Lite bilder från fredagens gig...
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Lite bilder från fredagens gig...
Kände att det var dags att haka på den positiva trenden med bilder från gig, kan ju också vara kul att visa er äldre rävar hur det ser ut med återväxten i branchen. Vad är då det här?
Fredagens gig, en endagarsfestival med fyra band och två scener samt disco. På den "stora" scenen spelade: Amigos från Rimforsa, Flagstaff från Nybro samt Mammuth från Örebro.
Undertecknad rattade ljud och Andreas Öhlin gjorde ljus. En lyckad kväll med bra band, dock lite få i publiken.
Edit: Såg att bilderna har hamnat i omvänd ordning.
Fredagens gig, en endagarsfestival med fyra band och två scener samt disco. På den "stora" scenen spelade: Amigos från Rimforsa, Flagstaff från Nybro samt Mammuth från Örebro.
Undertecknad rattade ljud och Andreas Öhlin gjorde ljus. En lyckad kväll med bra band, dock lite få i publiken.
Edit: Såg att bilderna har hamnat i omvänd ordning.
- Bilagor
-
- Mammuth igen...
- bIMG_1489.jpg (95.06 KiB) Visad 13274 gånger
-
- Kvällens huvudband, Mammuth. Riktigt proffsiga och lätta att jobba med, dock var bassisten tjurig i början för att han hade tappat en skruv till sin bas.
- bIMG_1477.jpg (105.62 KiB) Visad 13274 gånger
-
- Om det fortfarande är någon som undrar hur starkt LED64:or lyser är svaret: Så här starkt.
- bIMG_1409.jpg (76.88 KiB) Visad 13274 gånger
-
- Kvällen till ära tillverkades ett V och ett F i tross (VärgårdsFestivalen) dessa fyldes med bygglampor och fungerade som blinders, över förväntan bra!
- bIMG_1377.jpg (112.91 KiB) Visad 13274 gånger
-
- Flagstaff, ett band som var svårt att sammarbeta med, hade mycket svårt att kompromissa. Men men det var ju punk ;)
- bIMG_1374.jpg (129.71 KiB) Visad 13274 gånger
-
- Amp Land, till höger FOH-rack och till vänster monitorrack
- bIMG_1365.jpg (199.31 KiB) Visad 13274 gånger
-
- MBI toppar och basar, tillverkas i Åtvidaberg av Teknorama
- bIMG_1363.jpg (180.74 KiB) Visad 13274 gånger
-
- Mycket grejor är det som ska upp...
- bIMG_1362.jpg (152.59 KiB) Visad 13274 gånger
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu - Ort: Borlänge
- Kontakt:
- Fredrik Gräslund
- PAR-30

- Kontakt:
-
David Hugoson
- PAR-20

- Presentation: Bedriva Danza med inriktning Ljud, Ljud, Dans och Event.
- Kontakt:
-
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
- Kontakt:
-
David Hugoson
- PAR-20

- Presentation: Bedriva Danza med inriktning Ljud, Ljud, Dans och Event.
- Kontakt:
-
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Kontakt:
-
Erik Lindvall
- PAR-36

- Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire. - Ort: Stockholm
- Kontakt:
- Alexander Söderberg
- PAR-20

- Presentation: Pixel Space is driven by passion.
We are your partner of choice for corporate events, shows, exhibitions and much more.
With our combined experience and our state of the art technology we supply the event industry with innovative solutions and outstanding precision.
Founded in 2013 by people with many years of experience in the business and working with a wide network of talented people within the industry.
With partners such as Christie, Barco, Disguise, Dataton and more we are ready to take on whatever challenge there is. - Ort: Stockholm
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Det kan det vara!Erik Lindvall skrev:Gött jobbat grabbar, du får hälsa Andreas o säga att han har lyckats bra,
Kan de vara bygglampor från "Ericsson Site 20" år måntro?![]()
// Erik
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Kontakt:
Eurolite, köpta på thomann. Riktigt bra för de pengarna!Alexander Söderberg skrev:Snyggt, vilket fabrikat är de på LED64:orna?
/Alex
Nu finns det en liten video på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=0HPQTfCp8s0
-
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Kontakt:
Sjyst, vad för heads använde ni?Anders Brandén skrev:Eurolite, köpta på thomann. Riktigt bra för de pengarna!Alexander Söderberg skrev:Snyggt, vilket fabrikat är de på LED64:orna?
/Alex
Nu finns det en liten video på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=0HPQTfCp8s0
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Kontakt:
Nu hoppar ljusteknikern in här och skriver en komplett utrustningslista:)Rikhard Tiittanen skrev: Sjyst, vad för heads använde ni?
6st Robe 250 AT Wash
2st Robe 250 AT Spot
30st Biltema bygglampor 150w på fot
10st xlnt effects colourpickers
4st Eurolight led par 64
8st konvetionella par 56 (4short, 4long)
Fronte var 4 fresneller av ovisst märke som suttit i lokalen sen urminnes tider:P
Allt detta styrdes med två worksdimmerpack (1st 6ch rackmodell, 1st 4ch trossmodell) och en Chamsys MagicQ PC Wing. Antal dmx-kanaler landade nog på ungefär 240.
Kul va det! hoppas att arrangörerna vill fortsätta med konceptet.
//Andreas Öhlin
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Kontakt:
-
Andreas Öhlin
- PAR-20

Jag har själv aldrig kört MQ100, måste erkänna att det kliat i fingrarna ett par ggr men som sagt så har jag aldrig kommit till.
Det är himla omständigt att programmera shower av den här storleken på Wing:en. Du får nog precisera din fråga lite granna daniel. Om du menar programmeringsteknik för rörelse eller annat. Eller hur smidigt man kan göra det när man kör live.
Det är himla omständigt att programmera shower av den här storleken på Wing:en. Du får nog precisera din fråga lite granna daniel. Om du menar programmeringsteknik för rörelse eller annat. Eller hur smidigt man kan göra det när man kör live.
-
Andreas Öhlin
- PAR-20

VF står för Värgårdsfestivalen.Daniel Ekstam skrev:najs... Vad står VF för?
Alltid lika tråkigt med rök på sånna scener så att trummisen inte syns. :/ går väl dock inte att göra så mkt annat utan fläktar.
VI hade beställt en swefog cracker, men den ville inte vara med... Den försatte sig själv i strejk. vi fick då en Z II 1500 och en ranglig fläkt som replacement. testa många olika placeringar av denna fläkt o den som spred röken bäst var att sätta den på motsatt sida av scenen riktad uppåt. Satte jag den på samma sida för att motverka det fula "molnet" så ville inte röken ta sig till headsen ordentligt.
-
Johnny Andersson
- PAR-46

- Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.
Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad... - Ort: Linköping
- Kontakt:
Skulle vilja påstå att MBI topparna och basarna är riktigt vettiga prylar.
Väger inte så fruktansvärt och spelar helt okej, har haft att göra med dom några gånger.
Har för mig det är Selenium i basarna samt drivern i toppen medans midbasarna är Volt Radial.
Tänkte för många som kanske inte köper jättedyra högtalare utan håller sig till Prophon eller Kräm så är dessa ett riktigt bra alternativ.
Väger inte så fruktansvärt och spelar helt okej, har haft att göra med dom några gånger.
Har för mig det är Selenium i basarna samt drivern i toppen medans midbasarna är Volt Radial.
Tänkte för många som kanske inte köper jättedyra högtalare utan håller sig till Prophon eller Kräm så är dessa ett riktigt bra alternativ.
Johnny Andersson
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Kontakt:
Det jag menade mest var väl programeringstekniken, men också lite hur det är att göra rörligt live. Jag själv bara kört MQ100 på en teater då allting är förprogramerat så så mkt mer än att trycka på "Play" och att blinka på lite reglar har jag inte gjort på MQ100. Men jag har heller aldrig sett hur Wingen ser ut till PC'n. Så min fråga var väl ganska öppen egentligenAndreas Öhlin skrev: Jag har själv aldrig kört MQ100, måste erkänna att det kliat i fingrarna ett par ggr men som sagt så har jag aldrig kommit till.
Vad VF stod för fick jag svar om tidigare...Andreas Öhlin skrev:VF står för Värgårdsfestivalen.Daniel Ekstam skrev:najs... Vad står VF för?
Alltid lika tråkigt med rök på sånna scener så att trummisen inte syns. :/ går väl dock inte att göra så mkt annat utan fläktar.
VI hade beställt en swefog cracker, men den ville inte vara med... Den försatte sig själv i strejk. vi fick då en Z II 1500 och en ranglig fläkt som replacement. testa många olika placeringar av denna fläkt o den som spred röken bäst var att sätta den på motsatt sida av scenen riktad uppåt. Satte jag den på samma sida för att motverka det fula "molnet" så ville inte röken ta sig till headsen ordentligt.
Vi hade faktistk problem med en Cracker när vi körde på teatern med MQ100. Den strejkade helt också.
SMART Lights & Rigging
-
Andreas Öhlin
- PAR-20

Jag lade upp det så när jag programmerade att jag körde positionsregel med en pan/tilt chase, en färgregel och en strobe regel
Det finns ju en mycket smidig programmeringsdel på de där borden, highlight/odd even/ single knapparna.
Det enda jag störde mig på var att den spelade in dimmerkanalen på headsen när man trycker på locate. Annars hade den funktionen varit så mycket smidigare. Så om man vill ha en scen med bara position så fåår man spara en scen med locate, lägga upp den på en regel och sedan ha den aktiverad hela tiden och bara ändra på pan/tilt i programmern. Ja, du förstår säkert. Annars är den knappen himla användbar om det inte gör ngt att dimmern kommer med.
Jobbade mycket med odd/even också, iom att det blir lite mer kvantitet av huven så blir den användbar. Riktig timesaver vill jag lova!
Hoppas att det var ungefär detta du var ute efter, det är lite omständigt att programmera med vingen, kan tänka mig att det går dubbelt så fort på konsolen där man inte behöver datorn för att trycka på vissa knappar. DEL knappen t.ex, mycket störande vill jag lova.
//Andreas
Det finns ju en mycket smidig programmeringsdel på de där borden, highlight/odd even/ single knapparna.
Det enda jag störde mig på var att den spelade in dimmerkanalen på headsen när man trycker på locate. Annars hade den funktionen varit så mycket smidigare. Så om man vill ha en scen med bara position så fåår man spara en scen med locate, lägga upp den på en regel och sedan ha den aktiverad hela tiden och bara ändra på pan/tilt i programmern. Ja, du förstår säkert. Annars är den knappen himla användbar om det inte gör ngt att dimmern kommer med.
Jobbade mycket med odd/even också, iom att det blir lite mer kvantitet av huven så blir den användbar. Riktig timesaver vill jag lova!
Hoppas att det var ungefär detta du var ute efter, det är lite omständigt att programmera med vingen, kan tänka mig att det går dubbelt så fort på konsolen där man inte behöver datorn för att trycka på vissa knappar. DEL knappen t.ex, mycket störande vill jag lova.
//Andreas
- Bilagor
-
- Här är en bild på vingen, du va ju inne på mq100 så då kan du ju se vilka knappar som fattas, enjoy!
- magicqpcwingblack.JPG (115.31 KiB) Visad 12955 gånger
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Kontakt:
Det var ett mycket bra svar. Riktigt skönt att sitta och kanppa på touch screen och ha allting framme och tillgängligt hela tiden. Samma när jag arbetar med HogPC. Även då jag har programeringswinge så är det ju en del knappar man måste in och trycka med musen på datorn. Mycket skönare och köra ett riktigt bord som tex HOG1000 eller WholeHog.
Färg och strobe å sånt har jag kört på reglar förut, men jag har aldrig kört positioner faktiskt. Har alltid haft sparade positioner och bara trycka på på PC eller på touchscreen. Du menar alltså att du har en regel för Pan och en för Tilt lr? och så går den på procent bara?
Edit: Man borde kunna lägga in delay å sånt på regel också lr? om jag vill ha tex 4 st mac250 som gör en svepning ut mot publicen. Borde jag inte kunna sätta delay på en regel så att det blir som en våg ut?
Färg och strobe å sånt har jag kört på reglar förut, men jag har aldrig kört positioner faktiskt. Har alltid haft sparade positioner och bara trycka på på PC eller på touchscreen. Du menar alltså att du har en regel för Pan och en för Tilt lr? och så går den på procent bara?
Edit: Man borde kunna lägga in delay å sånt på regel också lr? om jag vill ha tex 4 st mac250 som gör en svepning ut mot publicen. Borde jag inte kunna sätta delay på en regel så att det blir som en våg ut?
SMART Lights & Rigging