Martin scanners i idrottshall?

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Rickard Högberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 19 okt 2015, 19:57
Presentation: Mobil DJ med blandade uppdrag runt om i södra Sverige

Martin scanners i idrottshall?

Inlägg av Rickard Högberg »

I en idrottshall där vår klubb spelar innebandy sitter 4 styck Martin Roboscan 918 på väggen. Jag har testat dem och de verkar fungera. En lampa dock kass. Funderar vad vi kunde göra med dem för att höja stämningen på matcherna.

Det är egentligen större utrustning än vad jag brukar använda. Jag har ett enkelt ljusbord ”Staiville dmx master 1” som jag använt till mindre effekter. Jag har oxå AdJ mydmx go, ett trådlöst system för dmx via iPad.

Vad hade ni som är smartare än jag på DMX gjort för att styra Martin scannrarna? Kan jag använda nåt av det jag har eller finns de5 något annat bättre, gärna enkelt, sätt att styra Martin roboscannrarna.

Mathias Lindqvist
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: lör 14 okt 2017, 13:37
Presentation: i grunden DJ under många år, viss erfarenhet från tex teater och konserter. sjukskriven sedan ett bra atg tillbaka pga av cancer.

Re: Martin scanners i idrottshall?

Inlägg av Mathias Lindqvist »

här är lite info om roboscan 918.
https://www.martin.com/en/site_elements ... ef6a2f4e5e" onclick="window.open(this.href);return false;

du kan styra scannrarna med ditt stairville eller mydmx ;)
jag hade nog föredragit mydmx då du slipper dra dmx kabel, men har du fler armaturer koppla in dem med så länge adresserna räcker till och sätt dig och bygga några shower. tex en för när hemmalaget gör mål, en för borta laget, etc etc.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster