Mässor inställda pga Corona

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Peppe Tannemyr
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 24 sep 2009, 15:23
Presentation: Peppe Tannemyr SSR/Beacon
Digigobos®, glasgobos och mediaservers (försäljning, konsulation)
3Dgrafik och mycket mer
Ort: Stockholm

Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Peppe Tannemyr »

Frankfurt Messe med Prolight ställer in mässan helt och hållet efter att först ha skjutit fram den till sista delen av Maj, så jag gissar att även LLB kommer att , som många andra, även att ställa in , LLB har dock ännu inte bestämt sig, men skall avgöra detta nu i månadsskiftet enligt dom.

Det är nog svårt redan efter så kort tid nu i våra bransch, mycket pga framtida turne / event / konferanser / mässor etc även verkar avbokas pga av den total förvirringen och lite hysteriska situationen som råder för tillfället.

Svårt att säga riktigt hur många i branschen har en buffert för att klara sig x antal månader, utan att behöva varsla eller till och med gå i konkurs?
Hoppas dock att detta blir kortare och återhämtandet blir så bra det kan för oss alla i branschen, allt från teknik leverantören till kunderna inom produktions delen, så vi alla kan komma tillbaka.

Pelle Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 92
Blev medlem: tor 09 aug 2018, 19:51
Presentation: Gammal DJ från Skåne under 80-90 talet. Installerat ljud/ljus på flera diskotek och kört portabelt.
Ort: Stockholm

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Pelle Widell »

Peppe Tannemyr skrev:
tis 17 mar 2020, 21:10
Frankfurt Messe med Prolight ställer in mässan helt och hållet efter att först ha skjutit fram den till sista delen av Maj, så jag gissar att även LLB kommer att , som många andra, även att ställa in , LLB har dock ännu inte bestämt sig, men skall avgöra detta nu i månadsskiftet enligt dom.

Det är nog svårt redan efter så kort tid nu i våra bransch, mycket pga framtida turne / event / konferanser / mässor etc även verkar avbokas pga av den total förvirringen och lite hysteriska situationen som råder för tillfället.

Svårt att säga riktigt hur många i branschen har en buffert för att klara sig x antal månader, utan att behöva varsla eller till och med gå i konkurs?
Hoppas dock att detta blir kortare och återhämtandet blir så bra det kan för oss alla i branschen, allt från teknik leverantören till kunderna inom produktions delen, så vi alla kan komma tillbaka.
För oss egna så får vi ju heller ingen hjälp av vår fina regering, dom pissar på egenföretagen men ger mångmiljarder till storföretagen. Krispaketet exkluderar de anställda som tillhör arbetsgivarens familj

David Oxe
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 140
Blev medlem: tor 01 dec 2005, 21:25
Ort: Göteborg

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av David Oxe »

Hej,

bara för info så har vi idag pratat med Tillväxtverket om just den skrivelsen om vilka som är undantagna och de erkänner att de inte ens själva förstår vad de menar. Så de har bett regeringen om ett förtydligande som förhoppningsvis kommer imorron.
Jag har även skrivit till Magdalena för att ifrågasätta varför vi egenföretagare inte har samma rätt till hjälp som anställda och hoppas få svar (hon har svarat på många andra frågor i samma tråd).

Så vi får hålla tummarna för att de inser att de gjort ett misstag och rättar till det.

Pelle Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 92
Blev medlem: tor 09 aug 2018, 19:51
Presentation: Gammal DJ från Skåne under 80-90 talet. Installerat ljud/ljus på flera diskotek och kört portabelt.
Ort: Stockholm

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Pelle Widell »

Vad bra att fler än jag lobbar för att lyfta detta om hur enmans-/familjeförtag undantas, även jag för samtal med tillväxtverket och Magdalena, men även med Lena Melin och Företagarna.

Gällande undantaget är det tyvärr tydligt:
Lag (2013:948) om stöd vid korttidsarbete
11 §   Preliminärt stöd får lämnas endast för arbetstagare
  1. som inte tillhör arbetsgivarens familj.

Peppe Tannemyr
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 24 sep 2009, 15:23
Presentation: Peppe Tannemyr SSR/Beacon
Digigobos®, glasgobos och mediaservers (försäljning, konsulation)
3Dgrafik och mycket mer
Ort: Stockholm

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Peppe Tannemyr »

Tyvärr är det väl så att vi egenföretagare hänvisas till lån för att klara den svårtydda tid som gjorda åtgärder för att sprida smittan som tas, och det då med det lån som Riksbanken satt till bankerna ( f.n till 0% ränta till dom ),för att stävja detta orosmoment för just små och medelstora företag och det blir väl det enda alternativet för många kan man tänka sig blir det enda alternativet om man inte väljer att kasta in handuken helt....

Nordea t.ex går nu ut med amorteringsfria lån ( man betalar dock ränta tydligen ? ) på 3-6 månader,
och det blir det "stöd" som kan ges antagligen....
Att man sen sitter på lån som skall återbetalas efter viss tid, antagligen då i ett klimat som kanske inte återhämtar sig direkt är ju inte heller en dröm situation för nån, och detta pga av beslut man inte har nån slags makt över.
Och vad gör man om banken då nekar?, banker av erfarenhet är ju riktigt trista saker att ha att göra med, trots att Riksbanken skall se över hanteringen så lär bankerna säkerligen ta ut uppläggningsavgifter och annat dom kan komma på, dom lär ju inte hantera detta gratis, det är inte riktigt deras sätt av naturen.
Intressant är ju att för att få bankerna sugna alls på att hantera detta, och kunna tjäna pengar på detta så får dom 2 år av Riksbanken....
Man kan ju tycka lite att det borde kunna åläggas bankerna i en krissituation att hantera detta utan att vi även skall tvingas betala för att överleva denna kris, samtidigt som bankerna skall kunna tjäna på det.....

Förståeligt är ju vissa åtgärder sätts in, vissa måste göras för hindra smitt spridning såklart och situationen är nog mycket svårhanterlig och effekten av att småföretagare kanske slås ut kommer att vara mycket svår att lösa senare för staten och kapitalet. Men det är synd att att egenföretagare blir undantagna hjälp för det kan resultera i just en mycket svår framtida situation för hela Sverige.

Pelle Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 92
Blev medlem: tor 09 aug 2018, 19:51
Presentation: Gammal DJ från Skåne under 80-90 talet. Installerat ljud/ljus på flera diskotek och kört portabelt.
Ort: Stockholm

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Pelle Widell »


Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Jonas Larsson »

Ny går LLB ut med info att mässan inte kommer kunna hållas 5-7 maj. Förhoppningsvis kan man hitta datum längre fram, men eftersom många försöker flytta sina mässor och det redan ligger andra mässor inplanerade är det nog inte helt enkelt.

LLB Expo 2020
På grund av förbudet mot att hålla allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med fler än 500 deltagare kommer vi inte att kunna genomföra LLB Expo som planerat den 5-7 maj 2020. Vi arbetar med att hitta nya datum för LLB Expo och återkommer snart med mer information.

Vänliga hälsningar från styrelsen i LLB


https://llb.se/nyheter/llb-expo-2020-2/
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Jonas Larsson »

LLB lyckades få till ett nytt datum, bra jobbat!

Nytt datum för LLB Expo 2020

Uppdatering 2020-03-23

Vi har sedan förbudet mot att hålla offentliga tillställningar med fler än 500 deltagare som regeringen fattade den 11 mars haft en tät kontakt med LLB föreningen och Stockholmsmässan för att hitta nya datum för att genomföra mässan.

Vi har tillsammans kommit fram till att mässan kommer att genomföras 16–18 november 2020 i stället. Vi ser fram emot att träffa er då!


Vänliga hälsningar från styrelsen i LLB och BraMässor


https://llbexpo.se/app/netattm/attendee/page/85558
//Jonas - ljudoljus.net crew

Peppe Tannemyr
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 24 sep 2009, 15:23
Presentation: Peppe Tannemyr SSR/Beacon
Digigobos®, glasgobos och mediaservers (försäljning, konsulation)
3Dgrafik och mycket mer
Ort: Stockholm

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Peppe Tannemyr »

Nya datum är kanske inte det bästa för många av oss som ställer ut.....jag t.ex får problem med att man inte räknat med att behöva
på hösten nu....lite surt...

