Förslag på USB/DMX för midi/DAW

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Ricardo Blunda
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 26 okt 2023, 07:17
Presentation: Musiker sedan lång tid tillbaka. Då var det hårdrock, nu är det techno...

Förslag på USB/DMX för midi/DAW

Inlägg av Ricardo Blunda »

Hej,

Jag behöver förslag på en bra lösning, fastän jag i princip redan har landat i Daslight...

Jag behöver egentligen bara styra 3-4 ljusfixturer, och jag kikade länge på Enttec DMXix som tyvärr inte verkar produceras längre. Därefter kollade jag på Enttec EMU som kan också kan styra via en VST-plugin i sin DAW, vilket jag tyckte var smidigt. Tyvärr har de bara abonnemang på deras mjukvara, så det gick tyvärr bort.

Nu har jag alltså landat i Daslight som förvisso inte har någon direkt styrning från DAW, men som istället kan trigga scener via midi. Det hoppas jag ska vara good enough då jag borde kunna köra en "virtual midi cable" från min DAW till Daslight.

Är det någon annan som annars har några bra/bättre förslag? Mina krav är egentligen små, men jag måste (läs: *måste*) kunna synka ljus till BPM på ett enkelt och intuitivt sätt. Vad jag sett så kan Daslight ta emot midi sync + trigga scener via midi, så det känns som att jag landat rätt, efter många om och men...om inte ni experter kanske har något ännu bättre förslag?

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 61 och 0 gäster