Sökes: LED bars, LED-sfäreffekt, tross, DJ-kontroller

Letar du efter något speciellt? Här kan du sätta ut dina köpes annonser!
Användarvisningsbild
Jan Dalheimer
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 22 jul 2016, 15:10
Presentation: Allmänt teknik-intresserad som ofta tar hand om ljud/ljus och annan teknik i de föreningar jag är aktiv inom.
Ort: Gävle

Sökes: LED bars, LED-sfäreffekt, tross, DJ-kontroller

Inlägg av Jan Dalheimer »

Vill utöka min prylsamling lite, så tänkte lägga upp en sökes-"annons" här ifall någon kanske har lite saker liggandes.

Jag är särskilt ute efter:
* LED bars, främst med x-in-1 LEDs
* Sfäreffekt, typ ADJ Starburst, Chauvet Rotosphere eller dylik
* Tross, har i dagsläget inget så öppen för de flesta fabrikat, mitt första "mål" är antingen två fristående pelare eller två pelare med tross däremellan

Vet inte hur relevant det är i detta forum, men är även sugen på att uppgradera min DJ-kontroll, har främst tittat på följande:
* Denon MC7000 eller MCX8000
* Pioneer DDJ-SX2, DDJ-SZ, eller någon av efterföljarna
* Roland DJ-808
Siktar in mig på max 6500 kr för DJ-kontroller, beroende på modell och skick. Vill någon bli av med en fungerande Denon Prime 4 eller Pioneer XDJ-XZ för samma pris tackar jag inte nej...

EDIT: Bara någon dag efter detta inlägg stötte jag äntligen på en bra annons på blocket, så detta är inte längre aktuellt!

Jag tittar även lite (men inte lika mycket som ovanstående) efter LED PARs, LED strips, andra ljuseffekter såsom moving heads, sequencers/drummachines (typ Roland TR-8), en Traktor F1, m.m.

I dagsläget är ljud och ljus bara en hobby för mig, vilket innebär att priset (tyvärr) spelar ganska stor roll för mig, däremot är skick inte lika viktigt (jag bryr mig inte om skönhetsfel så länge det fungerar, men se även slutet av detta stycke). Så har du grejer som är för tilltufsade för att använda i din egna verksamhet kanske de kan få nytt liv hos mig! I vissa fall är jag även intresserad av defekta prylar (ifall jag antingen tror att jag kan laga dem eller ifall det finns intressanta delar att återanvända för andra projekt).

Jag kan hämta i Gävle med omnejd (inklusive Uppsala, delar av Dalarna och såklart Gävleborg), annars står jag såklart för frakten ifall det går att ordna (men behöver väga in det i priset).

Inget av detta är jättebråttom, så springer du på detta inlägg om några månader så får du fortfarande gärna höra av dig!

Peter Martinsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 18
Blev medlem: mån 31 dec 2018, 15:43
Presentation: Ljud och ljustokig kock helt enkelt, jag har redan sjukt mycket pa för att vara privat person men..
Man kan aldrig ha för mycket ;)

Re: Sökes: LED bars, LED-sfäreffekt, tross, DJ-kontroller

Inlägg av Peter Martinsson »

Hej

Har 5stycken adj sweeper quad led till salu i nyskick!
Med väskor
Grejorna finns 6 mil söder om gbg

https://www.google.com/amp/s/www.gear4m ... D-LED/1OU9

Maila om intresse finns

vinochsprit@hotmail.com

Mvh

Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sökes: LED bars, LED-sfäreffekt, tross, DJ-kontroller

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej.
Jag har trossplattor, truss och några hörn till salu om de är intressant.
Finns i Sthlm.
/Thomas

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Sökes: LED bars, LED-sfäreffekt, tross, DJ-kontroller

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag har ett gäng av dessa

Pixel styrda om man vill, 111kanaler
61BBD216-1E0B-479E-8200-CBCE921D366F.jpeg
https://www.musikhaus-korn.de/en/varyte ... /pd/121951

Finns ett litet fel på dessa, det är mjuk touch knappar som är svåra
att trycka på! Funderar på att göra en ny med tryckknappar
Allt annat funkar till 100%

Kan säljas till bra pris

Användarvisningsbild
Jan Dalheimer
Rookie
Rookie
Inlägg: 9
Blev medlem: fre 22 jul 2016, 15:10
Presentation: Allmänt teknik-intresserad som ofta tar hand om ljud/ljus och annan teknik i de föreningar jag är aktiv inom.
Ort: Gävle

Re: Sökes: LED bars, LED-sfäreffekt, tross, DJ-kontroller

Inlägg av Jan Dalheimer »

Peter Martinsson skrev:
tis 31 mar 2020, 16:31
Thomas Nilsson skrev:
tis 31 mar 2020, 17:25
Nicke Löfgren skrev:
tis 31 mar 2020, 22:13
Ni har alla tre PM!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster