Tjena!!
Som ni redan kanske förstått så har jag byggt baslådor, närmare bestämt 2st 118 av basreflextyp med Rcfelement i. Och än mindre överraskande så har jag inte riktig koll på hur mycket man ska dämpa med i lådan. Ska man täcka in alla väggar med dämpull lr skumgummi eller räcker det med metallhandtagen?
Här borde finnas nån med lite koll känner jag.
Johannes
Dämpning i baslådor!
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Tomas Jern
- PAR-20

- Kontakt:
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
-
Tomas Jern
- PAR-20

- Kontakt:
Biltema har.
Annars har väl alla som säljer högtalarmaterial. Ljudia, Totalljud, Boströms, Hifikit mfl.
Hobby och sybehörsaffärer kan ha nått liknande.
Men att föredra är ju material som är anpassat för högtalardämpning. Ska ju gärna ha vettiga dämpegenskaper vara brandsäkert mm.
Annars har väl alla som säljer högtalarmaterial. Ljudia, Totalljud, Boströms, Hifikit mfl.
Hobby och sybehörsaffärer kan ha nått liknande.
Men att föredra är ju material som är anpassat för högtalardämpning. Ska ju gärna ha vettiga dämpegenskaper vara brandsäkert mm.
Måste man skriva nått här?
-
Robban Markusson
- PAR-20

Biltemas funkar faktiskt bra, ingen rulle utan 5 ark/ påse 60x40cm typ. Ganska tunna dock så vill man kan man lägga dubbla lager. skaffa en kraftig häftpistol så slipper du knöla med lim. Alla stora ytor som kan reflektera ljud bör kläs i en basreflex, slutna lådor fyller man lite mer i regel. Glöm inte o staga lådan ordentligt.
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt: