Olika output på look unique 2

Här kan du diskutera rökmaskiner, kallrök, haze mm.
Christopher Berg
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 353
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 03:28
Presentation: Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik.
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Olika output på look unique 2

Inlägg av Christopher Berg »

Har två Look Unique 2 maskiner där pumparna dog, och nu är bytta till nya.

Har alltid haft ett litet issue att den ena har alltid varit lite bättre tryck i än den andra maskinen, men inget man inte kunnat jobba runt..

Nu när det sitter helt nya pumpar i båda maskinerna så förväntade vi oss att dom skulle bete sig likadant, men icke!
Den ena maskinen ger mer rök än den andra på samma adress och värde när vi testar..
Dock så märks det mest på 100% output, nere/upp till ~80% så ger dom relativt likvärdigt.

”Vaporizern” i båda maskinerna verkar gå likadant, men reagerar på att den maskinen som trycker mer rök pumpar vätska snabbare, nästan dubbla hastigheten av den andra..

Någon som varit med om det, och kanske vet om det går att ”trimma in” dom?
Hittar bara en liten potentiometer under den optiska vakten för vaporizern, men verkar endast som att den håller koll på om vaporizern jobbar eller ej, då den slog felkod E08 när man justerade den..

Med vänlig hälsning,
Christopher
Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Olika output på look unique 2

Inlägg av Jonas Larsson »

Olika firmware i maskinerna kanske? Antar att det är samma modell av pump i båda maskinerna? Om nu den ena går snabbare så kanske den får signal att gå oftare från kortet? Bara en tanke, vet inte hur pumparna styrs men antar att det bara är till/från, kanske någon PWM styrning där man pulsar spänningen till pumpen.

Kollat något med Look eller Bellalites serviceavd?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Christopher Berg
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 353
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 03:28
Presentation: Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik.
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Olika output på look unique 2

Inlägg av Christopher Berg »

Gissat på något sådant också..

Ska ta och kontakta dom och se om det är något som går att göra något åt..
Nu fungerar dom ju, så ingen extrem grej, men lite störande ibland! :)
Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Olika output på look unique 2

Inlägg av Jonas Areskough »

Upplever samma sak, inget som stört mig då de oftast står på var sin sida om scen och ventilation/vind ändå påverkar. Visst hade det varit en mdg hade jag nog varit mer besviken.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst