Ground Support

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Tja, vad är det för skillnad på att ha ett stativ och att ha GS i Salongen? GS borde ju vara större och mer i vägen kan tyckas.

Men, visst kan det vara stabilt att ha!

Fast, till lampor? Tss... :wink:

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Det finns små "tassar", så GS tar inte upp mer plats än storleken på själva basen, till skillnad från stativ så tar upp desto mer...
//Magnus - Fegge & Mattes

Gäst

Inlägg av Gäst »

Och till det räcker inte 450 kg?

Gäst

Inlägg av Gäst »

Queerdoo skrev:Det finns små "tassar", så GS tar inte upp mer plats än storleken på själva basen, till skillnad från stativ så tar upp desto mer...
Det där med att köra utan långben i tycker jag verkar leffsfarlit som vi säjer i skarabörj...

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Ingo: Fattar du inte att man måste ha lajn arrej till läktaren? :roll: :lol:

Queerdoo: Hur pass stadigt är GS med tassar? Jag har tyckt att det verkat osäkert de gånger jag har sett sånt. Och nu vet jag att jag har sent sånt, men jag har aldrig sett själva riggdelen där man fäster outriggers och så.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Ingo: Inte om man stagar vettu... du har ju själv sett hur det är riggat i Herrljunga...
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Ingo: Sluta skriva meddelanden medan jag gör det!

Queerdoo: De gånger jag sett GS stagat har det fortfarande inte sett stadigt ut. Då har det kommit folk och joxat upp projektordukar i stagen, och en gång körde de in i staget med saxliften också :roll:

Det är ju jobbigt om grejorna trillar liksom. Vore skönt att ha lite mer marginaler än "tassar" på 30x30cm och något stag.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Öh, jag vill minas att jag gjorde/försökte göra ljuddesignen där för ett par år sedan till och med... Men jag har inte mer koll för det... Minnet är la sådär....

Gäst

Inlägg av Gäst »

dawen skrev:Ingo: Sluta skriva meddelanden medan jag gör det!
Jag var här först...

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Var inte det där trossraset på någon mässa i staterna orsakat av att man inte hade outriggers?

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jo så var det väl om jag inte minns helt fel. Men då berodde väl kraschen egentligen på att någon försökte justera ett ben med en gaffeltruck när trossen var uppe i luften.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

:shock: :?

Ja, det spelar ju ingen roll vad man har för grejor sålänge man gör fel :roll: :wink:

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

dawen skrev:Queerdoo: De gånger jag sett GS stagat har det fortfarande inte sett stadigt ut. Då har det kommit folk och joxat upp projektordukar i stagen, och en gång körde de in i staget med saxliften också :roll:

Det är ju jobbigt om grejorna trillar liksom. Vore skönt att ha lite mer marginaler än "tassar" på 30x30cm och något stag.
Tja, då det är i en aula så är det inte så lätt att köra in saxliftar i stagen, då både "råna" sitter på väggen som GS står intill.

Och sen är är ju basen på en GS lite större än 30x30cm, snarare 50x50, och "tassarna" sticker ut ca 10cm, så 60x60cm...

Du får väl komma och kika nästa gång...
//Magnus - Fegge & Mattes

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 52 och 0 gäster