Men i Falkenberg och Gävle kommuner är det ganska lika.
Hur ställa in steg efter högtalare?
- Leif Baltazars
- PAR-64

- Inlägg: 921
- Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
- Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
- Ort: Gävle
- Kontakt:
Inte bara att det är olika i olika kommuner, det varierar från timme till timme och med vilken fot man trädde först igenom kallingarna när man klev upp.
Men i Falkenberg och Gävle kommuner är det ganska lika.
Men i Falkenberg och Gävle kommuner är det ganska lika.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
-
Per Johanson
- PAR-64

- Inlägg: 1504
- Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
- Ort: Lidköping
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Inlägg: 1074
- Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Ort: Umeå
- Kontakt:
finns ju massor av passivt delade aktiva högtalare 
jag tror det är rätt många som glömmer bort det där med gain och ingångskänslighet när man sätter ihop sina riggar. hur många har ens kollat upp vilken gain stegen har osv?
sub-topp är ju rätt lätt att lyssna sig till en bra balans, men när det kommer till 2-vägs aktiva toppar är det ju väldigt viktigt att man får det rätt från början.
jag tror det är rätt många som glömmer bort det där med gain och ingångskänslighet när man sätter ihop sina riggar. hur många har ens kollat upp vilken gain stegen har osv?
sub-topp är ju rätt lätt att lyssna sig till en bra balans, men när det kommer till 2-vägs aktiva toppar är det ju väldigt viktigt att man får det rätt från början.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
-
Mikael Thieme
- PAR-64

- Inlägg: 790
- Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
- Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
- Ort: Falkenberg
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster

