Zachry XP-4400 slutsteg...
- Johan Rex
- PAR-30

- Presentation: 10 år sedan jag lämnade Ljud och Ljusbranchen . tyvärr
- Kontakt:
Zachry XP-4400 slutsteg...
Av gammal vana hamnade Ljudia katalogen i postlådan här om veckan... o efter att ha skummat igenom den hamnade jag bland slutstegen
Det jag fick mig höja på ögonbrynen var det här:
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ ... ?id=931358 &cart_id=
Ett steg som levererar 2x2200 W vid 4 Ohm o inte ens kostar 13 lök... Hur får dom ihop det? Lögn effekt siffra, låter som o slå på krytor eller går det sönder efter en stund? Nåt måste det ju nästa vara, med tanke på att ett professionellt steg med samma siffror kanske kostar 3 gånger så mycket....
Tänker inte under några som helst omständigheter köpa ett, men det vore skoj o veta om nån använt det..?
Det jag fick mig höja på ögonbrynen var det här:
http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ ... ?id=931358 &cart_id=
Ett steg som levererar 2x2200 W vid 4 Ohm o inte ens kostar 13 lök... Hur får dom ihop det? Lögn effekt siffra, låter som o slå på krytor eller går det sönder efter en stund? Nåt måste det ju nästa vara, med tanke på att ett professionellt steg med samma siffror kanske kostar 3 gånger så mycket....
Tänker inte under några som helst omständigheter köpa ett, men det vore skoj o veta om nån använt det..?
(\_/)
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
-
Gustaf Tydén
- PAR-64

- Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................
- David Wennberg
- PAR-64

Gustaf(KMD): Är det verkligen så? Är det inte så att man uppnår 100% THD rätt snart med en bilstereo?
Dessutom finns det en dimension som heter tid som man inte får glömma!
DJR: Antagligen är det dels en överspecifikation, plus att det är ett steg som inte är speciellt välkonstruerat eller välljudande. Ett beggat QSC PLX som exempel gör nog jobbet starkare, billigare och längre.
DJR: Antagligen är det dels en överspecifikation, plus att det är ett steg som inte är speciellt välkonstruerat eller välljudande. Ett beggat QSC PLX som exempel gör nog jobbet starkare, billigare och längre.
KISS. Keep It Simple Stupid.
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Skulle faktiskt vara rätt kul att lägga ett sånt där Zachry på testbänken... men inte tänker jag lägga ut 13 loppor för att göra det 
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Mikael Heurlin
- PAR-30

- Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
- Kontakt:
jag har en lillebrorsa till de steget.. xp-1200 .. har inte använt det speciellt mkt än men än så länge har de funkat kanon å den ger ett rejält ös i mina bashorn även att den inte har så mkt w i 8ohm... sen så kan man ju alltid diskutera vilken nivå man ligger på.. för er som e på högre nivå tycker antagligen att de e skit men för min verksamhet funkar det 
-
Nicklas Arlevall
- PAR-46

- Kontakt:
-
Mikael Heurlin
- PAR-30

- Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
- Kontakt: