Ny cd-spelare

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

David Wennberg skrev:Så eftersom inte klubbarna/arbetsgivarna/privatpersonerna som anlitar dig betalar STIM så är det okej för dig att skita i att betala ens någonting för din musik?

Hos iaf en av mina arbetsgivare så skriver man STIMrapporter - men jag vänder inte skivor heller.
Artisterna idag får se sina skivor som reklam för att folk ska komma och se dom live, Där dom stora pengarna görs. Men nog pratat om fildelning. Denna tråd handlar om cd-spelare.

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Johnny Andersson skrev:
Jakob Carlsson skrev:
Fredrik Karlsson skrev:
Johnny Andersson skrev:STIM och Antipiratbyrån *clown* tycker nog det är fruktansvärt jobbigt..
Hur många klubbar och arbetsgivare betalar stim egentligen? Nu kommer minna arbetsgivare vara skolor, fritidsgårdar och privatpersoner, och jag tror inte dom betalar något till stim.
Ganska många? för att inte säga de flesta, för betalar du inte till STIM så ringer STIM upp dig och undrar om du inte hade en nattklubb vid ett visst datum där du spelade musik och var rapporten från den kvällen är, tro mig, jag har kompisar som glömt skicka in rapporterna (dom hamnade lååångt ner under andra papper) och kom på det när STIM ringde och frågade var dom var. Alla stora arrangörer i Sverige betalar till STIM, annars hade dom nog fått lite svårt att finnas kvar.
Där ser man, då lärde man sig något nytt då....

Och som Jonas nämner så hade jag helt klart valt ett par Gemini spelare framför en dator...
Varför skulle du valt ett par gemini framför en dator?

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Jag tycker att man tappar känslan vid en dator... Iallafall om du ska köra med mjukvarubaserat, det är ju en sak om du hade köpt någon styrenhet till, men nu ska du ju köra enbart med dator...

Kanske jag som är gammalmodig men då skulle jag hellre nöja mig med ett par sämre spelare istället (om jag nu inte hade någon möjlighet att spara pengar till bättre)
Johnny Andersson

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Johnny Andersson skrev:Jag tycker att man tappar känslan vid en dator... Iallafall om du ska köra med mjukvarubaserat, det är ju en sak om du hade köpt någon styrenhet till, men nu ska du ju köra enbart med dator...

Kanske jag som är gammalmodig men då skulle jag hellre nöja mig med ett par sämre spelare istället (om jag nu inte hade någon möjlighet att spara pengar till bättre)
Ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag det oxå.

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Med lite efter tanke och funderingar så har jag nog kommit fram till att en dator kanske inte är det bästa alternativet. Och efter att nästan alla här vet lite bättre än mig så borde jag lyssnat från början. :)
Men med efter tanke och lite prioritering så har jag bestämt mig för ett par Denon dn-s 1000. :D Så tackar för alla tips!

Användarvisningsbild
Viking Grandin
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 303
Blev medlem: tis 10 feb 2004, 01:00
Presentation: Arbetar till vardags med Adapt AB, bosatt i Stockholm.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Viking Grandin »

Ett sista litet tips om en helt ok kombispelare:

American Audio, CK-1000
Kompakt liten dubbel-cd med inbyggd mixer, som listar på 7400 kr inklusive moms i Sverige.

Vi använder dem på hyran, och de har hittils fungerat riktigt bra. Innehåller alla vettiga Dj-funktioner, och den är (till skillnad mot ex. cd-mix) tight både i loop och start. Funkar helt klart att beatmixa med utan problem. Under mina glada DJ-dagar skulle jag ha kunnat köra på den utan att vara ledsen =)

Spelar MP3, CD & CD-R, ID3Tag.

Pitch & anti shock med mastertempo, digital scratch med joghjul,
2 Ch mixer med bas, mellan, disk på varje kanal, master level & bal. XLR utg. Finns tillhörande case som kostar drygt 1000 kr.

Det är inte pioneer. Det är inte denon. Jag avfärdade den ganska snabbt på grund av märket och hade den som backup. Men efter att ha testat den själv när en öl hamnade i en av våra Dj's DNS-1000 på gig, så blev jag glatt överraskad...

En bonus är den tar så lite plats, men fortfarande är tillräckligt stor och tydlig för att spela bra på.
Bilagor
CK1000.jpg
CK1000.jpg (73.93 KiB) Visad 13683 gånger
//Viking Grandin

Adapt AB
Stockholm - Göteborg - Linköping
http://www.adapt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Växel: 0500 - 40 40 00
Direkt: 0500 - 40 40 01

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Viking Grandin skrev:Ett sista litet tips om en helt ok kombispelare:

American Audio, CK-1000
Kompakt liten dubbel-cd med inbyggd mixer, som listar på 7400 kr inklusive moms i Sverige.

Vi använder dem på hyran, och de har hittils fungerat riktigt bra. Innehåller alla vettiga Dj-funktioner, och den är (till skillnad mot ex. cd-mix) tight både i loop och start. Funkar helt klart att beatmixa med utan problem. Under mina glada DJ-dagar skulle jag ha kunnat köra på den utan att vara ledsen =)

Spelar MP3, CD & CD-R, ID3Tag.

Pitch & anti shock med mastertempo, digital scratch med joghjul,
2 Ch mixer med bas, mellan, disk på varje kanal, master level & bal. XLR utg. Finns tillhörande case som kostar drygt 1000 kr.

Det är inte pioneer. Det är inte denon. Jag avfärdade den ganska snabbt på grund av märket och hade den som backup. Men efter att ha testat den själv när en öl hamnade i en av våra Dj's DNS-1000 på gig, så blev jag glatt överraskad...

En bonus är den tar så lite plats, men fortfarande är tillräckligt stor och tydlig för att spela bra på.
Såg att den kostar 4380:- På thomann, Men jag tror jag nog väljer Denon spelarna iallafall. För jag kan inte tro att den slår dom. Eller?

Fast o andra sidan skulle det vara skönt med ett kompakt paket.

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Vela inte mer ;)

Vad har du för mixerbord då? Har du ett mixerbord som du är fruktansvärt missnöjd med och ska köpa nya spelare och inte är jättekräsen så kanske alternativet Viking skicka är bättre?
Johnny Andersson

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Johnny Andersson skrev:Vela inte mer ;)

Vad har du för mixerbord då? Har du ett mixerbord som du är fruktansvärt missnöjd med och ska köpa nya spelare och inte är jättekräsen så kanske alternativet Viking skicka är bättre?
Har en vanlig 2 kanals Numark mixer, Inget märkvärdig, men funkar till det jag ska ha det till.

Och jag tycker mig se 3 sorters dj:s.
1. Bara Pioneer.
2. Bara Denon.
3. Allt funkar.
Ganska kul faktiskt. :lol:

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Fredrik Karlsson skrev:
Johnny Andersson skrev:Vela inte mer ;)

Vad har du för mixerbord då? Har du ett mixerbord som du är fruktansvärt missnöjd med och ska köpa nya spelare och inte är jättekräsen så kanske alternativet Viking skicka är bättre?
Har en vanlig 2 kanals Numark mixer, Inget märkvärdig, men funkar till det jag ska ha det till.

Och jag tycker mig se 3 sorters dj:s.
1. Bara Pioneer.
2. Bara Denon.
3. Allt funkar.
Ganska kul faktiskt. :lol:
Glöm inte den fjärde sorten: allt funkar, bara det står Pioneer eller Denon på det :)

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Jakob Carlsson skrev:
Fredrik Karlsson skrev:
Johnny Andersson skrev:Vela inte mer ;)

Vad har du för mixerbord då? Har du ett mixerbord som du är fruktansvärt missnöjd med och ska köpa nya spelare och inte är jättekräsen så kanske alternativet Viking skicka är bättre?
Har en vanlig 2 kanals Numark mixer, Inget märkvärdig, men funkar till det jag ska ha det till.

Och jag tycker mig se 3 sorters dj:s.
1. Bara Pioneer.
2. Bara Denon.
3. Allt funkar.
Ganska kul faktiskt. :lol:
Glöm inte den fjärde sorten: allt funkar, bara det står Pioneer eller Denon på det :)
Ja just det! :lol:

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Ett litet inlägg till i debatten, vad vill man kunna göra med cd:n? Scratcha, trixa, spela skivor????

Jag håller med er som talar er varma för Pioneer, Denon. Visst är det bra grejor, men kanske inte killens budget. Tycker även jag att man spar ett tag till och köper riktiga grejor när kassan tillåter. Man kan ju hyra lite olika prylar till gigen och samtidigt känna sig fram vad man vill ha. När man sen får ihop stålar, vet man vad man skall köpa.

Tyvärr har jag haft otur med mycket av mina tidigare Numark produkter på uthyrningen. Men Björn Starfelt ställde upp till 100%. En eloge till honom.

Sedan 4 år tillbaka kör jag American Audio på hyran. Har haft väldigt lite krångel med dessa. LimeLight som kränger dessa i Sverige har haft bra service vid dom få tillfällen det krånglat.

Senaste bänkarna, 4 st. (Oktober 2007) är försedda med Q-Spand Pro mixrarna och MCD-710 CD-spelare. Har funkat klockrent. Q-Spand Pro mixrarna har en liten fördel när man spelar på mindre bra ljudsystem. WOW kallas funktionen. Svårt att sägga vad det är, men en korsning mellan loudness och booster är väl en liknelse. De flesta kunder tycker att MCD-710 räcker för deras behov. Läser MP3 i mappar och skriver ut taggen i displayen mm. Men mestadels är det "vanligt folk" som hyr dessa. Disconissarna som har råd hyr Pioneer bänken. Det är väl ballare att visa upp sig med den. Många känner inte ens till vilka finesser som spelarna har. Sedan måste väl jag erkänna att Pioneer mixern låter som en "riktig" mixer. Nu har jag inte hört Alien & Heath´s dicomixrar :-( men misstänker att dessa också låter bra.

Har haft CK-1000 och CK-800 på prov och visning för mina kunder. Tycker väl att CK-800 känns lite fel med den displayen som den har, men CK-1000 är väl som ett Kinder ägg. En bra CD, dubbel table top + mixer i samma paket. Låter dessutom väldigt bra. Rekommenderar jag gärna som ett förstaköp.

För den som inte vill spela CD eller dator eller hårddisk har det dykt upp ytterligare ett alternativ. American Audio SDJ-1 som läser SD minneskort. Plats för två kort i maskinen. Ca 2.500 - 3.000:- till konsument för den dubbel spelaren

Men för att slutfatta min åsikt.... Hyr först, testa och tänk efter, köp sen!

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Fick några mailförfrågan om SDJ-1 spelaren så här är lite länkar..

Länk till spelare...

http://www.americandj.eu/product_info.p ... ts_id=1630

Länk till video...

http://www.youtube.com/watch?v=u2Rj3aj2pa0

Ytterligare video..

http://www.youtube.com/watch?v=Ix4ajBnoOA8

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Leif Baltazars skrev:Fick några mailförfrågan om SDJ-1 spelaren så här är lite länkar..

Länk till spelare...

http://www.americandj.eu/product_info.p ... ts_id=1630

Länk till video...

http://www.youtube.com/watch?v=u2Rj3aj2pa0

Ytterligare video..

http://www.youtube.com/watch?v=Ix4ajBnoOA8
Går den att köpa här i sverige än?

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Om du menar SDJ-1:an så skriver en del tyska internet butiker att den kommer ca 17:e januari. Lars på LimeLight tror att han har den i början på februari. (Han är alltid lite försiktig i sina bedömningar.) Jag har förhandsbeställt en och han lovade att skicka på studs. Lägger till kommentar när den kommit och jag utvärderat.

För er som är mer nyfiken... ring Lars... alla uppgifter hittar du här...

http://www.limelight.nu

Själv hade jag tankarna på att köpa in Numark D2 Director och skulle precis beställa när jag fick nyhetsmailet om denna. detta fick mig att tänka till om att hålla på med lösa hårddiskar till Numarken. En hårddisk i golvet, och....?

American Audio/DJ är tydligen störst på U.S.A. marknaden när det gäller DJ produkter. Större än Denon, Pioneer m fl. Inte bättre, men större, det betyder som sagt var att dom faller många på läppen när det gäller prestanda vs. pengar.

Dom räknar med att släppa ca 200 nya produkter till NAMM mässan, så prenumerera på deras nyhetsbrev om ni gillar discogrunkor.

http://americanaudio.eu

Mycket raklam nu för AA, måste nog be om lite stålar för reklamen...

Jag är mycket nöjd, när det gäller hållbarhet, på deras senare grejor.

Har sålt väldigt mycket och har för närvarande på hyran...

12 st DLS 15P aktiva toppar 15" + driver
4 st Q-Spand Pro Mixer (senaste modellen av Q-spand)
4 st MCD-710 19" dubbel CD

Just nu snurrar allt utan problem. Hade lite problem med aktiva lådorna (2 st) i början, men det var tydligen någon färgblind kines på fabriken som kopplade lite som han ville. När det var fixat så blev det lungt.

Sedan har en frekvensdöv karaokevärd blåst två drivers, men det är en annan historia. Det var inte grjornas fel, det var mera skit bakom rattarna.
Senast redigerad av 1 Leif Baltazars, redigerad totalt 0 gånger.

Tomas Jern
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 88
Blev medlem: lör 26 jul 2003, 01:00
Ort: Eggby!!
Kontakt:

Inlägg av Tomas Jern »

Sedan har en frekvensdöv karaokevärd blåst två drivers, men det är en annan historia. Det var inte grjornas fel, det var mera skit bakom rattarna.
Sitter det inga skydd mot sånt i lådan? Har aldrig användt aktiva lådor, men jag trodde att det var alla tänkbara skydd/anpassningar inbyggda för att inget sådant ska kunna hända.......

Of topic visst sorry
Måste man skriva nått här?

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

För honom kan man inte bygga sådana skydd!!! Han står bakom lådorna och rattar ljudet som om han stod framför. Han har jobbat i tung industri och dåligt med hörsel över 1000Hz *obs, ironi*. Kollar man in hans bilstereo så räcker inte ordet "hängmatta" till för inställningen på EQ:n.

När jag kollade hans inställningar på grejorna efter inlämnadet så var High på mixern uppvriden på kl 3, midden på kl 2 och basen på kl 12. På lådan stod basen på kl 12 och high på kl 3. Man har anständigt ljud i riggen om alla rattar är vridna i kl 12 läge. Kör man högt bör man backa high till kl 10 på lådan för att inte blästra öronen på publiken.

Tror inte att skydden på lågprisburkar klarar hans tester.

Annars funkar aktiva lådor för det mesta bra på mindre jobb, som karaoke, partydisco, bröllop 40- 50- osv års kalas. Kör du dessa för hårt in basen, börjar dom dista lite, och sänker nivån. Fattar kunden något sänker han lite och efter någon minut kommer ljudet tillbaka.

Lätt att hamna Of topic på dessa sidor. Vore lite drygt om man måste öppna ny tråd för varje svar...

Säger som Lorrygänget... Många trådar blir det..

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Är CD skivan död? Det är väl lika med självmord att påstå något sådant på detta forum! Om jag reserverar mig och säger att CD skivan är lika mycket död som vinylskivan. Det finns plats för alla format beroende på vem som använder. För det är användaren som bestämmer formatet.

Orsaken till detta påstående/undran är att jag i veckan har testat American Audios minneskortspelare SDJ-1. En spelare som är bara kontrollen till en dubbel CD för discobruk.

Hemsidan hittar du här…

http://www.americandj.eu/product_info.p ... ts_id=1630

Manual…

http://www.americandj.eu/images/media/m ... N_sdj1.pdf

Hyggligt bra videosnuttar hittar du här…

http://www.youtube.com/watch?v=Owb0UHBTtCc

http://www.youtube.com/watch?v=Ix4ajBnoOA8

Svensk generalagent…

http://www.limelight.nu


Man kan ladda spelaren med 2 st SD minneskort på max 4 GB. Korten bör vara av den snabba varianten och skall bara innehålla mp3 filer. Inga wav, foto eller andra typer av filer. Jag själv har under senaste halvåret rippat ner massor av musik till mp3 filer i 320 kbps upplösning. Laddade ner lite filer på två st 2 GB SD minnen och satte igång.

Måste säga att jag blev överraskad av den snabba laddningen av låttitlar i spelaren. Fort som f-n gick det.

Testade att spela samma låt från samma kort i båda spelarna samtidigt och pitcha den ena max och den andra minimum. Gick också bra.

Ljudmässigt är den bättre än vad jag hade föreställt mig. Funktionsmässigt räcker den väl till för genomsnitts jockeyn (se manualen, sidan 7, för alla funktioner, fråga inte mig, jag ger ingen support). Den som vill scratcha får nog vänta till någon senare modell, men loop, master tempo mm finns.

Maskinen har separat trafo vilket har sina för och nackdelar. Vidare så har den lineutgångarna (bara RCA) på undersidan vilket gör att man bör ha korta eller vinklade RCA för att få plats om man låter kontrollen stå lös på bordet på fötterna som är monterade på baksidan. Den bygger ca 10 cm bakåt från rackfästena. Spelaren är 19” och 2 HE.

Displayerna går att se i de flesta vinklar.

Har inte testat NUMARK D2 Director, men detta känns säkrare och smidigare än att köra mot hårddiskar. Många DJ:s som jobbar med dator kanske kan se detta som ett alternativ. Ingen risk för blåskärm.

Efter att ha testat detta så bestämde jag mig att börja spela med SD card, så bra tyckte jag att det kändes.

Ca pris 2.500:- exkl moms, 3.125:- inkl moms
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Fredrik Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 59
Blev medlem: lör 02 jun 2007, 15:35

Inlägg av Fredrik Karlsson »

Leif Baltazars skrev:Är CD skivan död? Det är väl lika med självmord att påstå något sådant på detta forum! Om jag reserverar mig och säger att CD skivan är lika mycket död som vinylskivan. Det finns plats för alla format beroende på vem som använder. För det är användaren som bestämmer formatet.

Orsaken till detta påstående/undran är att jag i veckan har testat American Audios minneskortspelare SDJ-1. En spelare som är bara kontrollen till en dubbel CD för discobruk.

Hemsidan hittar du här…

http://www.americandj.eu/product_info.p ... ts_id=1630

Manual…

http://www.americandj.eu/images/media/m ... N_sdj1.pdf

Hyggligt bra videosnuttar hittar du här…

http://www.youtube.com/watch?v=Owb0UHBTtCc

http://www.youtube.com/watch?v=Ix4ajBnoOA8

Svensk generalagent…

http://www.limelight.nu


Man kan ladda spelaren med 2 st SD minneskort på max 4 GB. Korten bör vara av den snabba varianten och skall bara innehålla mp3 filer. Inga wav, foto eller andra typer av filer. Jag själv har under senaste halvåret rippat ner massor av musik till mp3 filer i 320 kbps upplösning. Laddade ner lite filer på två st 2 GB SD minnen och satte igång.

Måste säga att jag blev överraskad av den snabba laddningen av låttitlar i spelaren. Fort som f-n gick det.

Testade att spela samma låt från samma kort i båda spelarna samtidigt och pitcha den ena max och den andra minimum. Gick också bra.

Ljudmässigt är den bättre än vad jag hade föreställt mig. Funktionsmässigt räcker den väl till för genomsnitts jockeyn (se manualen, sidan 7, för alla funktioner, fråga inte mig, jag ger ingen support). Den som vill scratcha får nog vänta till någon senare modell, men loop, master tempo mm finns.

Maskinen har separat trafo vilket har sina för och nackdelar. Vidare så har den lineutgångarna (bara RCA) på undersidan vilket gör att man bör ha korta eller vinklade RCA för att få plats om man låter kontrollen stå lös på bordet på fötterna som är monterade på baksidan. Den bygger ca 10 cm bakåt från rackfästena. Spelaren är 19” och 2 HE.

Displayerna går att se i de flesta vinklar.

Har inte testat NUMARK D2 Director, men detta känns säkrare och smidigare än att köra mot hårddiskar. Många DJ:s som jobbar med dator kanske kan se detta som ett alternativ. Ingen risk för blåskärm.

Efter att ha testat detta så bestämde jag mig att börja spela med SD card, så bra tyckte jag att det kändes.

Ca pris 2.500:- exkl moms, 3.125:- inkl moms
Det låter ju toppen, Men nu har jag tyvärr blivit såld på mina Denon spelare, Dom uppfyller min krav exakt. Så tackar än en gång alla som föreslog att jag skulle hålla mig till Denon. :D

Men det låter faktiskt mycket intressant med SDJ-1, Kanske skulle vara något om man hade nån lättare background spelning. Fast oandra sidan behöver jag ju bara då ta med mig en Denon. hahahah :D

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 53 och 0 gäster