Pioneer MEP 7000

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Anders Frökärr
Rookie
Rookie
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 01 apr 2008, 18:26
Kontakt:

Pioneer MEP 7000

Inlägg av Anders Frökärr »

PIONEER Multimaskin

Beskrivning:
MEP-7000
PIONEER Multimaskin

Första pressvisningen hölls på NAMM i USA Januari 08 och intresset var på top då Pioneer visade upp sin första nya dubbel CD på c.a 7 år och med det går vidare med ytterligare produkter i sortimentet som kan anslutas till PC/MAC och även läsa ljudfiler via USB.&8232;Som grädde på moset har man även kompletterat med Karaokefunktion. MEP-7000 stödjer nämligen även CD-G och har en videoutgång på baksidan som medger inkoppling till skärm/monitor eller projektor.
kommer i April


Mer info: MEP-7000

Edit: Bytt länk och flyttat till dj utrustning.

//Jonas
Bilagor
106.jpg
106.jpg (90.54 KiB) Visad 9625 gånger

Användarvisningsbild
Johan Lindberg
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 54
Blev medlem: lör 22 sep 2007, 12:55
Presentation: Driver verksamhet som hyr ut och levererar helhetslösningar med ljud, ljus och bild.
Ort: Gävle

Inlägg av Johan Lindberg »

Pris?

Anders Frökärr
Rookie
Rookie
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 01 apr 2008, 18:26
Kontakt:

Inlägg av Anders Frökärr »

16995 ink moms

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Är bilden mixbar som på Numark KMX-01/02 eller kräver CD:n en bildmixer för t ex CDG karaoke?

D v s på Numarken använder man X-fadern för att byta ljud/bild i monitorn, mellan CD1 & CD2.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 333
Blev medlem: fre 29 feb 2008, 11:18

Inlägg av Tobias Norrfors »

Jag trodde dubbel-cdn var död...
Birdstreet Production

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Jag trodde dubbel-cdn var död...
Många gånger hänger den med av praktiska skäl. Den går att skruva fast. Mycket grejor försvinner p g a att dom inte sitter fast. En del gånger är det lämpligt p g a utrymmesskäl. Oftast är ljudet det sista som skall in på stället och utrymmet brukar vara noll.

Så här ser topplistan hos Thomann ut den 3 april 2008

1. PIONEER CDJ-800 MK II
2. PIONEER CDJ-200 S
3. PIONEER CDJ-1000 MKIII
4. PIONEER CDJ-400
5. GEMINI CDM 3600
6. DENON DN-S 1000
7. NUMARK CDN22 MK IV
8. DENON DN-D4500
9. GEMINI CDX 2400
10. PIONEER CDJ-100 S

Men den fördelningen är väl inte så rättvisande för verkligheten eftersom många installatörer köper från sitt lands grossister. Fortfarande säljer dubbelspelaren mer än tabletop spelaren.

Någon som vet lämplig mixer som även funkar att skicka bilden vidare till skärmar och liknande och är lättjobbad (för vanligt folk)?
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 333
Blev medlem: fre 29 feb 2008, 11:18

Inlägg av Tobias Norrfors »

Jag blir så ledsen i ögat när jag ser vilken totaldominans Pioneer har fått. Jag har varit en STARK Denonanhängare i 15 år (sedan DN-2000 Mk I), men nu har t o m jag varit tvungen kasta in handduken och konverterat från S3500/S5000 till CDJ-1000/800. Jag tycker fortfarande Denonspelarna är bättre, men eftersom det börjar vara nästintill enbart CDJ-1000 ute på klubbarna har man inte så mkt val längre.
Birdstreet Production

Anders Frökärr
Rookie
Rookie
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 01 apr 2008, 18:26
Kontakt:

Inlägg av Anders Frökärr »

Jag vet inte vad jag ska säga om denna maskin. Pioneer är ju Pioneer. inte alltid de är bättre än resten men dom kan ju reklam och promoting. Ge 100 Världsdj var sin MEP 7000 + 10 000 USD. resultat = toppen av DJs säger att MEP 7000 is the skit. Så har vi en ny produkt på marknaden. Samma var det med CDJ 1000, det finns många bra märken som inte har samma pengar som Pioneer till reklam. Så är det tyvärr med alla märken på denna marknad. PGA att denna marknad styrs av smak och kännsla. fråga en Yamaha tekniker vilken livebord som e bäst sen fråga en soundcraft tekniker som livebord som är bäst. ja jävlar nu flög min tanke iväg igen,,pimplat några öl idag så det för väl vara. :D

David Oxe
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 140
Blev medlem: tor 01 dec 2005, 21:25
Ort: Göteborg

Inlägg av David Oxe »

Men Anders, är det något begagnat du säljer eller är detta helt enkelt en säljesannons för en vara som din webshop säljer? Med tanke på att produkten inte skeppats än.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Missade faktiskt att den låg under till salu, självklart är det inte okej att försöka kränga nya produkter som inte ens har släppts i vårt annonsplank, tråden flyttad till "DJ utrustning" för fortsatta diskussioner som själva spelaren.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Johan Rex
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 198
Blev medlem: fre 15 aug 2003, 01:00
Presentation: 10 år sedan jag lämnade Ljud och Ljusbranchen . tyvärr
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Rex »

Nån som har provat denna maskin ännu? Eftersom jag är stor fantast av Pioneers CMX-3000 så blir jag väldigt intresserad ju mer jag tittar på den här, förrutom när jag tittar på priset..
(\_/)
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster