Denon HD2500

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Magnus Melin
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 23:13
Presentation: Jobbat som Dj sedan 1996 på allt från skoldiscon till nattklubb och bal.
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Denon HD2500

Inlägg av Magnus Melin »

Är det någon i detta avlånga land som har feedback på hur denna fungerar? Positiv/negativ kritik gärna med lite exempel skulle vara intressant då jag har en kollega som är intressent på en sådan. Själv är jag CD-skivan trogen ett tag till 8)
"Underverk ordnas på några minuter - mirakel tar något längre tid"

Gunnar Klintberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 09 mar 2004, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Denon HD2500

Inlägg av Gunnar Klintberg »

Jag har dok inte HD2500, men jag har två st HS5500 som är byggt runt samma teknik, samma typ av display och sök system osv.

Är du en pary DJ så är systemet helt grymt, koppla in USB tangentbord och kolla direkt om du har låten folk kommer upp och önska, i stället för att behöva leta bland en massa skivor.

Det tar ett tag att komma in i att jobba med den displayen, men när man väl gjort det så är det inga problem tycker jag. Jag har ju en S3700 också och jag tycker faktiskt att Displayen på HS5500/HD2500 är bättre utformad för att ge den informationen du som DJ behöver.
************************
Gunnar Klintberg
DJ Gugge - www.dj-gugge.se
United DJ - www.united-dj.se

Användarvisningsbild
Johan Eriksson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 86
Blev medlem: tor 05 feb 2009, 12:02
Presentation: Allt i allo med dansbands-familj i ryggen.
Har varit med på de mesta från barndom.
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Denon HD2500

Inlägg av Johan Eriksson »

Ska du styra laptop så är Hc 4500 bättre även om hd 2500 också kan de(men inte lika bra enligt uppgift).

Ska du däremot köra ett stand-alone system så är hd 2500 ypperlig vad jag hört.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Denon HD2500

Inlägg av Nicke Löfgren »

Om du vill köpa en så har jag en ny. Vi kanske kan göra en affär :wink: Du har ju något som jag vill köpa

Tony Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 65
Blev medlem: tor 13 dec 2007, 01:45
Ort: Skåne
Kontakt:

Re: Denon HD2500

Inlägg av Tony Larsson »

Hej! vet inte om det är intressant fortfarande men jag har kört med hd-2500 i ca 1,5 år.

Har testat att pressa den riktigt hårt och då håller den inte måttet!! Ibland hänger den sig andra gånger hackar den.
Sen fixar den inte att spola om du kör VBR. Måste tagga och göra databas för att spelaren ska hitta musiken. Kan fortsätta länge........

Positivt är att den har den gammla goda Denon feelingen på knapparna.(om man nu gillar det) samt att den har en 40 Gb HD.

Jag har nu bytat till Pioneer MEP-7000 och den slår Denonen med hästlängder.

Hoppas du fått något bra svar

MVH
Tony

Gunnar Klintberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 09 mar 2004, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Denon HD2500

Inlägg av Gunnar Klintberg »

Denon är ganska så tydliga med att de EJ fungerar fullt ut med VBR kodade MP3 filer.
************************
Gunnar Klintberg
DJ Gugge - www.dj-gugge.se
United DJ - www.united-dj.se

Magnus Melin
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 23:13
Presentation: Jobbat som Dj sedan 1996 på allt från skoldiscon till nattklubb och bal.
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Re: Denon HD2500

Inlägg av Magnus Melin »

Intressanta svar.. Kompisen köpte en sån spelare för lite "pizzeriaspelningar" så jag ska kolla hur den funkar för honom. Jag tog en snabbtitt då jag hämtade den och tyckte att den var lite svårjobbad vid första anblicken. Jag håller hårt i mina DJM800 ett tag till i alla fall 8)
"Underverk ordnas på några minuter - mirakel tar något längre tid"

Gunnar Klintberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 09 mar 2004, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Denon HD2500

Inlägg av Gunnar Klintberg »

Som ett litet tipps kan jag rekommendera er som eventuellt ska börja jobba med Denons Media spelare att läsa följande gude på Denon DJ forumet jag skrev för ett tag sedan.

Generellt så ger den tips hur man ska börja komma igång med Mp3 filer liggande på en HD och hur man ska använda mjukvaran Denon DJ Music Manager, samt andra program som du bör införskaffa för att få det att fungera smidigt.

http://www.denondjforums.com/viewtopic.php?f=24&t=12382" onclick="window.open(this.href);return false;
************************
Gunnar Klintberg
DJ Gugge - www.dj-gugge.se
United DJ - www.united-dj.se

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster