förförstärkare 2 kanaler

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Niklas Elste »

När det kommer till förförstärkare till inspelning av sång
Vad bör den ha:
Gain
limiter
comp
eq
de-esser

Vad får man i de olika pris klasserna

och vad tycker ni att jag bör välja

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Per Johanson »

Är det en preamp du menar?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Niklas Elste »

jap om man vill ta det på engelska så ja

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Per Johanson »

Om du vill ha det så så heter det mikrofonförstärkare på svenska.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Niklas Elste »

ok låt os kalla det en mikrofonförstärkare nu då

är det nån som har nån information i ämnet jag frågar?

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Marcus Sandberg »

I vilken prisklass har du tänkt?
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Bengt Norling
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 742
Blev medlem: ons 07 jan 2004, 01:00
Presentation: Pysslat med ljud, ljus i 23 år.

D&B: VG-sub, Q-sub, B6-Sub, V7P, Q7, Y7, D12,D20,D80

Nexo: Ps8, PS10R2, PS15, PS15R2, M3,M8, EM, Geos8, Geos12, GeoT
Ls400, Ls1200, RS15, CD18, S2, B1, B1-18, NX4x1, NX4x4

Meyer: M1D, M1D sub, UPM1P. Up-Junior, Mica, HP700. Galileo 616, LD1, LD2

Yamaha: Ls9-16, Ls9-32, M7CL-48, CL3, SB168, RIo32-24

Midas: Pro2, M32, DL251,

Shure: UR4D+ R9, P8, L3E, PSM1000
Ort: Leksand

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Bengt Norling »

Jag har en Focusright isa 430 jag kan släppa.
pris? diskuterbart.

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Per Johanson »

Köp den Niklas! En bra burk om du får den för rätt peng. Deras billigare serier ska man nog hoppa över tycker jag.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Martin Cargerman
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 71
Blev medlem: mån 22 okt 2007, 18:13
Ort: stockholm

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Martin Cargerman »

va? säljer inte gitarr doktorn sånt trodde jag att dom gjorde. :? :?

eftersom dom gör reklam annars för att dom har allt :?:

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Niklas Elste »

vi säljer det mesta, men det här är till mig privat och jag hoppas på att kunna hitta nå riktigt bra grejer billigt då inspelning inte är min huvud syssla och när jag bara vill spela in ett par kanaler så känns det överdrivet att släpa med hela mixer bordet

Anders Wernersson
Rookie
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 21:21

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Anders Wernersson »

Jag har 2st Focusrite ISA430 MKII till salu.

Anders

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Niklas Elste »

Anders Wernersson skrev:Jag har 2st Focusrite ISA430 MKII till salu.

Anders
Har jag råd?

Anders Wernersson
Rookie
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 21:21

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Anders Wernersson »

Jag kan ju inte svara för din ekonomi men ring mig så kan vi diskutera.
Det är en fantastiskt bra produkt, jag använder den i stort sett på alla jobb jag gör.
Har totalt 4st men tänkt sälja 2st av dom.

Anders
0706968484

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1074
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: förförstärkare 2 kanaler

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

varför inte köpa en focusrite saffire eller nåt liknande? och göra all bearbetning "in the box".
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster