Hej.
Skulle vilja lägga rotationshastighet på t.ex gobos på playback (masterregel).Går jättebra att lägga dimmer 0-100% men när jag lägger in rotationshastighet på gobohjul så blir det 0% eller 100%. Vad gör jag för fel?
/Thomas
Hastighetsfråga Pearl Tiger
-
Thomas Nilsson
- PAR-46

- Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
- Kontakt:
- Robin Skarp
- PAR-36

- Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv. - Ort: Stockholm
Re: Hastighetsfråga Pearl Tiger
Du gör inget fel.
Det du tänker att du ska göra går inte att göra.
Det du får göra är att spela in en chase med 2 cues, en för Lägsta rotationsvärdet typ 0% och en för högsta värdet typ 60%.
Sen kan du lägga en release gobo attributes på den regeln så när du drar den i botten så släpper den rotationen.
Det funkar lika bra för prisma + rotation oxå.
Det du tänker att du ska göra går inte att göra.
Det du får göra är att spela in en chase med 2 cues, en för Lägsta rotationsvärdet typ 0% och en för högsta värdet typ 60%.
Sen kan du lägga en release gobo attributes på den regeln så när du drar den i botten så släpper den rotationen.
Det funkar lika bra för prisma + rotation oxå.
Det man inte kan ska man lära sig.
- Peter Jönköping Hallin
- PAR-30

Om det är en "vanlig" Tiger så kör den väll fortfarande Avolites "gamla" mjukvara.
Då kan du göra detta genom att lägga minnet som "mode 2" (fading LTP).
Då kan du göra detta genom att lägga minnet som "mode 2" (fading LTP).
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.
- Robin Skarp
- PAR-36

- Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv. - Ort: Stockholm
-
Oskar Andersson
- Rookie

- Presentation: Läser för nuvarande på chalmers, där var jag med i en förening som sysslar med Ljud och Ljus. Föreningen är med i alla större fester och konserter på chalmers och har även en daglig uthyrningsverksamhet
Hej!
Jag undrar också samma sak, kan man fade:a rörelser.
Det du föreslår med att lägga minnet som mode 2(fading LTP). Jag vet nämligen inte och jag har den nya eller den gamla mjukvaran. När du säger spara minnet tänker jag bara på alternativen record by channel eller record by fixture. Är det i de menyn mode 2 skall finnas eller är jag helt fel ute?
hittar inget om fading LTP eller mode 2 i manualen...
Med Vänliga Hälsningar Oskar
Jag undrar också samma sak, kan man fade:a rörelser.
Det du föreslår med att lägga minnet som mode 2(fading LTP). Jag vet nämligen inte och jag har den nya eller den gamla mjukvaran. När du säger spara minnet tänker jag bara på alternativen record by channel eller record by fixture. Är det i de menyn mode 2 skall finnas eller är jag helt fel ute?
hittar inget om fading LTP eller mode 2 i manualen...
Med Vänliga Hälsningar Oskar
- Peter Jönköping Hallin
- PAR-30

Det finns två sätt att sätta sitt minne i "mode 2":
- När du sparar ditt minne trycker du Memory -> "2" (på siffertangentbordet) -> plats du vill spara minnet på.
- Om du redan har ett minne går du in i menyn "EDIT TIMES", på nedersta raden finns MODE
Det jag menar med "gamla" mjukvaran är att den inte kör TITAN, vilket är Avolites nya system.
- När du sparar ditt minne trycker du Memory -> "2" (på siffertangentbordet) -> plats du vill spara minnet på.
- Om du redan har ett minne går du in i menyn "EDIT TIMES", på nedersta raden finns MODE
Det jag menar med "gamla" mjukvaran är att den inte kör TITAN, vilket är Avolites nya system.
Det viktiga är att man står för sina egna konsekvenser.