AKUT Fel på Dubbel-CD Spelare

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Användarvisningsbild
Jonas Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 195
Blev medlem: fre 24 sep 2004, 01:00
Ort: Norrtälje

AKUT Fel på Dubbel-CD Spelare

Inlägg av Jonas Lundin »

Nu har jag tagit fram min gamla Gemini CD-9500 Pro2 !
Nu har jag fått ett problem som jag skulle behöva hjälp med fort som 8) . Det står "no disc" i displayen till CD2. Och det sitter en cd i CD2. Och jag har testat att flytta styrkabeln så jag styr CD1 på CD-Spelaren med kontrollerna till CD2. Och felmeddelandet byter display. jag kan inte göra nåt med den sidan av cd-spelaren som har felmeddelandet. Så att köra en rengörings-cd är uteslutet. Jag MÅSTE få igång cd-spelaren före lunch imorgon. HJÄLP!!!!!!
Jonas "Joppe" Lundin
DJ, Ljud & Ljustekniker

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: AKUT Fel på Dubbel-CD Spelare

Inlägg av Leif Baltazars »

Skit på lasern? Blås kraftigt i slädöppningen. Har du tur kan det lossna. Har hänt mig många gånger under mina år som jockey.

Har även varit med om att spelare som står länge har beckat ihop i mekaniken. Smörjmedlet har kleggat ihop så att lasern orkar inte ut för att läsa indexspåret.

Trasig laser? Finns tyvärr ingen snabb lösning....
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Re: AKUT Fel på Dubbel-CD Spelare

Inlägg av Jonathan Olsson »

Om det är lasern och inte något mekaniskt, Make-or-break: Tops + T-Röd (eller bra sprit om du har) på lasern. Trimma upp effekten så kan den klara sig en odefinierad lång tid till innan den dör helt
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster