DVJ-1000

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Användarvisningsbild
Daniel Samuelsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 dec 2006, 12:37
Presentation: Intresserad utav branchen. Arbetar med offentlig belysning.

DVJ-1000

Inlägg av Daniel Samuelsson »

Jag sitter här och leker med tanken om att köpa in DVJ-1000 med tillhörande Switch och DJM 800.

Frågan är om det finns folk som skulle va intresserade av att hyra denna anläggningen, eller om man bara ska ha den hemma å latcha med istället för att köpa in en bil :S

Skulle ditt företag vilja hyra av mig? 8O

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

I mina öron låter de inte som någon speciellt smart investering rent ekonomiskt. Jag skulle nog köpt saker efter vad jag får efterfrågan på i sånt fall. Om de inte finns att hyra externt....
//Carpvik

Användarvisningsbild
Daniel Samuelsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 dec 2006, 12:37
Presentation: Intresserad utav branchen. Arbetar med offentlig belysning.

Inlägg av Daniel Samuelsson »

Jag är med på vad du säger..

Men nån gång måste man nog vara först med å komma igång inom teknoligin? Finns ingen i trakten som äger en sådan och inte många som har en sådan i Sverige heller. De måste utökas enligt mig så man får en mer show upplevelse =)

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Det är ju också en tanke....Som jag tänkte så är de väl mest dumt att köpa på sig saker om man inte vet att man kommer ha användning för dom....
//Carpvik

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Jag gillar tanken med att skapa en efterfrågan. Om man bara kopierar andra och köper saker som alla andra redan har så kommer man nog inte jättelångt i längden. Jag tycker att du ska kolla med dina befintliga kunder om dom är intresserade av konceptet. När du har sålt in lösningen till ett par kunder så ska du beställa hem grejerna och efter ett tag så har du förhoppningsvis skapat en efterfrågan. Vi har själva klurat på att köpa ett par DVJ-1000 men inte riktigt haft kunder som efterfrågat det. Det ska ju helst finnas ett par befintliga plasmor eller projektorer på stället, annars så blir det så fasansfullt dyrt för kunden om han behöver hyra det också. Lycka till!

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Nu vet jag inte riktigt vad ni har tänkt att stoppa in för media, men DVD skivorna med musikvideos ifrån tex djservice kostar en slant, och ska man bygga upp ett arkiv så får man räkna med en stor slant i media också, förutom kostnaden för inköp av spelaren. Bara något att ha i bakhuvudet.

Annars är det ju ett koncept som är på gång och efterfrågan är väl större i de större städerna än så länge, men även i vår lilla stad så har de kört VJ koncept ett par kvällar, med musikvideos mixat med kort/live kamera.

Man kanske ska se över lite vad det finns för mjukvaruprogram till dator som gör samma sak, fast billigare?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Numark kommer komma med både mjukvara och en billig kontroll till datorn. Dom har ju även släppt lite billigare alternativ till Pioneer.
//Magnus - Fegge & Mattes

Krister Hedgren
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: mån 13 mar 2006, 17:06
Presentation: Håller på med ljus- och videoteknik, reser en hel del både i och utanför sverige
Ort: Linköping

Inlägg av Krister Hedgren »

Har inte numark sedan länge haft någon motsvarighet till pioneers DVJ bänk, fast den var utformade som en dubbel-cd, med speciell mixer och någon monitor bräda med tre skärmar?
Eller har den sedan länge ut gått ifrån deras sortiment?

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 146
Blev medlem: tis 11 okt 2005, 10:50
Ort: Frövi

Inlägg av Jerker Björn »

Daniel har du kollat på pioneers nya dvdmaskin DVJ-X1?

Nyare grej än dvj1000 som dessutom är rätt mycket billigare(har för mig att jag har sett pris på runt 20kkr/st)

http://www.pioneer.se/se/products/44/10 ... index.html

Användarvisningsbild
Daniel Samuelsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 dec 2006, 12:37
Presentation: Intresserad utav branchen. Arbetar med offentlig belysning.

Inlägg av Daniel Samuelsson »

Jerker Björn skrev:Daniel har du kollat på pioneers nya dvdmaskin DVJ-X1?

Nyare grej än dvj1000 som dessutom är rätt mycket billigare(har för mig att jag har sett pris på runt 20kkr/st)

http://www.pioneer.se/se/products/44/10 ... index.html
Om jag inte misstar mig så är DVJ-1000 efterföljare utav DVJ-X1 Eftersom DVJ-X1 har funnits ute på marknaden något år och dessutom har CDJ-1000MK2's funktioner + DVD funktion.

DVJ-1000 har sammafunktioner som DVJ-X1 och även CDJ-1000MK3's funktioner. Vilket gör denna kraftfullare och mer funktioner. Även MP3 format kan spelas, vilket jag inte är helt hundra på att DVJ-X1 har.

Björn Starfelt
Rookie
Rookie
Inlägg: 17
Blev medlem: mån 02 apr 2007, 15:40
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Björn Starfelt »

Hej,

med risk för smygreklam vill jag bara flika in och berätta att Numarks mjukvarulösning finns på marknaden redan.

http://www.starfelt.se/prod_tillverk/nu ... vinyl.html

Det är ett system med tidskodade skivor, precis som Serato som jag gissar de flesta känner till. Skillnaden är att Numark har med videomöjligheten också.

Mvh
Björn/Starfelt Company AB

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Björn Lundin »

Jag skulle kunna hyra.

Användarvisningsbild
Daniel Samuelsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 20
Blev medlem: fre 22 dec 2006, 12:37
Presentation: Intresserad utav branchen. Arbetar med offentlig belysning.

Inlägg av Daniel Samuelsson »

Björn Petersson skrev:Jag skulle kunna hyra.
Låter fint, ska höra mer med nattklubbar osv. så jag inte står där med en anläggning som ingen vill hyra

Användarvisningsbild
Urban Ohlsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: lör 03 nov 2007, 10:08
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av Urban Ohlsson »

Vi har dvj prylar som vi kan hyra ut.. DVJ-X1, DVJ-1000, Edriol mixer, projektorer, plasmor mm mm. Allt som behövs är DVD-materialet..
Maila oss om priser mm om det är aktuellt.

Vi har även kört en del med Numark Virtual Vinyl på MacBook. När det fungerar, är det kanon! Använder då kodskivorna i DVJ-1000, som samtidigt fungerar som back up ifall programmet låser sig.....
Numarks 19" dubbel DVD är helt kass..!

PS. Vi är snart tillbaka i Skara igen! *afromannen*

Niklas Olsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 66
Blev medlem: tis 07 nov 2006, 02:09
Kontakt:

Inlägg av Niklas Olsson »

En annan skillnad mellan DVJ-X1 och DVJ-1000 är bla att x1:an har component ut (vilket 1000 saknar.

Efter uppgraderingen på x1-an så går det utmärkt att spela mp3.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 47 och 0 gäster