Mini Line-array??

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

...såvida man inte med kompression avser kompression med oändligt hög ratio, d.v.s. limitering - men det är ju en helt annan sak!
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

loudnlight skrev:Om man nu inte är ett megaföretag som måste gå efter rider, så är det nog inte så dumt att jobba med utrustning som man trivs med och känner att man kan göra ett bra jobb med.
Jag kör med HK (gissa varför)
Vi är ett gansk litet företag, men ändå behöver vi rätta oss efter raiders så gott som varje månad. Eller så kanske det kommer hand i hand, när man har raidervänliga produkter då börjar raiderjobban dimpa ner i mailboxen.

Bara en fundering.

Vi använder EAW och det har ingen haft något emot än så länge. Vilket måste betyda att det är raidervänligt:)

PS. combaya min vän! DS.

David G. Åhman
PAR-36
PAR-36

Inlägg av David G. Åhman »

Att man spelar en rigg så att den börjar limitera är väl ett väldigt tydligt tecken på att den är underdimensionerad.....?! eller på vilka grunder menar man att den inte är det?

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Det är Renkus-Heinz som flyttar delning, om jag minns rätt.
En MSL3-rigg börjar ju limitera bara man sätter igång den, så det är ju inte så spännande som jämförelseobjekt ;-)
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Kontakt:

Inlägg av Christer Löfgren »

Gustaf(KMD) skrev:
loudnlight skrev:Om man nu inte är ett megaföretag som måste gå efter rider, så är det nog inte så dumt att jobba med utrustning som man trivs med och känner att man kan göra ett bra jobb med.
Jag kör med HK (gissa varför)
Vi är ett gansk litet företag, men ändå behöver vi rätta oss efter raiders så gott som varje månad. Eller så kanske det kommer hand i hand, när man har raidervänliga produkter då börjar raiderjobban dimpa ner i mailboxen.

Bara en fundering.

Vi använder EAW och det har ingen haft något emot än så länge. Vilket måste betyda att det är raidervänligt:)

Det behöver inte vara raidervänligt bara för att ingen klagar om ingen klagar ser jag det som att man har gjort ett bra jobb vilket jag är övertygad om att ni gör på EAW

PS. combaya min vän! DS.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Om någon skulle klaga så gör dom det innan giget. Man måste få riggen godkänd av den ansvarige teknikern, det är ju därför man skickar en raider. Så därför säger jag tvärtemot. Om ingen klagar så är produkten raidervänlig. Sen kan folk klaga även om man har bra utrustning men det ör ett helt annat kapittel.

Skriv svar