Avolite fråga

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Avolite fråga

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej. SÅ här i Corona tider sitter jag och försöker lära mig Avolites bättre.
Sitter just nu på en rigg med 14 st ADJ Mega Tri Bar samt 8 st ADJ 32Hex panel.

Riggen har jag gjort så att barsen sitter på över resp undre röret på en truss. Om jag vill skapa en rinnande effekt där bara en diod lyser..Först från vä till höger på övre barsen och sedan hö till vä på nedre och sedan starta om. Jag vill gärna kunna styra färgen separat. d.v.s. intensitetet går i ett program och med knapparna välja färg.

Ex 2: Samma rigg men Om man vill göra en randomeffekt (av samma rigg) där slumpvis dioder tänds (typ strobeeffekt). Hur gör man lättast då?

Ex 3: Hur gör man en effekt där t.ex. ramperna är blåa och liknande effekt som ovan men de som slumpvis tänds är röda och sedan återgår till blå.

Jag kör v 11 på ett Avo Mobile. Tacksam för alla tips och ideer..

/Thomas

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Avolite fråga

Inlägg av Nicke Löfgren »

Finns ett par grupper på Facebook med snabba svar
Den engelska är snabbare än den svenska

Otto Rasmusson
Rookie
Rookie
Inlägg: 11
Blev medlem: mån 07 jan 2019, 16:10
Presentation: Kör ljus på en rockklubb på ett titan bord. Har ett stort intresse på det mesta som klassas som teknik.
Ort: Svedala

Re: Avolite fråga

Inlägg av Otto Rasmusson »

Dela gärna med dig hur man gör när du har fått svar!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster