR-64
- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
Snyggaste Ljussättning!!!
Vilken är den snyggaste ljussättning ni har sett???
Min snyggast teaterljussättning måste ha varit Emma Landares ljussättning av Christina Capriolis dansföreställning (som jag inte kommer ihåg namnet på nu) på ett showcase på Göteborgs Operans lilla scen som jag var en av de ljusansvariga på!!
Bästa konsertljus måste bli Eurovision i Globen 2000 gjord av Per Sundin, Pontus "Bullen Lagerbielke och Sören Durango!!! Tack för den grymma showen!!
Min snyggast teaterljussättning måste ha varit Emma Landares ljussättning av Christina Capriolis dansföreställning (som jag inte kommer ihåg namnet på nu) på ett showcase på Göteborgs Operans lilla scen som jag var en av de ljusansvariga på!!
Bästa konsertljus måste bli Eurovision i Globen 2000 gjord av Per Sundin, Pontus "Bullen Lagerbielke och Sören Durango!!! Tack för den grymma showen!!
Work sucks, send me on tour!
- Ian Delahorne
- PAR-64
- Kontakt:
Ingo: Skivan "Pulse", från Division Bell-turnén 94 (var det väl). Riktigt snyggt. *längtar till nästa Floyd-turné*
Delicate Sound of Thunder var inte så dum den heller.
Annars? Blue Man Group kör med en del skojigheter (färgad vätska på genomskinliga pukor med lämplig strob under som triggas av anslaget bl a) som är jävelsnyggt. Förra årets Kårspex "Jack the Ripper" var också riktigt snyggt, får se om vår nuvarande LD kan överträffa det.
Av det som jag har gjort är nog det snyggaste med i videon för Paris, "Hey Sailor".
Delicate Sound of Thunder var inte så dum den heller.
Annars? Blue Man Group kör med en del skojigheter (färgad vätska på genomskinliga pukor med lämplig strob under som triggas av anslaget bl a) som är jävelsnyggt. Förra årets Kårspex "Jack the Ripper" var också riktigt snyggt, får se om vår nuvarande LD kan överträffa det.
Av det som jag har gjort är nog det snyggaste med i videon för Paris, "Hey Sailor".
"This is the updated input list"
- Tobias Walka
- PAR-36
- Kontakt:
-
- PAR-36
- Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
- Kontakt:
-
- PAR-36
- Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
- Kontakt:
Jag tror giggen på Earls Court var lite speciella. De gjorde 12 eller 14 spelningar där. Jag är inte helt säker på att samma rigg följde med på turnén då den var rätt så gigantisk. Det står en hel del om den turnén och de giggen om man söker lite på nätet. Står lite här: http://us.imdb.com/title/tt0110758/
Själv har jag sett R.E.M i Earls Court. Det var rätt fräckt det med. Massors med LED-prylar som hängde i tross.
/HenrikH
Själv har jag sett R.E.M i Earls Court. Det var rätt fräckt det med. Massors med LED-prylar som hängde i tross.
/HenrikH
Jag kan nog inte säga att jag har någon favorit men några som hänger kvar i minet är väl framför allt allas vår favorit, Pink Floyd Live at Earls Cort i London -94 och den kalades väl Dark side of the moon Part ? om jag inte mins fel som för övrigt turnerade men den var något på byggd i London.
Sedan var väl Stones Bridges to Babylon som jag såg på Ullevi ett mycket imponerande verk av Patrick Woodroffe som jag personligen tycker är en av dom absolut bästa ljusdesignes som finns.
U2 PopMart 97 ett mästerverk kanske inte så mycket ljusdesign men LED vägen var väl närmare 150 meter bred och 30 hög eller något?
Turnén med Lord of the dance -96 mycket imponerande!
Sedan var väl Stones Bridges to Babylon som jag såg på Ullevi ett mycket imponerande verk av Patrick Woodroffe som jag personligen tycker är en av dom absolut bästa ljusdesignes som finns.
U2 PopMart 97 ett mästerverk kanske inte så mycket ljusdesign men LED vägen var väl närmare 150 meter bred och 30 hög eller något?
Turnén med Lord of the dance -96 mycket imponerande!
- Tobias Walka
- PAR-36
- Kontakt:
- Fredrik Nilsson
- PAR-64
- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
- Tobias Walka
- PAR-36
- Kontakt:
- Fredrik Nilsson
- PAR-64
- Kontakt:
-
- PAR-36
- Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire. - Ort: Stockholm
- Kontakt:
Vilken ljussättning av konsertern Pulse med Pink Floyd.. håller med er helt . Något ut över det vanliga och ändå så är det ju 11 år sen. Laddade ner den på DC+ för en dag sen och man kunde ju inget annat än njuta och förvånas av ljuset.
En verkligen välarbetat ljussättning där man verkligen satt ljuset efter musiken.
Vet någon vad det var för armaturer de använde sig av?!
En verkligen välarbetat ljussättning där man verkligen satt ljuset efter musiken.
-
- PAR-64
- Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................
-
- PAR-36
- Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire. - Ort: Stockholm
- Kontakt:
Större delen är Vari*lite men det sitter en del moving mirror som jag tror är någon Clay Packy model!Lydnill skrev:Vilken ljussättning av konsertern Pulse med Pink Floyd.. håller med er helt . Något ut över det vanliga och ändå så är det ju 11 år sen. Laddade ner den på DC+ för en dag sen och man kunde ju inget annat än njuta och förvånas av ljuset.
Ganska intressant om man tittar noga det sitter nämligen två rader med VL5'or bakom scénenytan för att belysa fond-domen, om någon skulle intressera sig för att räkna så missa inte dom...!
- Tobias Walka
- PAR-36
- Kontakt:
-
- PAR-36
- Kontakt:
Det är nog att ta i lite. Det finns en intervju på denna sida där man kan läsa ett och annat om gigget, eller om det är turnén. Jag är för trött för att orka läsa själv. Det finns även en massa andra teknikrelaterade intervjuer om Pink Floyd på www.pinkfloyd-co.com som kan vara av intresse.
http://www.pinkfloyd-co.com/band/interv ... hil95.html
/HenrikH
http://www.pinkfloyd-co.com/band/interv ... hil95.html
/HenrikH
- Ian Delahorne
- PAR-64
- Kontakt: