Cesars pallace Helsingborg, vilken låt stängde stället?

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Magnus Stridsberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 196
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 01:00
Ort: Örkelljunga
Kontakt:

Cesars pallace Helsingborg, vilken låt stängde stället?

Inlägg av Magnus Stridsberg »

En ganska smal fråga kanske, men någon av er som spelade på detta diskotek i slutet av 80-talet kanske kan hjälpa mig. Det spelades alltid samma låt som sista dans. Detta var en instrumental låt, men jag har inte en aning om vare sig vad den heter eller vem som gjort den. Finns det någon med bra minne som kan hjälpa mig med vilken det kan ha varit?
Magnus - www.lightshow.se
Samlare av gamla ljuseffekter

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Cesars pallace Helsingborg, vilken låt stängde stället?

Inlägg av Nicke Löfgren »

Testa å ställ frågan i någon Facebook grupp.

Mycket mer folk ser din fundering å lättare få svar

Pelle Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 92
Blev medlem: tor 09 aug 2018, 19:51
Presentation: Gammal DJ från Skåne under 80-90 talet. Installerat ljud/ljus på flera diskotek och kört portabelt.
Ort: Stockholm

Re: Cesars pallace Helsingborg, vilken låt stängde stället?

Inlägg av Pelle Widell »

Magnus Stridsberg skrev:
fre 02 dec 2022, 23:49
En ganska smal fråga kanske, men någon av er som spelade på detta diskotek i slutet av 80-talet kanske kan hjälpa mig. Det spelades alltid samma låt som sista dans. Detta var en instrumental låt, men jag har inte en aning om vare sig vad den heter eller vem som gjort den. Finns det någon med bra minne som kan hjälpa mig med vilken det kan ha varit?
Jag har nog spelat 30-40 gånger men kan inte minnas att det var någon speciell avslutande låt, än mindre instrumental. Jag skall dock kolla med mina bänner och se om dom minns bättre.

Pelle Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 92
Blev medlem: tor 09 aug 2018, 19:51
Presentation: Gammal DJ från Skåne under 80-90 talet. Installerat ljud/ljus på flera diskotek och kört portabelt.
Ort: Stockholm

Re: Cesars pallace Helsingborg, vilken låt stängde stället?

Inlägg av Pelle Widell »

Nu har jag även frågat 4 andra DJs som regelbundet spelade där, ingen minns någon avslutningslåt.
Jag tror det är en speciell DJ som hade det som sin egen avslutningslåt, dvs inte just för Ceasars utan för DJn.

Användarvisningsbild
Magnus Stridsberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 196
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 01:00
Ort: Örkelljunga
Kontakt:

Re: Cesars pallace Helsingborg, vilken låt stängde stället?

Inlägg av Magnus Stridsberg »

OK, tack för infon. Då är det säkert som du säger, att jag bara lyckats träffa på samma DJ flera gånger. Fick en gissning på att det hade kunnat vara något med Arts of Noice, då troligen "Moments in love".
Detta är inte otänkbart i mina öron, men det är trots allt 30 år sedan... Frågan kom upp när klubben råkade komma på tal för ett tag sedan så därför jag började fundera.
Tack än en gång.
Magnus - www.lightshow.se
Samlare av gamla ljuseffekter

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster