Analogt ljud till Wifi-ljud?

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Henrik Källbäcks
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 11 jul 2018, 10:49
Presentation: Driver liten firma med uthyrning och tjänster i ljudbranschen.

Analogt ljud till Wifi-ljud?

Inlägg av Henrik Källbäcks »

För att distribuera ljud med hjälp av Wifi-nätverk finns ju div Multiroom-högtalare på marknaden. Men vad jag sett kräver det att man spelar upp digitalt från en telefon eller liknande. Finns det någon, gärna billig och enkel, lösning som tar emot analogt ljud och skickar ut det på nätverket så att det kan tas emot med Multiroom-högtalare?

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Analogt ljud till Wifi-ljud?

Inlägg av Jonas Larsson »

Nu vet jag inte vilket system du använder, men kör man Sonos finns det ju line in på vissa produkter. Som jag tolkar texten ska det gå att spela upp på andra högtalare i andra rum också.

https://support.sonos.com/s/article/1080?language=sv
//Jonas - ljudoljus.net crew

Henrik Källbäcks
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 36
Blev medlem: ons 11 jul 2018, 10:49
Presentation: Driver liten firma med uthyrning och tjänster i ljudbranschen.

Re: Analogt ljud till Wifi-ljud?

Inlägg av Henrik Källbäcks »

Jag använder inget system utan det är mer allmän fråga just nu.
Kjell o co hade en billig modell tidigare som hade line in (men den verkar vara borta nu). I bruksanvisningen såg det ut som det skulle kunna funka som önskat med den. Jag frågade i butik men dom kunde inte svara utan erbjöd att jag kunde ta hem ett par och testa. Men det funkade inte utan lät bara i den högtalare man skickade in analogt i. Tack för tipset, ska kolla Sonos få se...

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Analogt ljud till Wifi-ljud?

Inlägg av Michael Christiansen »

Halloj

Lite inspiration:

https://www.thomann.de/se/tradlost_ljud ... ser&oa=prd

Det finns för alla budgetar här.

Men frågar du mig - alltid trådburen!!

Mvh

Micke Christiansen
-snart med nytt firma set-up, namn och nya äventyr.. :D
maximum bass - on all frequencies

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster