Köp man ångrar.

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Köp man ångrar.

Inlägg av Henrik Hansson »

Tänkte bara dela med mig av en tråkigt jobbig sak. Jag köpte mig en Acer Aspire2001, som verkar vara en rätt ny serie, som jag tänkt använda till min Ecue programmer och lite annat smått och gott. Denna burk köptes strax innan jul 2003 och är just nu inne på service för ANDRA gången. Jag börjar bli smått grinig eftersom den helst skall gå på gig nästa vecka. Datorn slarvar bort hårddisken lite då och då och byte av disk avhjälpte tydligen inte problemet. Förhoppningsvis kan de få fason på burken denna gång, annars j-lar anamma.

Någon annan som har liknande erfarenheter av Acer-datorer? Någon med positiva sådana?

/Henrik
Senast redigerad av 1 Henrik Hansson, redigerad totalt 0 gånger.
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Gunnar Klintberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 09 mar 2004, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Gunnar Klintberg »

Nä det finns nog bara negativa saker att säga om Acer datorer och speciellt från 1996 fram till 2001.

Firman jag jobbade på under den tiden var ÅF för Acer och det var mycket strul. Men det som var positivt var faktiskt Telub i Växjö som lagade alla fel på den tiden.
Men de kanske har bytt service ställe numera.

Fast så mycket sämre än EUD eller Network var de inte om man jämförde kvalitén då.
Numera så vet jag inte eftersom jag inte jobbar med hårdvara längre.

Jens Nilsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: lör 06 sep 2003, 01:00

Inlägg av Jens Nilsson »

Under 2001-2002 jobbade jag som datatekniker på ett större företag, vilket delade ut acer bärbara till sina anställda. Vad jag minns så fungerade de mycket bra. (iallafall under året som jag var där).
Senast redigerad av 1 Jens Nilsson, redigerad totalt 0 gånger.

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

Gugge skrev: Firman jag jobbade på under den tiden var ÅF för Acer och det var mycket strul. Men det som var positivt var faktiskt Telub i Växjö som lagade alla fel på den tiden.
Men de kanske har bytt service ställe numera.
Nu UPS''ar man datorn till tyskland vilket förstås ej är helt smidigt.
Och den här burken jag har verkar vara en ny serie så den är inte från de år du beskriver. Av någon anledning heter serien Aspire 2000 och min burk Aspire 2001.

/H
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Morsan är inne på sin andra Acerlaptop, och jag har inte haft några problem med någon av dem. Men, visst känns det i pekplatta och liknande att prislappen är lite lägre än vissa andra tillverkare.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster