Försäkringar

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Det beror på villkoren i försäkringen som du accepterat genom att betala premien. Det absolut vanligaste är att den ersätts med marknadsvärdet.

Att premien sätts beroende på vilket värde du anger betyder inte automatiskt att du får ut ett högre belopp vid skada om inte villkoren säger så. Det står förmodligen tydligt i de villkor man aldrig orkar läsa...

Tänk på att du också betalar premie beroende på vad dina andra Kadettkompisar får vid skador på sina bilar.

Nicke: Om avbrottsförsäkringen täcker avbrott upp till 30 dagar så är det väl just det den täcker antar jag? Vad är det som är konstigt med det?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag tänker på om det tar mer än 30dgr...På vems bekostnad är det då? Jo du som försäkringstagare får stå ditt egen avbrott. Försäkringsbolaget menar att du själv ska se till att skadan inte överskrider dessa dagar. Om du inte har råd att köpa in nya varor så står du i skiten. Det är ingen som tänker på denna sel, det är dit jag vill komma.

Vi föräkringstagare måste ställa högre krav på avbrottsdelen.

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Ja det är ju bara att säga att man vill ha 90 dagar istället, då kostar säkert premien mer än tre gånger så mkt iofs...
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Skriv svar