Jag blev lite nyfiken, då det ju redan finns företag som importerar kopior från Kina och sedan sätter sitt eget namn på produkterna och kallar dem liknande namn som originalen, trots att det enda som är likt är utseendet.
Tittar man på newplayaudios hemsida och klickar sig fram till Nexo och modellen ps10, så ser man att det inte är orginal Nexo på bilden. Det syns främst på baselementet, som man kan skymta genom gallret.
Min bedömning är att det är kopior, om priset låter för billigt så är det oftast det, jag kan inte tänka mig att t.ex. Shure kan sälja mickar så billigt i Kina att detta företag kan sälja en sm58 för 10 dollar.
Tittar man på slutstegen i prislistan och Crests CA-serie så hittar man CA-20, vad är detta? Mig veterligen så har Crest Audio ingen modell som heter CA-20 i sitt sortiment.
Bilden på CA-9 har de tagit från zZounds hemsida/webshop, man ser loggan nere i vänsta hörnet.
Så även om dessa slutsteg kostar några tusen så är min bedömning att det är kopior.
Om någon ska beställa, så kan jag nog tänka mig att beställa någon enstaka produkt, just för att konstatera om det är en kopia eller inte. Jag skulle inte våga lägga en stororder med risken att få hem kopior som inte alls stämmer med vare sig specifikation eller förväntningar.
Jag har en bekant i en annan bransch som handlat lite produkter från asien och ibland kan man begära att få enstaka "varuprover" skickade, detta är nog att rekommendera som ett första steg.
Ska bli spännande att läsa om ev. framtida beställning i denna tråd
Mvh
Kristian