Undrar om någon har praktiskt användarerfarenhet av dB DVX 15A eller lillebror 12A. Behöver en bra och hyfsat effektstark fullrangelåda som är
lättriggad och inte för tung till mindre jazz-blues-rockgig. Skall köras med RCF subbar; ART 705A eller 4PRO 8001A. Jag har sedan tidigare RCF TT08A
som låter mycket bra men skulle behöva en storlek större för att komma upp i lite ljudtryck och fyllighet.Har tittat på RCF TT 22-25A och de verkar
oerhört kompetenta, men fruktansvärt dyra. Kanske är det ändå dessa man ska satsa på. det är ju verkligen seriösa konstruktioner som tydligen låter
riktigt bra. Men innan jag beslutar mig tänkte jag iaf se om någon har använt dB DVX-högtalare. det är skralt på nätet med utlåtande, och det finns inga tester vad jag har sett. De ligger väldigt attraktivt till i pris, dock. Patrik
Om dB DVX-högtalare
-
Patrik Strömdahl
- Rookie

- Presentation: Ljuddesigner (redigering-tramp-mix) i film/tv-branchen. Har skaffat PA-utrustning(ljud-ljus) för mindre evenemang. Mkt aktivt
RCF (ART-4PRO-TT+) Gör installationer och inköp av utrustningar
till lokala aktörer i Trosa-Nyköping-Vagnhärad.
- Jonas Wåhlström
- PAR-30

- Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.
Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se - Ort: Linköping
- Kontakt:
Re: Om dB DVX-högtalare
varför inte titta på JBL Eon 515 eller PRX serien! ligger runt 10´:-/st
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Kontakt:
har du redan RCF subbar skulle jag köpt matchande RCF-toppar. Buy once, cry once
Anton
Anton
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
-
Daniel G Johansson
- Rookie

- Presentation: Daniel Johansson, för detta ljudtekniker, numera mest musiker.
0709495615
daniel@tlsound.se - Ort: Lund
Hej!
Vi installerade TT22 (passiva) och TT08 på en klubb nyligen och har kört ljud på dem flera gånger sedan dess. Jag är väldigt nöjd med valet av högtalare!
Db DVX har jag hört på en högtalardemo med väl mastrad CD utomhus. De låter betydligt bättre än vad en del äldre DB Opera högtalare jag tvingats jobba med gör. Verkar helt enkelt vara mkt högtalare för pengarna med en hel del inspiration från RCF. (jag tror det till och med sitter rcf-element i dem?) DVX stod sig också bra i förhållande till EVs ZX3 då vi A/B testade. Hur de håller för att släpas runt på vet jag ej men de verkar vara robusta.
Standard Audio kan säkert hjälpa dig om du har funderingar kring DVX.
Jag hade valt en 12" högtalare då jag tycker de låter bättre, oberoende val av högtalarmärke. Inte minst om du har tillgång till basar. Ända gången jag föredrar en 15" topp är om det saknas basar och det ska spelas "disco".
mvh,
Daniel
Vi installerade TT22 (passiva) och TT08 på en klubb nyligen och har kört ljud på dem flera gånger sedan dess. Jag är väldigt nöjd med valet av högtalare!
Db DVX har jag hört på en högtalardemo med väl mastrad CD utomhus. De låter betydligt bättre än vad en del äldre DB Opera högtalare jag tvingats jobba med gör. Verkar helt enkelt vara mkt högtalare för pengarna med en hel del inspiration från RCF. (jag tror det till och med sitter rcf-element i dem?) DVX stod sig också bra i förhållande till EVs ZX3 då vi A/B testade. Hur de håller för att släpas runt på vet jag ej men de verkar vara robusta.
Standard Audio kan säkert hjälpa dig om du har funderingar kring DVX.
Jag hade valt en 12" högtalare då jag tycker de låter bättre, oberoende val av högtalarmärke. Inte minst om du har tillgång till basar. Ända gången jag föredrar en 15" topp är om det saknas basar och det ska spelas "disco".
mvh,
Daniel
-
Patrik Strömdahl
- Rookie

- Presentation: Ljuddesigner (redigering-tramp-mix) i film/tv-branchen. Har skaffat PA-utrustning(ljud-ljus) för mindre evenemang. Mkt aktivt
RCF (ART-4PRO-TT+) Gör installationer och inköp av utrustningar
till lokala aktörer i Trosa-Nyköping-Vagnhärad.
Tack för alla tips...det är toppen. Ibland behöver man bara"tänka högt" lite. Bra forum det här!