"Flytten av LLB Expo sker på grund av en force majeure-situation, eftersom det finns ett förbud mot att mässan genomförs som först planerat. Därför sker inga återbetalningar. Vill ni avboka er medverkan gäller samma regler som om mässan inte hade flyttats"

Man kan åkalla många saker med Force majeure, och alla avbokningar man själv fått har man ju tagit hänsyn till att det är en svår situation
för alla, jag tror att med LLB´s priser på denna mässa så borde nog alla fått sina avgifter i retur för att sen bestämma sig om hösten ens funkar för respektive.....man lär ju inte ha pengar på hög i höst....

Daniel Ravald
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 343
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 22:35
Presentation: Amplitude Audio & HR-AV Produkter AB.
Ort: Båstad
Kontakt:

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Daniel Ravald »

Jag håller med dig Peppe! De borde ställa in och betala tillbaka pengarna. Datumet är helt katastrof. Det är ingen som har tid eller pengar att handla då. Sen tycker jag att de skött allting väldigt dåligt. Att de går ut och informerar på Facebook innan de informerar utställarna är inte okej. Sen tar de plötsligt bort sitt inlägg på facebook och skickar mail till utställarna. Under all kritik.

Peppe Tannemyr
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 24 sep 2009, 15:23
Presentation: Peppe Tannemyr SSR/Beacon
Digigobos®, glasgobos och mediaservers (försäljning, konsulation)
3Dgrafik och mycket mer
Ort: Stockholm

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Peppe Tannemyr »

Med tanke på att dom anser att avgifterna skall behållas av Bra Mässor nu ett halvår för redan utsatta företag ( vilket dom själva säkerligen är också såklart ) som kan behöva dessa pengar bättre och kanske en del inte nu ens har råd att lägga pengarna på en mässa, även om den blir i höst,tycker jag är i praktiken dumt, LLB borde fatta bättre, vissa kanske till och med riskerar konkurs innan mässan....

Det är ju såklart en situation vi alla drabbas av nu...men det bättrar ju inte på detta med att hantera det på det sätt dom gjort detta nu.
Men att behålla avgifterna i en stund då säkerligen dom flesta av oss utställare har stora ekonomiska problem av just denna "force majeoure" är inte.... okey agerande.

Jag kommer själv säkerligen att dumpa LLB och avstå deras mässor i framtiden pga av deras besked, inte skulle nån av våra kunder t.ex acceptera att beställa en leverans på utsatt tid, betala och sen skylla på force majeure och inte leverera på utsatt tid, MEN behålla pengarna och hänvisa till nästa beställning.....att behandla sina kunder / medlemmar på det sättet är bara så dumt att dom förtjänar att bli utan utställare.
Vi skulle aldrig kunna behålla våra kunder på ett sånt agerande

Jag får se hur som svarar, har skickat en fråga till dom, hur dom svarar kommer att avgöra mitt eget deltagande

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Jonas Larsson »

Tycker du ska framföra din kritik direkt till LLB Peppe (vilket jag antar du har gjort), är det tillräckligt många som gör de så kanske de överväger en ändring. Även om jag kan hålla med i sak så krävs det ju ändå att alla företag hör av sig och meddelar att de inte tycker det är en bra lösning.

Jag vet inte hur man har gjort med andra mässor som också har blivit flyttade, man kanske har någon upparbetad praxis på mässan som gör att man behandlar alla mässor likadant och inte tar hänsyn till den specifika mässan.

Ang force majeure så kan jag hålla med, men har ändå sett eventbolag ställa in föreställningar, och lyckas man inte hitta ett nytt datum så ställer man in och hänvisar till force majeure och besökarna som har betalat sin biljett får inga pengar återbetalda. Vissa bolag återbetalar med hänsyn till godwill, så inställningen är lite olika kan man säga.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Peppe Tannemyr
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 24 sep 2009, 15:23
Presentation: Peppe Tannemyr SSR/Beacon
Digigobos®, glasgobos och mediaservers (försäljning, konsulation)
3Dgrafik och mycket mer
Ort: Stockholm

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Peppe Tannemyr »

Klart jag har skrivit till båda, man vill ju veta hur dom tänker och framför allt hur dom svarar.

Min tanke var mer att situationen är väldigt speciell för alla, LLB ger uppdraget till BraMässor och bör, enligt mig iallafall, ha bedömt att
utställare där många är små företagare säkerligen kommer att ha en tung period framför sig, och betalat för nåt som inte blir av borde få
besluta sig om att dessa pengar kanske behövs i företaget nu, just eftersom situationen är som den är.

Avtalet är ju som alla, men ger ju som vanligt , om man lusläser , dom rätt att inte ens behöva utföra en mässa på force majeore, så är det ju...
Och som du skriver, klagar ingen eller frågar så blir inget ifrågasatt heller. Godwill kanske behövs för detta, eftersom vi inte är storbolag etc.
Jag gissar att dom eventbolag som sköter saker med godwill också behåller sina kunder om dom nu misslyckats med nåt.

Dom kostnader LLB Expo medför är lite svår att jämföra dock med biljettpriser, som man antagligen är en mindre summa att hantera , men jag förstår din tanke dock.

Användarvisningsbild
Ronny Bernström
Rookie
Rookie
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 22:44
Presentation: Monitor och FOH. Har under årens lopp turnerat med Clawfinger, Meshuggah, The Poodles, Agnes och Europe sedan 2007

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Ronny Bernström »

Hej jag håller med er alla. Vi kanske skulle gå ihop i gemensam kampanj. Då kanske det kan hända något.
/Rompa

Peppe Tannemyr
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 24 sep 2009, 15:23
Presentation: Peppe Tannemyr SSR/Beacon
Digigobos®, glasgobos och mediaservers (försäljning, konsulation)
3Dgrafik och mycket mer
Ort: Stockholm

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Peppe Tannemyr »

Om alla skriver som också anser detta till både LLB och Bra Mässor kanske dom tar sig en funderare på om det var rätt beslut dom tagit.
Är man nöjd dock med beslutet, kanske man skall skriva det, det kanske visar på vad majoriteten tycker av oss utställare för dom och
som sagt överväga sitt beslut.

https://llb.se/kontakta-oss/

peter.nasman@bramassor.se ( projektansvarig för LLB mässan)

Peppe Tannemyr
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 24 sep 2009, 15:23
Presentation: Peppe Tannemyr SSR/Beacon
Digigobos®, glasgobos och mediaservers (försäljning, konsulation)
3Dgrafik och mycket mer
Ort: Stockholm

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Peppe Tannemyr »

Efter samtal med BraMässor så är det dock helt uteslutet med några som helst återbetalningar, detta är tydligen praxis och vill man avboka så
görs detta som om mässan utförts, dvs det finns ingen som helst möjlighet, vare det är Corona eller inte att alls avboka sig. Detta är deras regler.
Så det finns inte mycket mer egentligen att vare sig tycka eller tänka om detta.

(från 10 i deras avtal)
"Bra Mässor fritager sig från skyldighet att fullgöra sin del av avtalet
och från skyldighet att erlägga skadestånd om Bra Mässor åtagande inte alls eller endast till onormalt
hög kostnad kan fullgöras på grund av krig eller upplopp, eller på grund av sådan arbetsinställelse,
blockad, eldsvåda, explosion eller ingrepp av offentlig myndighet som Bra Mässor inte råder över och
inte heller rimligen kunnat förutse"


Skadestånd är för mig ersättning för skada, men är tydligen att betrakta även som den erlagda avgiften.

Har inte fått svar från LLB dock, men det spelar ingen roll egentligen nu.Man kanske kan be dom värna om sina medlemmar och utställare att ha lite mera information om att avbokar man deras mässa så finns det inte en chans att erhålla nåt tillbaka även i normalt läge, inte bara i kris situationer.

Så antingen är man verksam i November och ställer ut, har man inte klarat denna kris så gick era monterpengar åt bara.
Man verkar hela tiden glömma att läsa det finstilta.......over and out!

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Michael Christiansen »

Hej
Som totalt skyddad av min konkurs och inga idéer om att jag någonsin ska ställa ut på LLB mässan, då är mitt råd:

Hela branschen, bojkotta LLB under hösten!

Ge fan i att ställa ut, stanna hemma, fixa till någon gemensam portal, där Ni kan streama om produkter och interagera. Håll forumet vid liv och bygg upp relationerna här. Stor eloge til Jonas och crew för att ha skapat ett mycket rumsrent och sakligt forum, där alla är i ögonhöjd!

Åk inte till Älvsjö och stötta en rutten affärsidé.

Mässförmatet som LLB, höll på att dö ut redan i 2018 och mina dåvarande kunder, bortsett från en stor monter på LLB, valde inte att ställa ut i år.

BraMässor blöder också nu, men det känns nedrigt, egoistisk och osolidarisk, att dom inte vill återbetala och stötta trängda utställare.

Skit i dom, det kommer ändå att bli sista gången med LLB, för branschen var på väg bort från mässor och ingen, i n g e n vet hur detta kommer att sluta, så det är då inte på LLB som jag kommer att spela mina lottopengar på!

Däremot kunne ÅFerna gärna ställa till med en liten mässa, öl och eksotisk dans på typ München eller något annat hak. Inte alls svårt.
Det kommer branschen att behöva - sammanhållning, solidaritet och gemenskap och det kommer a l l a att sucka efter, efter stålbadet!

Jag har alltid varit supersocial, inkluderande och tillmöteskommande, men om det är som Peppe beskriver, då har jag då tappat min barnatro, nyfikenhet och hopp på hela ljud/ljus systemet och insett att jag har funnit mig i för mycket bullshit i 30 år...

Stå samman, stå på Er och jag hoppas verkligen BraMässor nu fattar, att skiten har träffat fläkten!

Mvh Micke i København
maximum bass - on all frequencies

Peppe Tannemyr
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 24 sep 2009, 15:23
Presentation: Peppe Tannemyr SSR/Beacon
Digigobos®, glasgobos och mediaservers (försäljning, konsulation)
3Dgrafik och mycket mer
Ort: Stockholm

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Peppe Tannemyr »

Jag uppfattar det som dom gör vad dom kan, från deras håll sett. dvs flytta mässan för att kunna utföra den alls, vilket kan ses som positivt handlande iallafall. Vad jag mer hoppades på var just att förståelsen för småföretagare och summor som är betydande är egentligen bara nu är borta kanske,dom skulle ge alternativet att att få avgifterna tillbaks då mässan inte blir av, beroende på avbokningsregler, men såna finns tydligen inte alls i Bra mässors avtal , som utför detta åt LLB. Bara att läsa avtalet.

I en kristid så drabbas ofta vi små, privatpersoner eller småföretagare mest, tyvärr, och detta är ett tydligt exempel. Och kanske LLB som på nåt sätt är den gemensamma faktorn och utför denna mässa med hjälp av Bra Mässor då ha ett avtal dom emellan som skyddar sina utställare lite mer.....
Men som sagt svaret var praxis i utställarbranschen ( dock verkar det finnas varierande tillämpningar om man söker lite )

Jag tror tyvärr inte att nån av oss har ekonomisk möjlighet att bara skänka bort dessa avgifter och inte ställa ut i November, kanske det vore det ett ställningstagande som biter, men är nog orealistiskt önsketänkande.

Vi har som Beacon varit med i LLB sen mycket länge, ställt ut på samtliga mässor, även en del Mini LLB, vi har avslutat medlemskapet och blir det av i november blir det dock som avslut på deltagande i nåt med LLB.

Peppe Tannemyr
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 24 sep 2009, 15:23
Presentation: Peppe Tannemyr SSR/Beacon
Digigobos®, glasgobos och mediaservers (försäljning, konsulation)
3Dgrafik och mycket mer
Ort: Stockholm

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Peppe Tannemyr »

Vill bara tillägga att LLB själva inte svarat alls på mitt mail. Bara det gör vårt beslut lättare att hädanefter inte vara medlemmar eller ställa ut på deras arrangemang. Bra Mässor hade iallafall kurage att ringa mig, även om det inte var tillfredställande utkomst av det samtalet.Praxis borde vara att blir inte det man betalt för genomfört så skall man iallafall ha möjligheten att få större delen återbetalt om man inte har möjlighet att delta på flyttade datum såpass långt fram...

Kanske man skall använda sin monter man ändå betalt som kaffebar och över en kaffe och enbart använda den till att tycka till med andra om detta, och inte vare sig visa eller alls demonstrera nån produkt eller liknande.dvs nån slags protest...

Jag hoppas att andra gjort förfrågan dock om att LLB expos utställaravtal kanske inte är dom bästa för utställarna.
Jag är iallafall väldigt missnöjd.

Daniel Ravald
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 343
Blev medlem: ons 01 okt 2008, 22:35
Presentation: Amplitude Audio & HR-AV Produkter AB.
Ort: Båstad
Kontakt:

Re: Mässor inställda pga Corona

Inlägg av Daniel Ravald »

Jag har inte heller fått svar från LLB. Det blir min första och högst troligt sista LLB-mässa som utställare.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster