Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Presentation: Frilansande ljudtekniker och musiker (basist) som håller till i Sörmland. Spelar hellre än rattar ljud om jag ska vara ärlig, men underhåller kunskaperna genom några ljudgig per år.
Hej! En amatörteater för musikaler äger 12 st Mipro trådlösa system för "myggor". Nu ser föreningen över möjligheten att komplettera uppsättningen med 4 st likadana system till. Frågan är själva mickarna. Hittills har man ägt och hyrt in DPA 4061 eller likvärdiga med rätt sorts mini-XLR som passar Mipro. Kravet på ljudet på dessa ytterligare 4 system är inte det högsta eftersom de skulle som oftast kunna användas av några av de yngsta deltagarna i en ensemble med få repliker och få sånginsatser. Men man vill samtidigt inte köpa sig problem förstås.
Vad säger vi om Mipros MU-55LS lavalier mikar? Någon som har erfarenhet? Kostar bara 1000 kr jämfört med DPA på 4000 kr och har rätt mini-XLR från start. Är det skit man får eller går det att ratta? Finns det andra goda förslag/tips på mickar som låter tillräckligt bra för säg halva priset av en DPA? Ska det helst vara omni-directional? Hjälp sökes från er mer erfarna
Presentation: Ljudtekniker både FOH och monitor. Jag föredrar att jobba med Allen & Heat I-live, Qu och Gld men har även erfarenhet av: Yamaha Ls9, M7cl, CL och QL Soundcraft Si och Vi Midas Pro1 och M32 Behringer X32, Mackie TT24, Presonus
Certifierad L-Acoustics: System Fundamentals level 1, K2 system level 1 VCLS Design optimization level 2
Använder själv 8st MU-55 till olika teatergrupper och de fungerar utmärkt. Brukar tejpa dem på kinden och sen är de ganska enkla att eq-a, basavskärning och en liten topp i övre mid brukar räcka. Var försiktig handhavandemässigt vid infästningen mellan själva micken och kabeln, där har ett par av mina gett upp.
Hej!
Har under minst 15 år använt Mipros MU-55, helt ok, krånglar nästan aldrig, tål svett o fukt bra, brukar sätta på ett litet mini puffskydd, köpes på Monacor, modell WS-200/SK.
Tejpar på kinden, viktigt med placeringen, går att ratta till riktigt bra ljud, absolut prisvärda! Använder dem fortfarande, efter uppdatering av nya system/frekvens regler. Har ett 20 tal, inköpta från generalagenten för Mipro.