Ljusstyrning coverband

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Richard Salo
Rookie
Rookie
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 11 okt 2019, 11:04
Presentation: Spelar i coverbandet Hela Vägen Hem.

Vi har spelat i tre år och har sedan dess vuxit in oss och skapat många återkommande kunder där bland annat Volvos stora julbord i Svenska Mässan varje år, Securitas, Stena Line mfl.

Ljusstyrning coverband

Inlägg av Richard Salo »

Hej,

Jag är sångare i ett coverband och vi skulle vilja få lite ideér på hur vi på ett snyggt och effektivt sätt ska strya/kontrollera ljuset på scenen. Vi kommer inte att kunna ha någon separat ljustekniker.

Vi har idag följande:
2st ADJ scanners
8st ADJ Ledbars på stativ, 4st på varsin sida riktade mot oss på scen.
4st ADJ LED-par
1st ADJ Eventbar Q4 som står på "pundaren" framför trummisen och lyser uppåt.
Rökmaskin

I dagsläget styrs ledbarsen via en liten DMX-kontroll där de egentligen bara byter färg, från denna stänger vi av de med hjälp av blackout-knappen.
Resterande ljus går tyvärr helt separat då de körs på sound active master/slave på de fabriksprogramerade inställningarna, så det blir ganska rörigt då inget riktigt är synkat.

Jag skulle vilja veta ifall någon har erfarenhet av ljusbord som kan styras med fötterna? Det optimala skulle vara ifall man skulle kunna köra allt det vi har idag + en strobb och styra allt via ett ljusbord som jag har framför mig på scen.

Är jätteintresserad av inputs ifrån er, alla förslag mottages tacksamt.

Richard,
0706-398612

Användarvisningsbild
Fredrik Gräslund
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 131
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 22:40
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ljusstyrning coverband

Inlägg av Fredrik Gräslund »

Det här ser intressant ut, men har inte testat det :https://www.adj.com/mydmx-go

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster