MAC700 profile LERR efter 30min

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Magnus Bergroth
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: ons 12 apr 2006, 16:18
Ort: Västerås

MAC700 profile LERR efter 30min

Inlägg av Magnus Bergroth »

Hej
Är det någon som har någon bra ide på vad som kan vara fel på en MAC700 som lampan slocknar på efter 15-30min med LERR som fel? Lampan går att strika igen utan att vänta därefter funkar den 15-30min igen.

Med Ljus Hälsningar
Magnus

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: MAC700 profile LERR efter 30min

Inlägg av Jonas Larsson »

Det är ingen fläkt som är trasig så du får en övertemperatur eftersom det händer först efter ett tag den har varit igång? Men då borde du få tempfel i stället.

En snabb googling gav bara att när du skickar ett tändkommando förväntar sig huvudkortet att få en feedback tillbaka från ballasten inom 7 sekunder att lampan har tänt, har den inte gjort det så får du felmeddelandet. Men i ditt fall så låter det ju lite temperaturrelaterat. Du kan ju kolla kablarna mellan ballasten och kortet.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Magnus Bergroth
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: ons 12 apr 2006, 16:18
Ort: Västerås

Re: MAC700 profile LERR efter 30min

Inlägg av Magnus Bergroth »

Lampan var rejält dammig inuti, men det löste sig med en borste och dammsugare. Alla fläktar snurrar. Kollade temperaturen i menysystemet och tror den var ca 40gr när den dog första gången. Körde den på test programmet och lampan slocknar på olika ställen varje gång, men när programmet snurrat runt och kommer till lamp on igen så tänds den igen.

Ska prova med en annan lamp och se om det hjälper

Magnus Bergroth
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: ons 12 apr 2006, 16:18
Ort: Västerås

Re: MAC700 profile LERR efter 30min

Inlägg av Magnus Bergroth »

Ny lampa löste problemet

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster