problem Robe club scan 250 ct

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Torsten Endrell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 62
Blev medlem: sön 26 aug 2007, 20:03
Ort: visby. bor i växjö

problem Robe club scan 250 ct

Inlägg av Torsten Endrell »

Hej!

Har snubblat över ett gäng begagnade Robe club scan 250 ct. I en av armaturerna går säkringen direkt vid uppstart.

Någon med erfarenhet av dessa armaturer eller liknande som känner igen problemet som ett vanligt förekommande fenomen och har ett recept till framgång?

Tips mottages tacksamt på ev problem och lösning, alt treflig servicetekniker i Växjötrakten!

mvh T

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: problem Robe club scan 250 ct

Inlägg av Anton Gildebrand »

Har för mig att det felet kan uppstå på armaturer med ballast när ballasten är trasig.
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Pontus Thorén
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 174
Blev medlem: fre 03 apr 2009, 12:31
Presentation: Frilans Ljusdesigner/Ljustekniker Light By Me LBM
Ort: Halmstad
Kontakt:

Re: problem Robe club scan 250 ct

Inlägg av Pontus Thorén »

Bellalite

Torsten Endrell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 62
Blev medlem: sön 26 aug 2007, 20:03
Ort: visby. bor i växjö

Re: problem Robe club scan 250 ct

Inlägg av Torsten Endrell »

Servar Bella åt privatpersoner?

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: problem Robe club scan 250 ct

Inlägg av Jonas Larsson »

Har samma problem med en Dj Scan 250 XT, men har inte hunnit ta tag i det.

Enl Bellalite så finns det 2 komponenter (borde vara samma till din scanner också, men kan ju vara bra att dubbelkolla):

Ac filter #13050328#
Kondensator #13050724#

Om du har fler än 1 st scanner så kan du ju flytta dessa komponenter, en i taget, mellan scanrarna och se vilken av dem som genererar felet.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: problem Robe club scan 250 ct

Inlägg av Jonas Larsson »

Hej igen Torsten

Jag rev isär mina i dag, de flesta ligger runt 1,4 - 1,6 A när de fungerar som de ska, men mina 2 felaktiga låg runt 2,9 - 3 A eller ännu högre. Eftersom säkringarna bara är på 3,15 A så håller de ett par starter, men sedan lägger de av. Jag antar att det är samma problem som du har?

Jag testade att flytta över AC filter från en hel enhet, men det gjorde ingen skillnad. Nästa var att testa den vita cylindriska kondensatorn på 35 uF som sitter nere till vänster, längst ner. El anslutningarna är av en "engångsmodell" så kan vara svårt att kastbyta mellan två lampor bara för att testa, utan att förstöra elanslutningarna.

Men jag hade en liknande konding på hyllan som jag testade med i stället, och direkt så gick strömförbrukningen ner på normal nivå. Samma fel på båda två.

Så nu är 2 st kondingar beställda från Bellalite. Du bor ju i Växjö, så om du svänger förbi och frågar snällt kanske de kan sälja en till dig trots att du är privatperson.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Torsten Endrell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 62
Blev medlem: sön 26 aug 2007, 20:03
Ort: visby. bor i växjö

Re: problem Robe club scan 250 ct

Inlägg av Torsten Endrell »

Tack för hjälpen Jonas! Skall slinka införbi Bella i dagarna :)
Tack igen!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 45 och 0 gäster