Stulet, A&H SQ5 och Pioneer RX3 - Jönköping

Har du blivit av med utrustning kan du efterlysa den här. Du som köper utrustning bör också ta en titt i denna kategori före ditt begagnatköp.
Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Stulet, A&H SQ5 och Pioneer RX3 - Jönköping

Inlägg av Johan Fälth »

Hej

Vi blev i förra veckan av med 1st Allen & Heath SQ5 i en Z-case på hjul samt en Pioneer RX3 controller i orginal softcase
Hjälten som hämtade ut detta legitimerade sig med sitt eget körkort, Ylber Ademi - Bosatt i Bergsjön GBG. Han uppger sig representera ett bolag som heter TheoMac AB. Passa er för denna människa.

Strax efter han var hos oss så var han hos en annan firma i Jönköping och hämtade ut en komplett Yamaha rigg.

Allt är självklart polisanmält.

Dyker ni på nått, så hojta gärna till.
johan@eventkraft.se
0707411831
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Olle P Redlund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 36
Blev medlem: tor 26 aug 2010, 21:10
Presentation: Projektledare/Ljudtekniker på Hire Sound Sweden AB
Ort: Varberg/Falkenberg
Kontakt:

Re: Stulet, A&H SQ5 och Pioneer RX3 - Jönköping

Inlägg av Olle P Redlund »

Hej!

Samma snubbe "hyrde" en komplett Yamaha DZR-rigg mm utav oss i början av dec -23.
2x DXS15XLF, 2x DZR12, 1x MG16XU, 2x Dansbandspinne + kablage.
Vi har hans kompletta personnr. och all annan tillgänglig fakta.
Prylarna har vi inte sett röken av sedan dess.

Det är Polisanmält men jag fick svaret att Polisen inte har några resurser till detta ärendet.
Då gick jag ut i tidningen och öppet kritiserade Polisens agerande i ärendet.
Det kanske eldar på dem...

Jag har gett mig f*n på att han ska åka fast!

Olle P Redlund
Hire Sound AB, Falkenberg
070-6540686
olle@hiresound.se

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Stulet, A&H SQ5 och Pioneer RX3 - Jönköping

Inlägg av Johan Fälth »

Intressant.

Då har han varit på totalt 5 ställen och hämtat ut grejer. 2 ställen i Jönköping, 1 i Örebro, 1 i Kungälv och hos er då. Borde räcka för att sätta dit aset.
Vi har kopplat ihop alla våra diarienummer hos polisen.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Användarvisningsbild
Pehr Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 40
Blev medlem: lör 10 nov 2018, 19:24
Presentation: Har arbetat som DJ och med scen-, ljud- och ljusteknik i alldeles för många år. Det är en hobby som aldrig slutar att gå över styr.
Ort: Göteborg

Re: Stulet, A&H SQ5 och Pioneer RX3 - Jönköping

Inlägg av Pehr Larsson »

Svintråkig läsning men bli inte förvånade om Polisen lägger ner utredningen. Att inte återlämna hyrd utrustning är inte stöld utan ett avtalsbrott (civilrättsligt) och då får man stämma vederbörande i domstol på egen hand. Jag har råkat ut för samma sak.
Problemet är uppsåtet och polisens frågor till mig var i stil med "hur vet du att han inte avser lämna tillbaka grejerna men har fått förhinder?".
Det är ju inte polisens utan lagstiftarnas fel i grunden men att hyra ut dyr utrustning till privatpersoner är inget jag tänker ägna mig åt mer.

Om ni hittar er utrustning på Blocket eller liknande så ta saken i egna händer. Polisen kommer inte agera handräckning i ett civilrättsligt fall ändå.

Inga uppmuntrande ord här tyvärr och jag hoppas ni får tillbaka grejerna.

//Mvh Pehr

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 58 och 0 gäster