Montering Neutrik NP2R-CS

Här kan du diskutera olika kablar, kontakter, 19" panaler, uttagsboxar mm.
Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Montering Neutrik NP2R-CS

Inlägg av Mikael Thieme »

Vet någon ärad/ärrad kollega hur skärmen skall anslutas i en vinklad Neutrik NP2R-CS teleplugg? Modellen finns inte med på Neutriks hemsida, och det finns ingen uppenbar lödpunkt. Ska skärmen helt enkelt (gud förbjude) klämmas mellan dragavlastning och kontaktchassi? :?
Bilagor
NEUTRIK_NP2RCS.jpg

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Montering Neutrik NP2R-CS

Inlägg av Nicke Löfgren »

Det där ser ut som en KinaKopia!!

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Re: Montering Neutrik NP2R-CS

Inlägg av Mikael Thieme »

Bilden plockade jag från nätet nänstans, kontakten jag syftar på är oskiljbar från den på bilden hur som helst. :wink:
Frågan som ställdes kvarstår.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Montering Neutrik NP2R-CS

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag har råkat på den typen av kontakter hos en kund som ville att jag skulle löda. Det va inte roligt. jag vet en som kalla den kontakten för den som Gud glömde och ska man löda den så ska prästen vara långt borta.

Jag löste det så att jag fog fram en litn fil och dilade en ojämn yta som jag fick lodet att fasna på. Hadde jag fått välja i det läget så hadde jag bytt ut den mot ett annat fabrikat för de kontakterna har strulat mycket dock ej de som jag lödade.

Jag hittade en film på youtube som visar hur dy ska göra.

http://www.youtube.com/watch?gl=SE&v=4vDIW544G8Y" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Re: Montering Neutrik NP2R-CS

Inlägg av Mikael Thieme »

Marcus Sandberg skrev:Jag hittade en film på youtube som visar hur dy ska göra.
Tack! Haken är att den batch jag har saknar det lödöra som syns för skärmen på filmen. Med lödöra hade jag inte funderat så länge. :wink: Men jag har slipat och lött på insidan av den tapp som håller plastkåpan nu, det verkar vara det minst dåliga sättet om det inte sitter något lödöra.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Montering Neutrik NP2R-CS

Inlägg av Marcus Sandberg »

Mikael Thieme skrev:
Marcus Sandberg skrev:Jag hittade en film på youtube som visar hur dy ska göra.
Tack! Haken är att den batch jag har saknar det lödöra som syns för skärmen på filmen. Med lödöra hade jag inte funderat så länge. :wink: Men jag har slipat och lött på insidan av den tapp som håller plastkåpan nu, det verkar vara det minst dåliga sättet om det inte sitter något lödöra.
Den kontakten är inte rolig det gäller att ha mer tur än att vinna på Bingolotto för att kunna löda den kontakten. Jag vet inte hur de har tänkt.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 45 och 0 gäster