Capture och MA2

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljus & effekter som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Zion Merking
Rookie
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 10 aug 2019, 18:22
Presentation: Jag är en 12 årig kille som gillar och håller på med proffetionelt ljus. Har gjort en del jobb både större och mindre jobb, blivit interjuvad i tidningar och i Svergies Radio. Kan även lite smått om ljudteknik osv....

Capture och MA2

Inlägg av Zion Merking »

Hej! Har vanligtvis Capture 2019 på en Windows dator, och GrandMA2 Onpc med commandwing på en annan dator. Brukar koppla ihop dem med en Ethernet kabel och det funkar bra. Men nu har jag bara tillgång till en dator där jag har både Capture och MA. Försökte koppla ihop dem, Capture hittade Ma-Netet men Capture verkar inte "hitta" några Universum. När jag körde med två datorer hittade Capture alla universum direkt. Men nu gör den inte det, någon som vet vad felet kan vara?

Andreas Bernström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 47
Blev medlem: tor 19 sep 2013, 10:31
Presentation: Ljustekniker hos Hiresound i Falkenberg. Tänk om presentationer var valfritt.
Ort: Halmstad

Re: Capture och MA2

Inlägg av Andreas Bernström »

Om du inte har vingen kopplad så kommer inte onPC skicka ut DMX som Capture kan läsa.
Annars kan det vara ett nätverksproblem, prova att ställa om så både MA2 onPC och Capture pratar via Microsofts Loopback interface.

Se den bifogade länken för hur du sätter upp ett loopback om du inte vet eller inte har ett redan:
https://nil.uniza.sk/how-install-micros ... indows-10/" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster