Inteckning av scenpodier

Här kan du diskutera tyger, textiler, backdrops, mattor mm.
Tomas Nordström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: mån 19 jan 2004, 01:00
Presentation: Fd anställd numera frilanstekniker när jag känner för det.
Ort: Helsingborg

Inteckning av scenpodier

Inlägg av Tomas Nordström »

Hej på er alla.

När man bygger scen till exempelvis en konferens inomhus är det ju inga problem att sätta lite snyggt tyg runt scenpodierna.
Men... Om scenen ska stå ute under en hel veckas festival då är ju inte gaffa någon direkt bra metod. :?
Min erfarenhet av kardborrband är inte heller den bästa men överbevisa mig gärna.

Finns det kanske någon form av klämmor/rör och liknande som man kan fästa i benen runt ptg eller ilmontes podier och sedan fästa typ scrimstyg eller liknande i dessa. Det ska ju ändå kunna sitta i all möjligt sketväder!

Tack för era tips.
Tomas Nordström

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Inteckning av scenpodier

Inlägg av Nicke Löfgren »

Ta ett buntband som man sätter runt kartonger. Brukar finnas på rullar på flera hundra meter! Bandet är ca 15mm brett och 2mm tjockt!

Rulla ut bandet å sen tar du en häftpistol!! Sitter som sten å är lätt att ta bort, bara riva av bandet! Då följer häftklammren med

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Inteckning av scenpodier

Inlägg av Marcus Sandberg »

Ilmonte har sina fäst bultar med metall brika som man sätter i perforeringen i kanten på podiena. Fäst i den funkar hur smidigt som hälst det gör vi när vi bygger scener.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster