Microdot?

Här kan du diskutera olika kablar, kontakter, 19" panaler, uttagsboxar mm.
Användarvisningsbild
Jacob Henriksen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 103
Blev medlem: fre 25 jul 2008, 14:26
Presentation: En kille på 21 vårar som sedan jag var 13 år intresserat mig av ljudteknik och har även självstuderat ljudteknik sedan dess. Främst med hjälp av Hans Nicklassons bok "Jakten på det perfekta PA-ljudet".

Sommaren 2013 uppfylldes en av mina drömmar då jag tillsammans med en kompis startade företag i branschen.
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Microdot?

Inlägg av Jacob Henriksen »

Hej!

Undrar om någon här kan farklara mer utförligt vad kontakttypen microdot är?

Och hur gör jag om jag vill ha mikrofonen med denna kontakt ansluten med xlr i mitt bord? Räcker det med en simpel adapter?

Anton Jonsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 20 sep 2007, 16:31
Ort: Mariestad

Re: Microdot?

Inlägg av Anton Jonsson »

De brukar sitta microdot på dom flesta av dpa:s små micar, du kan köpa en phantomadapter av dom med microdot i ena änden och xlrhane i andra. borde även fungera med andra fabrikat också men lovar inget.

Daniel G Johansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 21
Blev medlem: fre 02 apr 2010, 00:56
Presentation: Daniel Johansson, född i Markaryd, bor i Lund. Studerar och jobbar med ljudteknik.
Ort: Lund

Re: Microdot?

Inlägg av Daniel G Johansson »

JTS har en billigare variant, 250 kr/ st ink moms. Hur vida de löser dina problem vet jag inte men det är ju inte så värst dyrt i förhållande till DPAs adapter.

http://www.crafton.se" onclick="window.open(this.href);return false; är generalagent

Användarvisningsbild
Jacob Henriksen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 103
Blev medlem: fre 25 jul 2008, 14:26
Presentation: En kille på 21 vårar som sedan jag var 13 år intresserat mig av ljudteknik och har även självstuderat ljudteknik sedan dess. Främst med hjälp av Hans Nicklassons bok "Jakten på det perfekta PA-ljudet".

Sommaren 2013 uppfylldes en av mina drömmar då jag tillsammans med en kompis startade företag i branschen.
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Microdot?

Inlägg av Jacob Henriksen »

Daniel, hittar inte den adapter jag söker i JTS sortiment...
Alltså MicroDot - 3 pin xlr male

DPAs var dock, som du säger, rätt dyr... så ett billigare, men lika välfungerande, fabrikat vore att föredra.

Daniel G Johansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 21
Blev medlem: fre 02 apr 2010, 00:56
Presentation: Daniel Johansson, född i Markaryd, bor i Lund. Studerar och jobbar med ljudteknik.
Ort: Lund

Re: Microdot?

Inlägg av Daniel G Johansson »

Förlåt det var jag som var förvirrad. Vi har kontakterat alla våra DPA med TA4f och det är det som säljs av JTS. My bad!!

Användarvisningsbild
Jacob Henriksen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 103
Blev medlem: fre 25 jul 2008, 14:26
Presentation: En kille på 21 vårar som sedan jag var 13 år intresserat mig av ljudteknik och har även självstuderat ljudteknik sedan dess. Främst med hjälp av Hans Nicklassons bok "Jakten på det perfekta PA-ljudet".

Sommaren 2013 uppfylldes en av mina drömmar då jag tillsammans med en kompis startade företag i branschen.
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Microdot?

Inlägg av Jacob Henriksen »

Jaha, okej! Ingen fara :)

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 41 och 0 gäster