USB-problem Pioneer

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

USB-problem Pioneer

Inlägg av Björn Lundin »

Hejsan! Jag har svårt att få igång mina externa 2,5" diskar på mina cdj-850. USB-minnen går fint, men två av tre diskar jag provat fungerar inte, det står bara "NO USB" i displayen på spelaren. Alla diskar är formaterade i FAT32.

En av diskarna har usb-kabel bestående av två A-kontakter och en B. Provade att ansluta A-kontakterna till varsin spelare, och då snurrade disken igång efter en liten stund. Känns som strömmen inte skulle räcka till från en port?

Finns det en övre gräns för hur mycket minne dessa spelare kan hantera? Hittar inget om det i manualen.

Hoppas någon har tips och ideer gällande mitt problem.

Jakob Nilsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 15:00
Presentation: Arbetar främst som DJ på olika typer företagsevent samt på flertalet festvåningar. Är också verksam som ljudtekniker och har på senare tid börja pula mer och mer med ljus.
Ort: Uppsala

Re: USB-problem Pioneer

Inlägg av Jakob Nilsson »

Förmodligen är det för lite ström i porten. Har haft samma problem med detta med mina denonspelare. Vissa 2,5" diskar fungerar perfekt, men jag har valt att köra på 3,5" med extern strömförsörjning för att vara på den säkra sidan. Har du möjlighet kan du testa en LACIE 2.5”, de funkar klockrent på Denon och kräver minimalt med ström för att drivas.

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Re: USB-problem Pioneer

Inlägg av Björn Lundin »

Gick precis å köpte en Lacie, för jag hade hört samma sak. Men icke.

Anders Edström
Rookie
Rookie
Inlägg: 3