Hur bra är våra slutsteg?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Bo-Göran Nilsson
PAR-20
PAR-20
Presentation: Coverbands musiker spelar Gitarr.
HIFI nörd

Hur bra är våra slutsteg?

Inlägg av Bo-Göran Nilsson »

Jag har inte hittat mkt info om våra slutsteg men de låter väldigt bra men mindre kännda! ni proffs kanske kan ge mig mer info om våra nya steg som hittades beg till rånarpriser med tanke på vad de kostar nya.
RAM Audio BU1400 och BU1600.
Bild

Börje Svenzon
PAR-20
PAR-20
Presentation: DJ sedan slutet av 60 talet och firma för uthyrning av ljud och ljus sedan dryg 20 år.

Re: Hur bra är våra slutsteg?

Inlägg av Börje Svenzon »

Dom går nog inte så "tungt" med den last som du har beskrivit. Spela tills dom tystnar och laga sedan. Annars är min absoluta uppfattning att tunga steg spelar bättre och längre än lätta steg. Man ska ju kanske inte fjällvandra med dom. Själv har jag kört med Spanska Master steg i drygt 15 år och inte ett enda har gått sönder eller krånglat. Även dom kommer från Johan på Supersonic. :-) Kan man va annat än nöjd när prylarna bara lirar ?

//Master

Bo-Göran Nilsson
PAR-20
PAR-20
Presentation: Coverbands musiker spelar Gitarr.
HIFI nörd

Inlägg av Bo-Göran Nilsson »

Men någon som känner till tillverkarn de hör ju inte till det superbilliga segmentet.
Märktes att de spelade snyggare och mera djupbas som är tajt HIFI känsla.
Spelar snyggare än våra Qsc steg.
Inget brus känns som HIFI
1500w QSC steget som sitter längst ner väger bly vilken ryggknäckare vet inte när det kan vara tllverkat men klart det bästa QSC steget vi ägt.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

QSC-steget är ju tillverkat någon gång runt tiden Sundsvall brann, så att det är tyngre är knappast förvånande (inte heller att de faktiskt börjar gå sönder av ren ålder). Att moderna steg dessuton låter lite bättre är inte heller någon kioskvältare.

Om du ska jämföra så gör det i så fall med ett QSC från samma sekel. QSC har fungerat alldeles ypperligt för mig under väldigt många år. Har aldrig haft så lite reparationer som med dem.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Magnus Nilsson
Rookie
Rookie

Inlägg av Magnus Nilsson »

Tror att totalljud sålde dom en gång i tiden.

hittade lite info
http://www.ramaudio.com/pdf/RAM_BUSeries_manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar