Hog iPC vill inte ansluta till Capture

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Adam Ander
PAR-36
PAR-36
Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv.........
Kontakt:

Hog iPC vill inte ansluta till Capture

Inlägg av Adam Ander »

Jag blir inte riktigt klok.
Har tagit hem Hog PC med alla dess tillbehör, men får det inte att ansluta med Capture (allt ligger på samma dator).
Enligt instruktionen ska det dyka upp en DP-ruta nånstans när man startar capture, men det gör det inte, och i den fantastiskt detaljerade troubleshoot-manualen står bara

"Q: The wholehog DP window does not open when visualiser is lanuched.
A: Run the installer again."

Jag har aktiverat "Stöd för Wholehog & Hog PC" i Capture, men det hjälpte inte.
Med MagiQ funkar det hur bra som helst, behöver inte ens ställa in nåt, allt bara hoppar igång av sig själv.
Har försökt bläddra igenom menyer på egen hand men jag blir inte klokare för det. Nån som vet vad jag gör för fel?
Hello, my name is Ninja.

Användarvisningsbild
Victor Göransson
PAR-30
PAR-30
Presentation: Frilansande ljustekniker/operatör/designer - http://delitesolutions.se

Re: Hog iPC vill inte ansluta till Capture

Inlägg av Victor Göransson »

För att köra Hog3 mot Capture måste man ha en liten extra programvara som heter nått i stil med "Wholehog Conectivity" har jag för mig. Det borde inte vara svårt att hitta med lite googlande... Gjorde detta själv för ett tag sedan men kommer tyvärr inte ihåg allt man skulle göra mer exakt

- Hittade filen på http://www.flyingpig.com/support/hog3/d ... vity.shtml

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Inlägg av Magnus Lindgren »

Hog Connectivity ska installeras i samband med att du installerar Hog 3PC. Kolla lite på HighEnds forum. http://forums.highend.com" onclick="window.open(this.href);return false;
//Magnus

Användarvisningsbild
Adam Ander
PAR-36
PAR-36
Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv.........
Kontakt:

Inlägg av Adam Ander »

Nu fick jag igång det!

Man behövde gå in på användarkonton (windows vista) och avaktivera "UAC", starta om datorn, sen så fungerade det hur bra som helst :)

Användarvisningsbild
Richard Jansson
PAR-20
PAR-20
Presentation: Ljusdesigner och programmerare för konsert, teater, musikal och liknande. Har varit i branchen sen 2006 och driver ett eget konsultbolag som subhyr personal till flertalet ljud- och ljusbolag i södra Sverige.
Kontakt:

Inlägg av Richard Jansson »

Visst är det härligt att man väljer att utveckla windowsbaserade ljusbord istället för tja, linux eller något.

Visst det är smidigt att kunna använda sin vanliga dator för köra programmet, men i ärlighetens namn: går smidigheten före felsäkerheten?
Min åsikt är att du ska väl inte använda datorn du kör ett ljusbord på till något annat än just det programmet, du vill ju inte riskera att externa applikationer kraschar systemet..

Dessutom så är det lite synd att Windows XP Embedded som är grunden i Hogs ljusbord kostar någon tusenlapp.
Visst, i sammanhanget är det småpotatis, men det är en helt onödig kostnad.
Richard Jansson
AWT Teknik
+46 768 10 64 61
richard@awtteknik.se
http://www.awtteknik.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64

Richard Jansson skrev:Visst är det härligt att man väljer att utveckla windowsbaserade ljusbord istället för tja, linux eller något.

Visst det är smidigt att kunna använda sin vanliga dator för köra programmet, men i ärlighetens namn: går smidigheten före felsäkerheten?
Min åsikt är att du ska väl inte använda datorn du kör ett ljusbord på till något annat än just det programmet, du vill ju inte riskera att externa applikationer kraschar systemet..

Dessutom så är det lite synd att Windows XP Embedded som är grunden i Hogs ljusbord kostar någon tusenlapp.

Fast egentligen bygger det på Linux då Wholehog3 kör Linux. Samma kodbas till alla versioner.
//Magnus

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Magnus Jerkrot skrev:
Richard Jansson skrev:Visst är det härligt att man väljer att utveckla windowsbaserade ljusbord istället för tja, linux eller något.

Fast egentligen bygger det på Linux då Wholehog3 kör Linux. Samma kodbas till alla versioner.
Nej det måste ju bygga på portabel C-kod eller C++-kod, annars kan ju inte HOG3 PC köra samma grund som WholeHog 3.

Är det inte så att WholeHog 2 kör linux men WholeHog 3 kör XP embedded och att dom gjorde en stor förändring däremellan eller kom den till RoadHog? Har läst något om det, 2:an anses ju vara det stabilaste.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64

Jakob Carlsson skrev:
Magnus Jerkrot skrev:

Nej det måste ju bygga på portabel C-kod eller C++-kod, annars kan ju inte HOG3 PC köra samma grund som WholeHog 3.

Är det inte så att WholeHog 2 kör linux men WholeHog 3 kör XP embedded och att dom gjorde en stor förändring däremellan eller kom den till RoadHog? Har läst något om det, 2:an anses ju vara det stabilaste.

Wholehog3 kör fortfarande Linux, medans iPC, RoadHog och FullBoar kör XPe. Dvs dom tre senaste är precis samma version som Hog3PC.
//Magnus

Skriv svar